Street Relays
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Αθλητικός Εξοπλισμός NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Intersport

Saucony
Ethic Sport

Outrun

Volos Half Marathon
Isthmos Half Marathon
Agonas Limenon
Andros Half Marathon
Mitropolitikos
Epidavrios Dromos
Lamia Run Festival
Run4Aliveri
Run the Theatre
X-treme Stores
Street Relays

23 Αυγ 16 ← πίσω

Καταρρίπτοντας 4 μύθους για το τρέξιμο

Georgia Scarr, μετάφραση Γιώργος Σπύρος
1)     Κάνει κακό στα γόνατα.

Ααα, ο παλιος κλασσικός μύθος. Εντάξει δεν είναι παράλογο κάποιος να νομίζει ότι η συνεχής καταπόνηση με το τρέξιμο θα κάνει ζημιά στις αρθρώσεις σου, αλλά οι έρευνες λένε ακριβώς το αντίθετο. Έρευνα του πανεπιστημίου της Φρανκφούρτης (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24045919) παρακολούθησε μαραθωνοδρόμους κατά την 6μηνη προετοιμασία τους, και κατέληξε ότι δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική απώλεια στους χόνδρους των αρθρώσεων. Το αντίθετο έχει βρεθεί το τρέξιμο προστατεύει και από την οστεοαρθρίτιδα (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23377837). Οι δρομείς μπορεί κάποιες φορές να αντιμετωπίζουν πόνους εξαιτίας της λαγονοκνημιαίας ταινίας ή εξαιτίας του «γόνατου του δρομεά» όμως αυτό είναι αποτέλεσμα μυϊκών ανισοτήτων και υπερχρήσης, παρά επιβάρυνσης του γονάτου κάθε αυτού.


2)     Μόνο νεαροί μπορούν να τρέχουν.

Αν είσαι σε γενικές γραμμές υγιής και χωρίς κάποιον τραυματισμό δεν υπάρχει λόγος να μην μπορείς να τρέξεις. Μπορείς να ξεκινήσεις σε οποιαδήποτε ηλικία με σύνεση, συνέπεια και προοδευτική προπόνηση. Σκεφτείτε τον Charles Eugster, που έχει το ηλικιακό ρεκόρ στα 200μέτρα. Δεν ξεκίνησε το τρέξιμο παρα μόνο όταν έφτασε τα 94! Δεν είναι ποτέ αργά να ξεκινήσεις και να απολαύσεις τα οφέλη του τρεξίματος.


3)     Πρέπει να κάνω διατάσεις πριν να τρέξω.

Ξεχάστε τι σας έλεγαν στο σχολείο. Δεν χρειάζεται να κάνετε διατάσεις πριν το τρέξιμο. Για την ακρίβεια έχει βρεθεί ότι οι διατάσεις πριν το τρέξιμο μπορεί να σας κάνουν να ξεκινήσετε πιο αργά και να χρειαστείτε περισσότερη προσπάθεια στην συνέχεια. Μην βιάζεστε όμως. Μην ξεκινήσετε απευθείας το πρόγραμμά σας. Δώστε λίγο χρόνο για ένα «ενεργό» ζέσταμα -αργό τρέξιμο- που θα σας βοηθήσει να ενεργοποιηθούν οι μύες και οι αρθρώσεις σας, να ζεσταθούν, και να μειώσετε την πιθανότητα τραυματισμών. Κρατήστε τις στατικές διατάσεις για μετά.


4)     Δεν θα δω καμία βελτίωση αν δεν τρέχω κάθε μέρα

ΕΕε, μισό λεπτό! Οι ελίτ δρομείς προπονούνται κάθε μέρα, αλλά για τους περισσότερους από εμάς 1-2 μέρες την εβδομάδα χωρίς το κοπάνημα στα πεζοδρόμια είναι μια πιο συνετή προσέγγιση. Ακολουθήστε την συνταγή εύκολη-δύσκολη μέρα, βάζοντας τις σκληρές προπονήσεις σας μεταξύ χαλαρών προπονήσεων, εναλλακτικής προπόνησης ή και ξεκούρασης. Ακόμα και αν τρέχεις μόνο μία ή δύο μέρες την εβδομάδα πάλι θα δεις βελτίωση, απλά με πιο αργό ρυθμό. Η επιπλέον μέρα ξεκούρασης ή εκείνο το μάθημα γιόγκας δεν θα σας απομακρύνει από τους δρομικούς σας στόχους.

 

 

Georgia Scarr, μετάφραση Γιώργος Σπύρος

Πηγη: RunnersWorld.co.uk

 

 

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Εναλλακτικοί τρόποι προπόνησης για το τρέξιμο Όταν οι δυνάμεις κατοχής υποκλίθηκαν σε έναν Ιάπωνα στον Μαραθώνιο της Βοστώνης. Η άγνωστη 3η θέση του Θανάση Ραγάζου στον ίδιο αγώνα

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
6+1 πολύ ασυνήθιστοι αγώνες τρεξίματος Τα πάντα για το Σπάρταθλο. Όλα όσα ξέρετε, και δεν ξέρετε για τον μεγαλύτερο αγώνα υπεραπόστασης!
Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν σταματάμε την άθληση Προσωρινή νεφρική βλάβη προξενείται στους μαραθωνοδρόμους από τον αγώνα
FitnessPulse

MIZUNO Wave RIDER
Garmin
Hoka
PUMA
Porosea
Runster
Πρέπει να διαβάσετε
03 Απρ 17
Kalamos Multisports Festival 2017: Μια διοργάνωση για όλους με Energy Triathlon, Aquathlon, Relay και Fitness events!
Ε.Ο.ΤΡΙ.
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου και ο Δήμος Ωρωπού διοργανώνουν την Κυριακή 23 Απριλίου 2017 την αθλητική εκδήλωση "Energy Triathlon Attiki – Kalamos Multisports Festival 2017"
29 Μάρ 17
Garmin Forerunner 935 – Το προηγμένο ρολόι με GPS για το τρέξιμο και το τρίαθλο - Το δοκιμάσαμε πρώτοι σε αποκλειστικότητα!
Το Forerunner 935, είναι το ολοκαίνουριο ρολόι της Garmin με GPS για το τρέξιμο και το τρίαθλο, εξοπλισμένο με εξελιγμένα εργαλεία καταγραφής επιδόσεων και τεχνολογία Elevateä για παλμούς από τον καρπό
15 Μάρ 17
Πάρε μέρος στο πρώτο μεγάλο τριαθλητικό ραντεβού της Άνοιξης στον Κάλαμο Αττικής!
Energy Triathlon Attiki – Kalamos Multisport Festival 2017: Την Κυριακή 23 Απριλίου, ο Κάλαμος Αττικής θα υποδεχτεί για 1η φορά ένα υπέροχο φεστιβάλ multisport.

©2005-2017 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse