Thessaloniki Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Αθλητικός Εξοπλισμός NSCoaching My Athlete Triathlon News Triathon1 Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Saucony
Ethic Sport

Outrun

Oropos Seaside Race
Nafplio Castle Run
Cardio Run
Athens Run
Drama Road Race
X-treme Stores
Pharmacy295

24 Ιουλ 16 ← πίσω

Μάθε γιατί τα πόδια σου έχουν την ανάγκη του χόρτου!

Όταν τρέχεις έξω είναι βέβαιο ότι δεν μπορείς συνεχώς να τρέχεις σε γήπεδο, δηλαδή σε χόρτο και έτσι προπόνησε σε διαφορετικά είδη εδαφών, από άσφαλτο μέχρι και χώμα. Αυτό είναι το αναγκαίο κακό, μέσα σε όλα τα καλά του ελεύθερου τρεξίματος. Όμως κάποιες φορές τα πόδια σου έχουν την ανάγκη του χόρτου και ο λόγος είναι απλός.


Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, για να διαπιστώσεις πόσο επιβαρύνεις τα πόδια σου τρέχοντας σε διάφορες επιφάνειες.


Το τρέξιμο σε πεζοδρόμια και γενικά εδάφη που έχουν καλυφθεί από μπετόν, επιβαρύνουν πολύ τα πόδια σου αφού τo μπετόν είναι η χειρότερη επιφάνεια για να τρέχει κάποιος, αλλά το μπετόν είναι 10 φορές σκληρότερο από την άσφαλτο με αποτέλεσμα οι κραδασμοί να στέλνονται σε όλο το σώμα, με πρώτα τα πόδια ανεξάρτητα τι είδους παπούτσια φοράς και πόσο απορροφητικά είναι.


Το τρέξιμο σε χώμα είναι καλύτερο, αφού έχει κατά πολύ μικρότερη σκληρότητα. Ωστόσο το πρόβλημα μπορεί να είναι οι μεγάλες και απότομες κατωφέρειες που χρειάζονται την τεχνική τους για να μην επιβαρύνονται υπέρμετρα οι αρθρώσεις και κυρίως τα γόνατα! Πολλές φορές οι επιφάνειες είναι ολισθηρές και πολύ επικίνδυνες ειδικά για τους αχίλλειους, ενώ η έλλειψη επιπεδότητας και τυχόν προεξοχές όπως ρίζες και πέτρες μπορούν να αποτελέσουν παγίδες τραυματισμού και ιδιαίτερα για την ποδοκνημική.


Το τρέξιμο σε χόρτο είναι το πιο ιδανικό, για αποτροπή των τραυματισμών υπέρχρησης, ενώ οι μικρές ανομοιομορφίες της επιφάνειας κάνουν τους μύες των ποδιών να δουλεύουν λίγο πιο εντατικά. Για να γίνει πιο κατανοητό, στο τρέξιμο οι μύες των ποδιών δρουν σαν ελατήρια που ανακατευθύνουν την ορμή του σώματός μας από κάτω προς τα πάνω. Στις μαλακότερες επιφάνειες απορροφιέται ένα μέρος του σοκ πρόσπτωσης την ίδια στιγμή που ένα μέρος της ενέργειας επιστρέφεται προς τα πάνω βοηθώντας την ώθηση του σώματος.


Αν λοιπόν δεν μπορείς να τρέχεις συνεχώς σε χόρτο τότε το καλύτερο είναι ότι τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα να κάνεις τη λεγόμενη αποθεραπεία σε χόρτο. Μάλιστα η αποθεραπεία θα ήταν καλύτερο να γίνει χωρίς παπούτσια


- Όπως και κάθε άλλος μύωνας του ανθρώπινου σώματος, έτσι και οι μικροί μυες στις πατούσες των ποδιών μπορεί να ατροφήσουν αν δεν χρησιμοποιούνται επαρκώς.
- Φορώντας συνεχώς παπούτσια, τα πόδια αρχίζουν να μην πραγματοποιούν μια από τις λειτουργίες για τις οποίες είναι κατασκευασμένα, δηλαδή την απορρόφηση των κραδασμών. Αυτό έχει σαν συνέπεια να αδυνατίζουν οι μύες, τένοντες και σύνδεσμοι τους. Αλλιώς είναι τα πόδια να βασίζονται στη δική τους ικανότητα να απορροφούν τους κραδασμούς και αλλιώς είναι να «τεμπελιάζουν», αφήνοντας τα παπούτσια να κάνουν τη δουλειά.


- Ακριβώς για τον ίδιο λόγο, αφού δηλαδή τα παπούτσια «κάνουν πλέον την δουλειά» της απορρόφησης των κραδασμών, είναι πολύ πιθανόν ο δρομέας ή τριαθλητής να χρησιμοποιεί λάθος τεχνική στο τρέξιμο του.


- Λάθος τεχνική στο τρέξιμο, εκτος από αντιοικονομική, μπορεί να οδηγήσει σταδιακά σε τραυματισμούς σε γονατα, μέση κλπ.


Πηγή: http://www.activeman.gr/

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Αθλητισμός σε υψόμετρο: διαφοροποίηση σε διατροφικές ανάγκες Τερμάτισε τον μαραθώνιο σε 54 χρόνια, 8 μήνες, έξι ημέρες και 5:32.20.3!

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Φιλικές Συμβουλές προς συναθλητές Μαραθωνοδρόμους Γιατί ένα γρήγορο ξεκίνημα αγώνα μπορεί να σας κάνει να υποφέρετε!
Κάνε βάρη για ταχύτητα Ο Φθινοπωρινός Μαραθώνιος
Nutrition News


Athens Marathon the Authentic
Garmin
Suunto
Puma
Runster

Πρέπει να διαβάσετε
11 Οκτ 17
Ο 2ος Ημιμαραθώνιος Ωρωπού «Oropos Seaside Race» στις 29 Οκτωβρίου 2017
Την Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017 Η Κ.Ε.Δ.Ω. (Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Ωρωπού) και η Ε.Τ.Α.Δ.Ω. (Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης Δήμου Ωρωπού) διοργανώνουν
05 Οκτ 17
ERGO Marathon Expo 2017, 9-11 Νοεμβρίου 2017, Κλειστό Γήπεδο Tae Kwon Do Φαλήρου
H έκθεση "ERGO Marathon Expo 2017", αναπόσπαστο πλέον κομμάτι του Μαραθωνίου Αθήνας και έκθεση – θεσμός στον χώρο του αθλητισμού, επιστρέφει από την Πέμπτη 9 μέχρι και το Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2017 στο Κλειστό Γήπεδο Tae Kwon Do του Φαλήρου για να παρουσιάσει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στον αθλητισμό και τα πιο σύγχρονα αθλητικά προϊόντα και υπηρεσίες.
04 Οκτ 17
REEBOK RAGNAR RELAY: Η περιπετειώδης σκυταλοδρομία 170 μιλιών
Πανταζόπουλος Αντώνιος
Τι θα λέγατε για έναν αγώνα στον οποίο θα μπορούσατε να αγωνιστείτε παρέα με τους φίλους σας και τους training partners σας; Έναν αγώνα σκυτάλης, για δρομείς μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, αλλά και για όσους έχουν υιοθετήσει έναν πιο fitness τρόπο ζωής;

©2005-2017 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse