Street Relays
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Αθλητικός Εξοπλισμός NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Intersport
Saucony
Ethic Sport



Menelaios Dromos
Dromos Agias Paraskevis
Wine Trail
Syros Run
Eirinodromia
Agonas Limenon
Epidavrios Dromos
Run4Aliveri
Run the Theatre
X-treme Stores
Street Relays

14 Δεκ 16 ← πίσω

Τι να κάνεις όταν το προπονητικό σου πρόγραμμα δεν αποδίδει

Duncan Larkin, μεταφραση: Γιώργος Σπύρος
Τι να κάνεις όταν το προπονητικό σου πρόγραμμα δεν αποδίδει.
 


Κάποτε ο θρύλος της πυγμαχίας Mike Tyson είπε ότι όλοι έχουν ένα σχέδιο μέχρι να φάνε μια γροθιά στην μούρη… Αυτή η φράση ίσως ταιριάζει σε όλους εμάς που κατά καιρούς έχουμε φάει τα μούτρα μας με ένα προπονητικό πρόγραμμα που απλά δεν έφερε τα αποτελέσματα που θέλαμε. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ότι «καήκαμε» ή από την ανάποδη ότι το πρόγραμμα δεν ήταν αρκετά δύσκολο για εσένα.

Άρα που καταλήγουμε; Τι θα πρέπει να κάνεις; Το παρατάς ή το κρατάς; Εδώ θα δούμε 3 συμβουλές από 2 διακεκριμένους προπονητές και έναν elite αθλητή.



1)  Μην τα παρατήσεις αμέσως.
 
O Jeff Gaudette, επικεφαλής προπονητής στο RunnersConnect, μας λέει ότι οι δρομείς δεν πρέπει να περιμένουν αποτελέσματα από το πρόγραμμά τους μέχρι να κλείσουν τουλάχιστον 8 εβδομάδες σε αυτό. Είναι σημαντικό να διατηρούμε το πρόγραμμα για αυτές τις 8 εβδομάδες, γιατί πρέπει το σώμα σου να έχει αρκετό χρόνο να ανταποκριθεί. Αλλάζοντας το προπονητικό ερέθισμα, θα υπάρξει κάποια δυσφορία και είναι κάτι που πρέπει να επιμείνεις για να το υπερπηδήσεις. Πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε ότι ένα προπονητικό πλάνο δεν θα είναι ποτέ εντελώς εύκολο, και όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα ή το σώμα μας αρχίζει να τα παίζει τότε αμέσως δεν πρέπει να τα ρίχνουμε όλα εκεί. Αν όντως έχεις κλείσει 8 εβδομάδες και δεν αρχίζεις να βλέπεις τα αποτελέσματα τότε μπορείς να εξετάσεις το ενδεχόμενο να το κόψεις…
 


2) Άκουσε το σώμα σου και γίνε πραγματικά ευέλικτος.
 
Τα περισσότερα έτοιμα προπονητικά προγράμματα δεν λαμβάνουν υπόψιν σου το ιστορικό τραυματισμών που έχεις, τι σου διατηρεί ζωντανό το ενδιαφέρον ή το πώς ανταποκρίνεσαι σε μεγαλύτερες αποστάσεις ή ταχύτητες. Ο Dennis Barker, επικεφαλής προπονητής της εθνικής ομάδας των ΗΠΑ στην Μινεσότα, παρακινεί τους δρομείς να είναι ευέλικτοι όταν πρόκειται για την προπόνηση. Στόχος είναι να βελτιωθείς και να φτάσεις πιο μακριά, έτσι το κάθε πλάνο θα πρέπει να προσαρμόζεται αν η βελτίωση αυτή δεν έρχεται. Κάποιος λόγος θα υπάρχει που το συγκεκριμένο πλάνο επιλέχθηκε αρχικά, έτσι, μας λέέι, δεν θα το παράταγε εντελώς με την πρώτη δυσκολία. Μικρές αλλαγές σε ρυθμό, εντάσεις ή ακόμα και στην αποκατάσταση μπορούν να κάνουν τεράστια αλλαγή.

Ο Gaudette συμφωνεί με αυτό και προσθέτει ότι δεν αποκλείεται δύο δρομείς με ακριβώς την ίδια ηλικία και το ίδιο δρομικό υπόβαθρο να ακολουθήσουν το ίδιο πρόγραμμα και να καταλήξουν με εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα. Συνεπώς πρέπει να γνωρίζεις ότι είναι απολύτως αποδεκτό να προσαρμόσεις λίγο ένα πρόγραμμα στις δικές σου ανάγκες. Χρησιμοποιείστε κοινή λογική και να θυμάστε ότι τα προγράμματα δεν είναι απόλυτες συνταγές ή ιεροτελεστίες. Κρατήστε τον κορμό, βρείτε τα μικρά στοιχεία που δεν ανταποκρίνονται καλά και κάντε μικρές αλλαγές σε αυτά.

      

3) Μάθε από την εμπειρία που είχες.

Αν αποφασίσεις να παρατήσεις κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα, μην μπεις στον πειρασμό να κατηγορήσεις το πρόγραμμα αμέσως. Δώσε λίγο χρόνο να καταλάβεις τι έγινε και τι σε έκανε να το αμφισβητήσεις. Για να γίνει αυτό ο Barker μας λέει, ότι πρέπει να θέσεις τις εξής ερωτήσεις.


-          Διάλεξες κάτι περισσότερο από αυτό που μπορούσες να δώσεις;
-          Είχες προετοιμαστεί κατάλληλα πριν ξεκινήσεις το πρόγραμμα;
-          Ήταν ο στόχος σου ξεκάθαρος στο μυαλό σου;
-          Ήσουν αρκετά ευέλικτος ώστε να κάνεις προσαρμογές τις μέρες που ο ρυθμός ή ο όγκος δεν σου έβγαινε;
-          Είχες ξεκουραστεί επαρκώς για την επόμενη σου προπόνηση;
 


Με αυτές τις απαντήσεις κατά νου, μπορείς να αξιολογήσεις ξανά την κατάσταση σου, και να ξεκινήσεις την διαδικασία να επανέλθεις στις προπονήσεις. Ο Jeffrey Eggleston, ένας μαραθωνοδρόμος του 2:10, παραδέχεται ότι έχει παρατήσει διάφορα προγράμματα κατά την διάρκεια της καριέρας του. Αλλά το να αφήσεις ένα πρόγραμμα δεν σημαίνει ότι αποδέχεσαι την ήττα. Αντίθετα, το εισπράττεις σαν μια πολύτιμη εμπειρία. «απόδειξε τι έμαθε, επιστρέφοντας πίσω στα βασικά και βρες τι σε βοήθησε πιο πριν, για να φτάσεις σε ένα καλό σημείο» συμβουλεύει. «Αναγνώρισε ότι πρέπει να βρεις την ισορροπία μεταξύ των δυνατών σου και αδύνατων σημείων, και να τα ενσωματώσεις όλα μαζί στο πρόγραμμά σου. Απλοποίησε το πρόγραμμά σου, και βγάζε πλάνο για λίγες εβδομάδες κάθε φορά. Θέσε μικρούς στόχους για κάθε φάση, και συνέχισε να χτίζεις σταδιακά πάνω σε αυτούς»


Πηγη: competitor.com
Duncan Larkin, μεταφραση: Γιώργος Σπύρος
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Εναλλακτικοί τρόποι προπόνησης για το τρέξιμο Όταν οι δυνάμεις κατοχής υποκλίθηκαν σε έναν Ιάπωνα στον Μαραθώνιο της Βοστώνης. Η άγνωστη 3η θέση του Θανάση Ραγάζου στον ίδιο αγώνα

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Μαραθώνιος Δρόμος, μία αναζήτηση δίχως τέλος Πως η ήττα μπορεί να με κάνει καλύτερο αθλητή
Οι μαραθωνοδρόμοι που δεν άφησαν τον συναθλητή τους να καταρρεύσει στο Λονδίνο Δρομέας με προσθετικό πόδι μετέφερε γυναίκα στον Μαραθώνιο Βοστώνης
FitnessPulse

MIZUNO Wave RIDER
Garmin
Suunto
Under Armour
Runster
Πρέπει να διαβάσετε
29 Απρ 17
Στις 11 Ιουνίου το Ναύπλιο θα είναι στο επίκεντρο της τριάθλητικής δράσης με το Nafplio Energy Triathlon
Το Nafplio Energy Triathlon είναι ανοιχτό προς όλους τους αθλητές και αθλούμενους και περιλαμβάνει διαδρομές στην Κολύμβηση - Ποδηλασία και Τρέξιμο χωρίς διακοπή. Οι αποστάσεις των αγώνων θα είναι η καθιερωμένη Sprint (0,75–20-5χλμ) αλλά και η Standard/Olympic (1,5-40-10χλμ) που από αυτή τη χρονιά μπαίνει στο πρόγραμμα για να καλύψει και τις απαιτήσεις των πιο έμπειρων αθλητών.
28 Απρ 17
Ξεχωριστή δρομική εμπειρία με το νέο Nike Air VaporMax Flyknit
Νίκη Μπιτσώρη
Με την πρώτη ματιά το ελκυστικό design του νέου Nike Air VaporMax Flyknit σε κάνει να θες να το δοκιμάσεις όσο πιο γρήγορα γίνεται και να ξεκινήσεις τα χιλιόμετρα!
03 Απρ 17
Kalamos Multisports Festival 2017: Μια διοργάνωση για όλους με Energy Triathlon, Aquathlon, Relay και Fitness events!
Ε.Ο.ΤΡΙ.
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου και ο Δήμος Ωρωπού διοργανώνουν την Κυριακή 23 Απριλίου 2017 την αθλητική εκδήλωση "Energy Triathlon Attiki – Kalamos Multisports Festival 2017"

©2005-2017 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse