ATGM Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Αθλητικός Εξοπλισμός NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Intersport
Saucony
Ethic Sport



Volos Half Marathon

Andros Half Marathon

Arafinios

Crete Marathon

Odysseas

Messini Marathon

Nafplio Marathon


X-treme Stores
Stam Half Marathon Trikala

14 Δεκ 16 ← πίσω

Τι να κάνεις όταν το προπονητικό σου πρόγραμμα δεν αποδίδει

Duncan Larkin, μεταφραση: Γιώργος Σπύρος
Τι να κάνεις όταν το προπονητικό σου πρόγραμμα δεν αποδίδει.
 


Κάποτε ο θρύλος της πυγμαχίας Mike Tyson είπε ότι όλοι έχουν ένα σχέδιο μέχρι να φάνε μια γροθιά στην μούρη… Αυτή η φράση ίσως ταιριάζει σε όλους εμάς που κατά καιρούς έχουμε φάει τα μούτρα μας με ένα προπονητικό πρόγραμμα που απλά δεν έφερε τα αποτελέσματα που θέλαμε. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ότι «καήκαμε» ή από την ανάποδη ότι το πρόγραμμα δεν ήταν αρκετά δύσκολο για εσένα.

Άρα που καταλήγουμε; Τι θα πρέπει να κάνεις; Το παρατάς ή το κρατάς; Εδώ θα δούμε 3 συμβουλές από 2 διακεκριμένους προπονητές και έναν elite αθλητή.



1)  Μην τα παρατήσεις αμέσως.
 
O Jeff Gaudette, επικεφαλής προπονητής στο RunnersConnect, μας λέει ότι οι δρομείς δεν πρέπει να περιμένουν αποτελέσματα από το πρόγραμμά τους μέχρι να κλείσουν τουλάχιστον 8 εβδομάδες σε αυτό. Είναι σημαντικό να διατηρούμε το πρόγραμμα για αυτές τις 8 εβδομάδες, γιατί πρέπει το σώμα σου να έχει αρκετό χρόνο να ανταποκριθεί. Αλλάζοντας το προπονητικό ερέθισμα, θα υπάρξει κάποια δυσφορία και είναι κάτι που πρέπει να επιμείνεις για να το υπερπηδήσεις. Πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε ότι ένα προπονητικό πλάνο δεν θα είναι ποτέ εντελώς εύκολο, και όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα ή το σώμα μας αρχίζει να τα παίζει τότε αμέσως δεν πρέπει να τα ρίχνουμε όλα εκεί. Αν όντως έχεις κλείσει 8 εβδομάδες και δεν αρχίζεις να βλέπεις τα αποτελέσματα τότε μπορείς να εξετάσεις το ενδεχόμενο να το κόψεις…
 


2) Άκουσε το σώμα σου και γίνε πραγματικά ευέλικτος.
 
Τα περισσότερα έτοιμα προπονητικά προγράμματα δεν λαμβάνουν υπόψιν σου το ιστορικό τραυματισμών που έχεις, τι σου διατηρεί ζωντανό το ενδιαφέρον ή το πώς ανταποκρίνεσαι σε μεγαλύτερες αποστάσεις ή ταχύτητες. Ο Dennis Barker, επικεφαλής προπονητής της εθνικής ομάδας των ΗΠΑ στην Μινεσότα, παρακινεί τους δρομείς να είναι ευέλικτοι όταν πρόκειται για την προπόνηση. Στόχος είναι να βελτιωθείς και να φτάσεις πιο μακριά, έτσι το κάθε πλάνο θα πρέπει να προσαρμόζεται αν η βελτίωση αυτή δεν έρχεται. Κάποιος λόγος θα υπάρχει που το συγκεκριμένο πλάνο επιλέχθηκε αρχικά, έτσι, μας λέέι, δεν θα το παράταγε εντελώς με την πρώτη δυσκολία. Μικρές αλλαγές σε ρυθμό, εντάσεις ή ακόμα και στην αποκατάσταση μπορούν να κάνουν τεράστια αλλαγή.

Ο Gaudette συμφωνεί με αυτό και προσθέτει ότι δεν αποκλείεται δύο δρομείς με ακριβώς την ίδια ηλικία και το ίδιο δρομικό υπόβαθρο να ακολουθήσουν το ίδιο πρόγραμμα και να καταλήξουν με εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα. Συνεπώς πρέπει να γνωρίζεις ότι είναι απολύτως αποδεκτό να προσαρμόσεις λίγο ένα πρόγραμμα στις δικές σου ανάγκες. Χρησιμοποιείστε κοινή λογική και να θυμάστε ότι τα προγράμματα δεν είναι απόλυτες συνταγές ή ιεροτελεστίες. Κρατήστε τον κορμό, βρείτε τα μικρά στοιχεία που δεν ανταποκρίνονται καλά και κάντε μικρές αλλαγές σε αυτά.

      

3) Μάθε από την εμπειρία που είχες.

Αν αποφασίσεις να παρατήσεις κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα, μην μπεις στον πειρασμό να κατηγορήσεις το πρόγραμμα αμέσως. Δώσε λίγο χρόνο να καταλάβεις τι έγινε και τι σε έκανε να το αμφισβητήσεις. Για να γίνει αυτό ο Barker μας λέει, ότι πρέπει να θέσεις τις εξής ερωτήσεις.


-          Διάλεξες κάτι περισσότερο από αυτό που μπορούσες να δώσεις;
-          Είχες προετοιμαστεί κατάλληλα πριν ξεκινήσεις το πρόγραμμα;
-          Ήταν ο στόχος σου ξεκάθαρος στο μυαλό σου;
-          Ήσουν αρκετά ευέλικτος ώστε να κάνεις προσαρμογές τις μέρες που ο ρυθμός ή ο όγκος δεν σου έβγαινε;
-          Είχες ξεκουραστεί επαρκώς για την επόμενη σου προπόνηση;
 


Με αυτές τις απαντήσεις κατά νου, μπορείς να αξιολογήσεις ξανά την κατάσταση σου, και να ξεκινήσεις την διαδικασία να επανέλθεις στις προπονήσεις. Ο Jeffrey Eggleston, ένας μαραθωνοδρόμος του 2:10, παραδέχεται ότι έχει παρατήσει διάφορα προγράμματα κατά την διάρκεια της καριέρας του. Αλλά το να αφήσεις ένα πρόγραμμα δεν σημαίνει ότι αποδέχεσαι την ήττα. Αντίθετα, το εισπράττεις σαν μια πολύτιμη εμπειρία. «απόδειξε τι έμαθε, επιστρέφοντας πίσω στα βασικά και βρες τι σε βοήθησε πιο πριν, για να φτάσεις σε ένα καλό σημείο» συμβουλεύει. «Αναγνώρισε ότι πρέπει να βρεις την ισορροπία μεταξύ των δυνατών σου και αδύνατων σημείων, και να τα ενσωματώσεις όλα μαζί στο πρόγραμμά σου. Απλοποίησε το πρόγραμμά σου, και βγάζε πλάνο για λίγες εβδομάδες κάθε φορά. Θέσε μικρούς στόχους για κάθε φάση, και συνέχισε να χτίζεις σταδιακά πάνω σε αυτούς»


Πηγη: competitor.com
Duncan Larkin, μεταφραση: Γιώργος Σπύρος
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Δοκίμασε ένα Δίαθλο (τρέξιμο - ποδηλασία - τρέξιμο) Τα 5 χειρότερα πράγματα που κάνεις μετά το τρέξιμο

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Αναζητώντας ισορροπίες σε απαιτητικές ενεργειακές ζώνες Runger – Η πείνα του δρομέα!
Από Σπαρταθλητή σε Σπαρταθλητή Προπόνηση και τρέξιμο στο χιόνι και τον πάγο
FitnessPulse

New Balance
MIZUNO Wave RIDER
Garmin
Salomon
Nafplio Marathon
Runster
Πρέπει να διαβάσετε
07 Φεβ 17
Δηλωθείτε με την ομάδα του RunningNews.gr στον Μαραθώνιο Ναυπλίου και κερδίστε!
Οι εγγραφές για τη διοργάνωση του Μαραθωνίου Ναυπλίου έχουν ανοίξει και το RunningNews.gr σας δίνει τη δυνατότητα να εγγραφείτε ομαδικά κερδίζοντας άμεσα από την έκπτωση στο κόστος συμμετοχής,
20 Ιαν 17
Ήρθε το θρυλικό Wave Rider στη πολυαναμενόμενη 20η έκδοση του!
Το Wave Rider 20, μετά από δύο δεκαετίες συνεχούς βελτίωσης, έρχεται με εντελώς νέα τεχνολογία, μετατρέποντάς το, στο πιο άνετο και απορροφητικό παπούτσι της κατηγορίας του.
18 Ιαν 17
Energy Duathlon Championship: Πάρε μέρος στον πιο συναρπαστικό multisport αγώνα του χειμώνα
12 Φεβρουαρίου στο Λουτράκι θα διεξαχθεί το Energy Duathlon Championship μαζί με το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Διάθλου 2017. Πάρε μέρος στον πιο συναρπαστικό αγώνα του χειμώνα!

©2005-2017 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse