Thessaloniki Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Αθλητικός Εξοπλισμός NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Saucony
Ethic Sport



Aktios Half Marathon
Corfu Half Marathon
Military Marathon
Ellinikon Cross Country Race
Leonida Tropaio
X-treme Stores

23 Αυγ 16 ← πίσω

Καταρρίπτοντας 4 μύθους για το τρέξιμο

Georgia Scarr, μετάφραση Γιώργος Σπύρος
1)     Κάνει κακό στα γόνατα.

Ααα, ο παλιος κλασσικός μύθος. Εντάξει δεν είναι παράλογο κάποιος να νομίζει ότι η συνεχής καταπόνηση με το τρέξιμο θα κάνει ζημιά στις αρθρώσεις σου, αλλά οι έρευνες λένε ακριβώς το αντίθετο. Έρευνα του πανεπιστημίου της Φρανκφούρτης (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24045919) παρακολούθησε μαραθωνοδρόμους κατά την 6μηνη προετοιμασία τους, και κατέληξε ότι δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική απώλεια στους χόνδρους των αρθρώσεων. Το αντίθετο έχει βρεθεί το τρέξιμο προστατεύει και από την οστεοαρθρίτιδα (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23377837). Οι δρομείς μπορεί κάποιες φορές να αντιμετωπίζουν πόνους εξαιτίας της λαγονοκνημιαίας ταινίας ή εξαιτίας του «γόνατου του δρομεά» όμως αυτό είναι αποτέλεσμα μυϊκών ανισοτήτων και υπερχρήσης, παρά επιβάρυνσης του γονάτου κάθε αυτού.


2)     Μόνο νεαροί μπορούν να τρέχουν.

Αν είσαι σε γενικές γραμμές υγιής και χωρίς κάποιον τραυματισμό δεν υπάρχει λόγος να μην μπορείς να τρέξεις. Μπορείς να ξεκινήσεις σε οποιαδήποτε ηλικία με σύνεση, συνέπεια και προοδευτική προπόνηση. Σκεφτείτε τον Charles Eugster, που έχει το ηλικιακό ρεκόρ στα 200μέτρα. Δεν ξεκίνησε το τρέξιμο παρα μόνο όταν έφτασε τα 94! Δεν είναι ποτέ αργά να ξεκινήσεις και να απολαύσεις τα οφέλη του τρεξίματος.


3)     Πρέπει να κάνω διατάσεις πριν να τρέξω.

Ξεχάστε τι σας έλεγαν στο σχολείο. Δεν χρειάζεται να κάνετε διατάσεις πριν το τρέξιμο. Για την ακρίβεια έχει βρεθεί ότι οι διατάσεις πριν το τρέξιμο μπορεί να σας κάνουν να ξεκινήσετε πιο αργά και να χρειαστείτε περισσότερη προσπάθεια στην συνέχεια. Μην βιάζεστε όμως. Μην ξεκινήσετε απευθείας το πρόγραμμά σας. Δώστε λίγο χρόνο για ένα «ενεργό» ζέσταμα -αργό τρέξιμο- που θα σας βοηθήσει να ενεργοποιηθούν οι μύες και οι αρθρώσεις σας, να ζεσταθούν, και να μειώσετε την πιθανότητα τραυματισμών. Κρατήστε τις στατικές διατάσεις για μετά.


4)     Δεν θα δω καμία βελτίωση αν δεν τρέχω κάθε μέρα

ΕΕε, μισό λεπτό! Οι ελίτ δρομείς προπονούνται κάθε μέρα, αλλά για τους περισσότερους από εμάς 1-2 μέρες την εβδομάδα χωρίς το κοπάνημα στα πεζοδρόμια είναι μια πιο συνετή προσέγγιση. Ακολουθήστε την συνταγή εύκολη-δύσκολη μέρα, βάζοντας τις σκληρές προπονήσεις σας μεταξύ χαλαρών προπονήσεων, εναλλακτικής προπόνησης ή και ξεκούρασης. Ακόμα και αν τρέχεις μόνο μία ή δύο μέρες την εβδομάδα πάλι θα δεις βελτίωση, απλά με πιο αργό ρυθμό. Η επιπλέον μέρα ξεκούρασης ή εκείνο το μάθημα γιόγκας δεν θα σας απομακρύνει από τους δρομικούς σας στόχους.

 

 

Georgia Scarr, μετάφραση Γιώργος Σπύρος

Πηγη: RunnersWorld.co.uk

 

 

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της. Κώστας Φιλιππίδης: «Αυτά στο εξωτερικό φαίνονται αδιανόητα!» Σοφία Υφαντίδου: της επιτίθενται επειδή ζητά τα αυτονόητα Χούλιγκανς διέλυσαν το Πανθεσσαλικό Στάδιο

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Πλεονεκτήματα ευλυγισίας και ευκινησίας Αλέξης Παπαλεξίου: Κάθε τερματισμός είναι μια καινούργια αρχή
Η απόλυτη υπερτροφή του καλοκαιριού! Αυτά είναι τα απίστευτα οφέλη του σύκου Καφεΐνη & Επιδόσεις : νέα ευρήματα
Nutrition News

Athens Marathon the Authentic
Garmin
Salomon
Puma
Runster

Πρέπει να διαβάσετε
27 Ιουλ 17
Κάντε την εγγραφή σας στο Navarino Challenge 2017
Μετράμε αντίστροφα τον χρόνο για την 5η κατά σειρά διοργάνωση που θα πραγματοποιηθεί στο διάστημα μεταξύ 13 και 15 Οκτωβρίου 2017, στην Μεσσηνία και την Costa Navarino λίγο πριν τον εορτασμό της επετείου της Ναυμαχίας του Ναυαρίνου.
22 Ιουλ 17
Αγώνες δρόμου για όλους 30 Ιουλίου στο Καρπενήσι, παράλληλα με το Energy Duathlon Karpenissi
Οι μέρες ζυγώνουν για το "Energy Duathlon Karpenissi" που θα διοργανωθεί στις 30 Ιουλίου στην πόλη του Καρπενησίου από τον Δήμο Καρπενησίου, την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και την Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου.
16 Ιουλ 17
Η αυθεντική εμπειρία Διάθλου επιστρέφει 30 Ιουλίου στο Καρπενήσι!
Energy Duathlon Karpenissi 2017: Στις 30 Ιουλίου στο Καρπενήσι θα ζήσουμε μια αυθεντική αθλητική εμπειρία με τρέξιμο και ποδηλασία σε έναν αυθεντικό τόπο ζωής!


©2005-2017 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse