NFL Athens
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Αθλητικός Εξοπλισμός NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Intersport

Saucony
Ethic Sport



Volos Half Marathon
Andros Half Marathon
Kallithea Run
Lamia Run Festival
Arafinios
Crete Marathon
To 10ari tou Parkou
Energy Races
X-treme Stores
Street Relays

24 Ιουλ 16 ← πίσω

Μάθε γιατί τα πόδια σου έχουν την ανάγκη του χόρτου!

Όταν τρέχεις έξω είναι βέβαιο ότι δεν μπορείς συνεχώς να τρέχεις σε γήπεδο, δηλαδή σε χόρτο και έτσι προπόνησε σε διαφορετικά είδη εδαφών, από άσφαλτο μέχρι και χώμα. Αυτό είναι το αναγκαίο κακό, μέσα σε όλα τα καλά του ελεύθερου τρεξίματος. Όμως κάποιες φορές τα πόδια σου έχουν την ανάγκη του χόρτου και ο λόγος είναι απλός.


Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, για να διαπιστώσεις πόσο επιβαρύνεις τα πόδια σου τρέχοντας σε διάφορες επιφάνειες.


Το τρέξιμο σε πεζοδρόμια και γενικά εδάφη που έχουν καλυφθεί από μπετόν, επιβαρύνουν πολύ τα πόδια σου αφού τo μπετόν είναι η χειρότερη επιφάνεια για να τρέχει κάποιος, αλλά το μπετόν είναι 10 φορές σκληρότερο από την άσφαλτο με αποτέλεσμα οι κραδασμοί να στέλνονται σε όλο το σώμα, με πρώτα τα πόδια ανεξάρτητα τι είδους παπούτσια φοράς και πόσο απορροφητικά είναι.


Το τρέξιμο σε χώμα είναι καλύτερο, αφού έχει κατά πολύ μικρότερη σκληρότητα. Ωστόσο το πρόβλημα μπορεί να είναι οι μεγάλες και απότομες κατωφέρειες που χρειάζονται την τεχνική τους για να μην επιβαρύνονται υπέρμετρα οι αρθρώσεις και κυρίως τα γόνατα! Πολλές φορές οι επιφάνειες είναι ολισθηρές και πολύ επικίνδυνες ειδικά για τους αχίλλειους, ενώ η έλλειψη επιπεδότητας και τυχόν προεξοχές όπως ρίζες και πέτρες μπορούν να αποτελέσουν παγίδες τραυματισμού και ιδιαίτερα για την ποδοκνημική.


Το τρέξιμο σε χόρτο είναι το πιο ιδανικό, για αποτροπή των τραυματισμών υπέρχρησης, ενώ οι μικρές ανομοιομορφίες της επιφάνειας κάνουν τους μύες των ποδιών να δουλεύουν λίγο πιο εντατικά. Για να γίνει πιο κατανοητό, στο τρέξιμο οι μύες των ποδιών δρουν σαν ελατήρια που ανακατευθύνουν την ορμή του σώματός μας από κάτω προς τα πάνω. Στις μαλακότερες επιφάνειες απορροφιέται ένα μέρος του σοκ πρόσπτωσης την ίδια στιγμή που ένα μέρος της ενέργειας επιστρέφεται προς τα πάνω βοηθώντας την ώθηση του σώματος.


Αν λοιπόν δεν μπορείς να τρέχεις συνεχώς σε χόρτο τότε το καλύτερο είναι ότι τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα να κάνεις τη λεγόμενη αποθεραπεία σε χόρτο. Μάλιστα η αποθεραπεία θα ήταν καλύτερο να γίνει χωρίς παπούτσια


- Όπως και κάθε άλλος μύωνας του ανθρώπινου σώματος, έτσι και οι μικροί μυες στις πατούσες των ποδιών μπορεί να ατροφήσουν αν δεν χρησιμοποιούνται επαρκώς.
- Φορώντας συνεχώς παπούτσια, τα πόδια αρχίζουν να μην πραγματοποιούν μια από τις λειτουργίες για τις οποίες είναι κατασκευασμένα, δηλαδή την απορρόφηση των κραδασμών. Αυτό έχει σαν συνέπεια να αδυνατίζουν οι μύες, τένοντες και σύνδεσμοι τους. Αλλιώς είναι τα πόδια να βασίζονται στη δική τους ικανότητα να απορροφούν τους κραδασμούς και αλλιώς είναι να «τεμπελιάζουν», αφήνοντας τα παπούτσια να κάνουν τη δουλειά.


- Ακριβώς για τον ίδιο λόγο, αφού δηλαδή τα παπούτσια «κάνουν πλέον την δουλειά» της απορρόφησης των κραδασμών, είναι πολύ πιθανόν ο δρομέας ή τριαθλητής να χρησιμοποιεί λάθος τεχνική στο τρέξιμο του.


- Λάθος τεχνική στο τρέξιμο, εκτος από αντιοικονομική, μπορεί να οδηγήσει σταδιακά σε τραυματισμούς σε γονατα, μέση κλπ.


Πηγή: http://www.activeman.gr/

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Διάταση για λαγονοψοϊτη και τετρακέφαλο Circuit Training - Βάλε την κυκλική προπόνηση στο πρόγραμμα σου

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Τραυματισμός στη μέση: Πώς να τον αποφύγουμε στην άσκηση 10 συνήθειες δρομέων που εξοργίζουν τον δερματολόγο σας
Οι καλύτερες τροφές μετά την πρωινή άσκηση 10 σημεία στα οποία το τρέξιμο άλλαξε τα τελευταία 50 χρόνια
Nutrition News

MIZUNO Wave RIDER
Color Day Run
Garmin
Salomon

Runster

Energy Races

ATGM
Πρέπει να διαβάσετε
14 Μάρ 17
16–19 Μαρτίου η καρδιά του αθλητισμού και του fitness χτυπά στη Half Marathon & Sports Show expo!
Έφτασε η στιγμή για την ετήσια συνάντηση των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αθλητισμού και του fitness και του ιδιαίτερα δυναμικού κοινού των αθλούμενων, καθώς ξεκινά η 3η Half Marathon Expo, η επίσημη έκθεση του Ημιμαραθωνίου της Αθήνας, η οποία φέτος γίνεται ακόμα μεγαλύτερη και διεξάγεται παράλληλα με τη 12η Sports Show.
08 Μάρ 17
Πάρε μέρος στο πρώτο μεγάλο τριαθλητικό ραντεβού της Άνοιξης στον Κάλαμο Αττικής!
Energy Triathlon Attiki – Kalamos Multisport Festival 2017: Την Κυριακή 23 Απριλίου, ο Κάλαμος Αττικής θα υποδεχτεί για 1η φορά ένα υπέροχο φεστιβάλ multisport.
27 Φεβ 17
Πάρε μέρος στο Δίαθλο Αρχαίας Ολυμπίας στις 12 Μαρτίου με φόντο το ολυμπιακό ιδεώδες!
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας και ο Ναυτικός Όμιλος Κυπαρισσίας συνδιοργανώνουν την Κυριακή 12 Μαρτίου 2017 τον αγώνα "Δίαθλο Αρχαίας Ολυμπίας 2017" και παράλληλα το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Διάθλου Εφήβων – Νεανίδων , Παίδων – Κορασίδων, Παμπαίδων – Παγκορασίδων 2017.

©2005-2017 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse