Advertisement
Energy Duathlon Karpenissi
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Αθλητικός Εξοπλισμός NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Saucony
Ethic Sport

Outrun


Military Marathon
X-treme Stores

14 Δεκ 16 ← πίσω

Τι να κάνεις όταν το προπονητικό σου πρόγραμμα δεν αποδίδει

Duncan Larkin, μεταφραση: Γιώργος Σπύρος
Τι να κάνεις όταν το προπονητικό σου πρόγραμμα δεν αποδίδει.
 


Κάποτε ο θρύλος της πυγμαχίας Mike Tyson είπε ότι όλοι έχουν ένα σχέδιο μέχρι να φάνε μια γροθιά στην μούρη… Αυτή η φράση ίσως ταιριάζει σε όλους εμάς που κατά καιρούς έχουμε φάει τα μούτρα μας με ένα προπονητικό πρόγραμμα που απλά δεν έφερε τα αποτελέσματα που θέλαμε. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ότι «καήκαμε» ή από την ανάποδη ότι το πρόγραμμα δεν ήταν αρκετά δύσκολο για εσένα.

Άρα που καταλήγουμε; Τι θα πρέπει να κάνεις; Το παρατάς ή το κρατάς; Εδώ θα δούμε 3 συμβουλές από 2 διακεκριμένους προπονητές και έναν elite αθλητή.



1)  Μην τα παρατήσεις αμέσως.
 
O Jeff Gaudette, επικεφαλής προπονητής στο RunnersConnect, μας λέει ότι οι δρομείς δεν πρέπει να περιμένουν αποτελέσματα από το πρόγραμμά τους μέχρι να κλείσουν τουλάχιστον 8 εβδομάδες σε αυτό. Είναι σημαντικό να διατηρούμε το πρόγραμμα για αυτές τις 8 εβδομάδες, γιατί πρέπει το σώμα σου να έχει αρκετό χρόνο να ανταποκριθεί. Αλλάζοντας το προπονητικό ερέθισμα, θα υπάρξει κάποια δυσφορία και είναι κάτι που πρέπει να επιμείνεις για να το υπερπηδήσεις. Πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε ότι ένα προπονητικό πλάνο δεν θα είναι ποτέ εντελώς εύκολο, και όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα ή το σώμα μας αρχίζει να τα παίζει τότε αμέσως δεν πρέπει να τα ρίχνουμε όλα εκεί. Αν όντως έχεις κλείσει 8 εβδομάδες και δεν αρχίζεις να βλέπεις τα αποτελέσματα τότε μπορείς να εξετάσεις το ενδεχόμενο να το κόψεις…
 


2) Άκουσε το σώμα σου και γίνε πραγματικά ευέλικτος.
 
Τα περισσότερα έτοιμα προπονητικά προγράμματα δεν λαμβάνουν υπόψιν σου το ιστορικό τραυματισμών που έχεις, τι σου διατηρεί ζωντανό το ενδιαφέρον ή το πώς ανταποκρίνεσαι σε μεγαλύτερες αποστάσεις ή ταχύτητες. Ο Dennis Barker, επικεφαλής προπονητής της εθνικής ομάδας των ΗΠΑ στην Μινεσότα, παρακινεί τους δρομείς να είναι ευέλικτοι όταν πρόκειται για την προπόνηση. Στόχος είναι να βελτιωθείς και να φτάσεις πιο μακριά, έτσι το κάθε πλάνο θα πρέπει να προσαρμόζεται αν η βελτίωση αυτή δεν έρχεται. Κάποιος λόγος θα υπάρχει που το συγκεκριμένο πλάνο επιλέχθηκε αρχικά, έτσι, μας λέέι, δεν θα το παράταγε εντελώς με την πρώτη δυσκολία. Μικρές αλλαγές σε ρυθμό, εντάσεις ή ακόμα και στην αποκατάσταση μπορούν να κάνουν τεράστια αλλαγή.

Ο Gaudette συμφωνεί με αυτό και προσθέτει ότι δεν αποκλείεται δύο δρομείς με ακριβώς την ίδια ηλικία και το ίδιο δρομικό υπόβαθρο να ακολουθήσουν το ίδιο πρόγραμμα και να καταλήξουν με εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα. Συνεπώς πρέπει να γνωρίζεις ότι είναι απολύτως αποδεκτό να προσαρμόσεις λίγο ένα πρόγραμμα στις δικές σου ανάγκες. Χρησιμοποιείστε κοινή λογική και να θυμάστε ότι τα προγράμματα δεν είναι απόλυτες συνταγές ή ιεροτελεστίες. Κρατήστε τον κορμό, βρείτε τα μικρά στοιχεία που δεν ανταποκρίνονται καλά και κάντε μικρές αλλαγές σε αυτά.

      

3) Μάθε από την εμπειρία που είχες.

Αν αποφασίσεις να παρατήσεις κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα, μην μπεις στον πειρασμό να κατηγορήσεις το πρόγραμμα αμέσως. Δώσε λίγο χρόνο να καταλάβεις τι έγινε και τι σε έκανε να το αμφισβητήσεις. Για να γίνει αυτό ο Barker μας λέει, ότι πρέπει να θέσεις τις εξής ερωτήσεις.


-          Διάλεξες κάτι περισσότερο από αυτό που μπορούσες να δώσεις;
-          Είχες προετοιμαστεί κατάλληλα πριν ξεκινήσεις το πρόγραμμα;
-          Ήταν ο στόχος σου ξεκάθαρος στο μυαλό σου;
-          Ήσουν αρκετά ευέλικτος ώστε να κάνεις προσαρμογές τις μέρες που ο ρυθμός ή ο όγκος δεν σου έβγαινε;
-          Είχες ξεκουραστεί επαρκώς για την επόμενη σου προπόνηση;
 


Με αυτές τις απαντήσεις κατά νου, μπορείς να αξιολογήσεις ξανά την κατάσταση σου, και να ξεκινήσεις την διαδικασία να επανέλθεις στις προπονήσεις. Ο Jeffrey Eggleston, ένας μαραθωνοδρόμος του 2:10, παραδέχεται ότι έχει παρατήσει διάφορα προγράμματα κατά την διάρκεια της καριέρας του. Αλλά το να αφήσεις ένα πρόγραμμα δεν σημαίνει ότι αποδέχεσαι την ήττα. Αντίθετα, το εισπράττεις σαν μια πολύτιμη εμπειρία. «απόδειξε τι έμαθε, επιστρέφοντας πίσω στα βασικά και βρες τι σε βοήθησε πιο πριν, για να φτάσεις σε ένα καλό σημείο» συμβουλεύει. «Αναγνώρισε ότι πρέπει να βρεις την ισορροπία μεταξύ των δυνατών σου και αδύνατων σημείων, και να τα ενσωματώσεις όλα μαζί στο πρόγραμμά σου. Απλοποίησε το πρόγραμμά σου, και βγάζε πλάνο για λίγες εβδομάδες κάθε φορά. Θέσε μικρούς στόχους για κάθε φάση, και συνέχισε να χτίζεις σταδιακά πάνω σε αυτούς»


Πηγη: competitor.com
Duncan Larkin, μεταφραση: Γιώργος Σπύρος
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Έρευνα δείχνει πως οι 30χρονοι έχουν κατα μέσο όρο τις ίδιες επιδόσεις με τους 60χρονους στο Μαραθώνιο Οι καλύτεροι άνδρες Έλληνες Μαραθωνοδρόμοι για το 2017

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Τι είναι η εργομέτρηση; Πως μετράμε την αερόβια ικανότητα; Αφορά μόνο αθλητές; Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν σταματάμε την άθληση
Έντμουντ Χίλαρι, ο ορειβάτης που πάτησε πρώτος την κορυφή του Έβερεστ και διέσχισε την Ανταρκτική Ο πρώτος άνθρωπος που ανέβηκε το Έβερεστ? Το πτώμα του Βρετανού που βρέθηκε 75 χρόνια μετά, και το μυστήριο της χαμένης φωτογραφικής μηχανής
Nutrition News

Athens Marathon the Authentic

Garmin

Suunto

Runster

Πρέπει να διαβάσετε
18 Ιουν 17
Η αυθεντική εμπειρία Διάθλου επιστρέφει 30 Ιουλίου στο Καρπενήσι!
Energy Duathlon Karpenissi 2017: Στις 30 Ιουλίου στο Καρπενήσι θα ζήσουμε μια αυθεντική αθλητική εμπειρία με τρέξιμο και ποδηλασία σε έναν αυθεντικό τόπο ζωής!
09 Ιουν 17
Κάνε την εγγραφή σου στο Santorini Experience 2017
Το μεγαλύτερο event αθλητικού τουρισμού για επαγγελματίες και ερασιτέχνες αθλητές στην Ελλάδα, το 3ο «Santorini Experience», είναι έτοιμο να υποδεχτεί όλους όσους θέλουν να εκτοξεύσουν την αδρεναλίνη τους στα ύψη συμμετέχοντας σε αγώνες τρεξίματος και κολύμβησης.
01 Ιουν 17
100 ΜΕΤΡΑ. Η παραίτηση δεν είναι επιλογή
Βασισμένη στην απίστευτη πραγματική ιστορία ενός άντρα που έπασχε από σκλήρυνση κατά πλάκας, αλλά κατάφερε να ολοκληρώσει το τρίαθλο για τον τίτλο του «Ironman»: 3,8 χλμ κολύμβηση, 180 χλμ ποδηλασία και 42 χιλιόμετρα τρέξιμο.


©2005-2017 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse