Advertisement
ENERGY AQUATHLON CHAMPIONSHIP
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Parmakis Training NSCoaching My Athlete Triathlon News Triathlon1 Mykonos Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Saucony


Military Marathon
Pedion Areos
X-treme Stores
Tihio Race

23 Αυγ 16 ← πίσω

Καταρρίπτοντας 4 μύθους για το τρέξιμο

Georgia Scarr, μετάφραση Γιώργος Σπύρος
1)     Κάνει κακό στα γόνατα.

Ααα, ο παλιος κλασσικός μύθος. Εντάξει δεν είναι παράλογο κάποιος να νομίζει ότι η συνεχής καταπόνηση με το τρέξιμο θα κάνει ζημιά στις αρθρώσεις σου, αλλά οι έρευνες λένε ακριβώς το αντίθετο. Έρευνα του πανεπιστημίου της Φρανκφούρτης (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24045919) παρακολούθησε μαραθωνοδρόμους κατά την 6μηνη προετοιμασία τους, και κατέληξε ότι δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική απώλεια στους χόνδρους των αρθρώσεων. Το αντίθετο έχει βρεθεί το τρέξιμο προστατεύει και από την οστεοαρθρίτιδα (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23377837). Οι δρομείς μπορεί κάποιες φορές να αντιμετωπίζουν πόνους εξαιτίας της λαγονοκνημιαίας ταινίας ή εξαιτίας του «γόνατου του δρομεά» όμως αυτό είναι αποτέλεσμα μυϊκών ανισοτήτων και υπερχρήσης, παρά επιβάρυνσης του γονάτου κάθε αυτού.


2)     Μόνο νεαροί μπορούν να τρέχουν.

Αν είσαι σε γενικές γραμμές υγιής και χωρίς κάποιον τραυματισμό δεν υπάρχει λόγος να μην μπορείς να τρέξεις. Μπορείς να ξεκινήσεις σε οποιαδήποτε ηλικία με σύνεση, συνέπεια και προοδευτική προπόνηση. Σκεφτείτε τον Charles Eugster, που έχει το ηλικιακό ρεκόρ στα 200μέτρα. Δεν ξεκίνησε το τρέξιμο παρα μόνο όταν έφτασε τα 94! Δεν είναι ποτέ αργά να ξεκινήσεις και να απολαύσεις τα οφέλη του τρεξίματος.


3)     Πρέπει να κάνω διατάσεις πριν να τρέξω.

Ξεχάστε τι σας έλεγαν στο σχολείο. Δεν χρειάζεται να κάνετε διατάσεις πριν το τρέξιμο. Για την ακρίβεια έχει βρεθεί ότι οι διατάσεις πριν το τρέξιμο μπορεί να σας κάνουν να ξεκινήσετε πιο αργά και να χρειαστείτε περισσότερη προσπάθεια στην συνέχεια. Μην βιάζεστε όμως. Μην ξεκινήσετε απευθείας το πρόγραμμά σας. Δώστε λίγο χρόνο για ένα «ενεργό» ζέσταμα -αργό τρέξιμο- που θα σας βοηθήσει να ενεργοποιηθούν οι μύες και οι αρθρώσεις σας, να ζεσταθούν, και να μειώσετε την πιθανότητα τραυματισμών. Κρατήστε τις στατικές διατάσεις για μετά.


4)     Δεν θα δω καμία βελτίωση αν δεν τρέχω κάθε μέρα

ΕΕε, μισό λεπτό! Οι ελίτ δρομείς προπονούνται κάθε μέρα, αλλά για τους περισσότερους από εμάς 1-2 μέρες την εβδομάδα χωρίς το κοπάνημα στα πεζοδρόμια είναι μια πιο συνετή προσέγγιση. Ακολουθήστε την συνταγή εύκολη-δύσκολη μέρα, βάζοντας τις σκληρές προπονήσεις σας μεταξύ χαλαρών προπονήσεων, εναλλακτικής προπόνησης ή και ξεκούρασης. Ακόμα και αν τρέχεις μόνο μία ή δύο μέρες την εβδομάδα πάλι θα δεις βελτίωση, απλά με πιο αργό ρυθμό. Η επιπλέον μέρα ξεκούρασης ή εκείνο το μάθημα γιόγκας δεν θα σας απομακρύνει από τους δρομικούς σας στόχους.

 

 

Georgia Scarr, μετάφραση Γιώργος Σπύρος

Πηγη: RunnersWorld.co.uk

 

 

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Θα μπορούσες να κάνεις διαλείμματα με περπάτημα στον αγώνα σου; 16 συχνά λάθη που κάνουν οι τριαθλητές

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Τερμάτισε τον μαραθώνιο σε 54 χρόνια, 8 μήνες, έξι ημέρες και 5:32.20.3! Τι είδε ο διάσημος συγγραφέας Χαρούκι Μουρακάμι στον Μαραθώνα όταν ήρθε για τρέξιμο
Θερμοπροστασία ασκουμένων το καλοκαίρι «Στο τέλος του προγράμματος προπονήσεων, λίγο πριν τον αγώνα, το πίστεψα κι εγώ!»
FitnessPulse

Garmin
Brooks
Runster
FitnessPulse.gr

Πρέπει να διαβάσετε
24 Μαϊ 18
Το Ναύπλιο θα είναι και το 2018 το επίκεντρο του τριάθλου με ακόμα περισσότερη δράση - Δήλωσε συμμετοχή τώρα!
Ο Δήμος Ναυπλιέων – Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ  και η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου με χαρά ανακοινώνουν και επίσημα την διοργάνωση των αγώνων Τριάθλου – Multisports «NAFPLIO Energy Triathlon» την Κυριακή 17 Ιουνίου 2018 οι οποίοι θα λάβουν χώρα μέσα στην παλιά ιστορική πόλη του Ναυπλίου και θα είναι ανοιχτοί προς όλους τους αθλητές και αθλούμενους. Συνδιοργανωτές των αγώνων είναι οι αθλητικοί σύλλογοι Ν.Ο.Ναυπλίου & Κ.Ο.Ναυπλίου «Εύρος»
12 Μαϊ 18
Στην Παραλία Βαρέα στα Μέγαρα 27 Μαϊου το Energy Aquathlon Championship 2018 - Δήλωσε συμμετοχή τώρα!
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου και ο Δήμος Μεγάρων δια του Ν.Π.Δ.Δ. Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Αθλητισμού “Ηρόδωρος” συνδιοργανώνουν την Κυριακή 27 Μαΐου 2018 τον αγώνα “Energy Aquathlon Championship”στην περιοχή Βαρέα του Δήμου Μεγάρων. Παράλληλα θα διεξαχθεί και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Aquathlon 2018 για τις κατηγορίες Παίδων – Κορασίδων Α & Β, Παμπαίδων – Παγκορασίδων Α & Β. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα διεξαχθεί επίσης και αγώνας Aquathlon mixed relay!
11 Μαϊ 18
Φτάσε τις επιδόσεις σου στο μέγιστο!
Επιμέλεια: Χαρά Σκουλαρίκη
Είναι γνωστό πως οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στην  διατροφή του δρομέα είναι η ενυδάτωση,  οι υδατάνθρακες για ενέργεια και οι υψηλής βιοδιαθεσιμότητας πρωτεΐνες για άμεση αποκατάσταση.
10 Μαϊ 18
Δοκιμάσαμε το νέο Reebok Floatride Run ULKT
Επιμέλεια: Γιώργος Σπύρος – Μαρία Μεντζέλου
Το Reebok Floatride Run ULKT είναι ένα «καθαρόαιμο» δρομικό παπούτσι. Τόσο για τον πιο αφοσιωμένο δρομέα που γράφει αρκετά χιλιόμετρα την εβδομάδα, όσο και για τον απλό αθλούμενο που, χαλαρά, χωρίς ρολόγια και χρονόμετρα, απολαμβάνει το τρέξιμό του.


©2005-2018 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse