ATGM Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Αθλητικός Εξοπλισμός NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Intersport
Saucony
Ethic Sport

Outrun

Volos Half Marathon

Andros Half Marathon

Arafinios

Crete Marathon

To 10ari tou Parkou

Odysseas

Messini Marathon

Nafplio Marathon

Energy Races


X-treme Stores
Stam Half Marathon Trikala

27 Δεκ 16 ← πίσω

Μήπως χρειάζεσαι προπονητή?

Mario Fraioli, μετάφρραση: Γιώργος Σπύρος
Το 2004 ήμουν 22 χρονών, ένας δρομέας που μόλις είχα τελειώσει το πανεπιστήμιο και νόμιζα ότι τα είχα μάθει όλα. Τότε πήρα την απόφαση να αρχίσω να βγάζω εγώ πρόγραμμα στον εαυτό μου, καθώς θα προετοιμαζόμουν για τον πρώτο μου ημιμαραθώνιο και μετά μαραθώνιο. Θα παραλείψω τις μικρές λεπτομέρειες, και θα κάνουμε ένα fast forward στην ιστορία και θα σας πω ότι κατέληξα τραυματισμένος, ανυπόμονος, ξανά τραυματισμένος, και ακόμα πιο μπερδεμένος. Ήταν ένας φαύλος κύκλος, αλλά έμαθα μερικά πολύ χρήσιμα συμπεράσματα και κυρίως εκτίμησα τι αποτέλεσμα ένας καλός προπονητής να σου φέρει.

Ένας βασικός λόγος της δρομικής μου επιτυχίας κατά τα πανεπιστημιακά μου χρόνια, ήταν η προπονήτριά μου, Karen Boen. Το τεχνικό της υπόβαθρο ήταν άρτιο, ήταν εργοφυσιολόγος και κορυφαία αθλήτρια η ίδια, αλλά το βασικότερο που μου έμαθε ήταν η αξία του να αναπτύξεις μια σωστή σχέση με τους αθλητές σου : να τους καταλάβεις πρώτα σαν ανθρώπους και ύστερα ως αθλητές. Επίσης η προπόνηση είναι κάτι παραπάνω από ένα εβδομαδιαίο πλάνο προπονήσεων. Θα κοίταζε πάντα μακροπρόθεσμα, παρακολουθώντας προσεκτικά την πορεία μου χρόνο με τον χρόνο, και εν γνώση της με έκοβε, ή με υποχρέωνε να ξεκουραστώ, την στιγμή που αν συνέχιζα μόνος μου μάλλον θα κατέληγα τραυματισμένος. Όπως και έγινε.

Ήμουν από αυτούς που ωφελήθηκαν από το γεγονός ότι είχαν προπονητή. Σαν αθλητής, στο θέμα του κινήτρου δεν είχα πρόβλημα, αλλά το να εκμεταλλεύομαι αυτή την δίψα με παραγωγικό τρόπο δεν ήταν το πιο δυνατό μου σημείο. Όταν είχα αμφιβολίες για το τι να κάνω, κάτι που ήταν μάλλον συχνό φαινόμενο αφού δεν είχα κάποιον να μου βγάζει πρόγραμμα και να βλέπει την πρόοδό μου, θα έκανα πάντα περισσότερο. Την ίδια στιγμή σταμάτησα να κάνω όλα αυτά τα μικρά πράγματα όπως ασκήσεις ευλυγισίας ή ενδυνάμωσης, και γενικά απέκτησα άσχημες και κάπως τεμπέλικες συνήθειες.  Έτσι έμαθα με τον δύσκολο τρόπο ότι αν τα αφήσεις όλα αυτά, είναι θέμα χρόνου μέχρι να αρχίσουν να σου κοστίζουν στην απόδοσή σου. Έμαθα από αυτά τα λάθη μου, και βλέποντας και αμέτρητους άλλους δρομείς που έκαναν λίγο πολύ τα ίδια λάθη, οδηγήθηκα στην προπονητική.


Χρειάζονται όλοι οι δρομείς έναν προπονητή; Εν συντομία όχι. Βασικά υπάρχουν πάρα πολλοί δρομείς, από αρχάριους ως πιο έμπειρους μαραθωνοδρόμους που τα καταφέρνουν πολύ καλά και μόνοι τους. Δεν χρειάζονται ούτε κίνητρο, ούτε την ανάγκη να δίνουν αναφορά, έχουν άπλετη πειθαρχία και υπομονή. Ξέρουν το σώμα τους, και έχουν μάθει να το ακούνε όταν αρχίζει και διαμαρτύρεται. Δεν έχουν πρόβλημα να πιεστούν, αλλά έχουν και την συναίσθηση να προσαρμόζουν σε ζωντανό χρόνο το πρόγραμμά τους, πχ να κόψουν ένα long run, όταν κάπου δεν τους βγαίνει. Δεν το πολυκουράζουν, αλλά ταυτόχρονα δεν φοβούνται να ζητήσουν και κάποια συμβουλή όταν έχουν απορίες. Πάντα βλέπουν μακροπρόθεσμα, για το που θέλουν να φτάσουν δρομικά, και αντιλαμβάνονται το γεγονός ότι η βελτίωση έρχεται σταδιακά και με συνέπεια. Αν όλα αυτά σας ακούγονται γνωστά, τότε... μπράβο, συνεχίστε έτσι.

Αν όμως είσαι το αντίθετο από όσα είπαμε πριν, δες πιο κάτω μήπως τελικά ωφεληθείς έχοντας έναν προπονητή. Αν δεν είσαι σίγουρος για το τι πρέπει να κάνεις, αν έχεις θέμα με το να βγαίνεις έξω για προπόνηση σε σταθερή βάση, αν βαριέσαι στις προπονήσεις σου, αν ταλαιπωρείσαι από τραυματισμούς, αν οι επιδόσεις σου έχουν φτάσει ένα πλατό ή απλώς δεν ευχαριστιέσαι την προπόνηση, ίσως αξίζει να σκεφτείς το ενδεχόμενο να δώσεις τα ηνία της προπόνησής σου σε κάποιον που μπορείς να εμπιστευτείς να σε αναλάβει και να σε φτάσει εκεί που θες να πας. Αυτό το τελευταίο κομματάκι, «εμπιστευθείς», είναι πολύ σημαντικό. Ο πυρήνας της προπόνησης είναι μια σχέση εμπιστοσύνης, είτε πρόκειται για μια εξ αποστάσεως καθοδήγησης , βασισμένη σε email ή/και τηλέφωνο, είτε συναντιέστε από κοντά 1-2 ώρες την εβδομάδα όπου έχεις feedback για το πως πήγε η τελευταία σου διαλλειματική.

Προπονητή δεν έχουν μόνο οι ελίτ αθλητές. Ανεξαρτήτως ηλικίας, ικανότητας ή στόχων, ένας καλός προπονητής θα δουλέψει μαζί σου ώστε να καταφέρει η προπόνηση να ταιριάξει στην ζωή σου, και όχι το ανάποδο, δηλαδή η ζωή σου στην προπόνηση. Έτσι θα γίνει πιο ευχάριστη και αποδοτική. Το να έχεις κάποιον από τον οποίο μπορείς να μάθεις, να επικοινωνείς, να εμπνέεσαι, και να έχεις σταθερή ανατροφοδότηση για την προπόνησή σου μπορούν να είναι πολύ σημαντικά στο να πιάσεις τους στόχους σου.

Ανέτρεξε πίσω στον χρόνο, όταν πρωτοξεκίνησες να ασχολείσαι με τον αθλητισμό ή άλλες δραστηριότητες. Πως ξεκίνησες να κάνεις αυτή την δραστηριότητα και να αναπτύσσεις τις νέες σου ικανότητες; Τι σε παρακίνησε να μην το εγκαταλείψεις όταν τα πράγματα έγιναν δύσκολα; Ή τι σε έκανε να εκτιμήσεις καλύτερα όλα αυτά που κατάφερνες; Είναι πολύ πιθανόν να είχες ένα είδος προπονητή, ένα δάσκαλο ή έναν μέντορα που σε καθοδήγησε μέχρι το σημείο που είτε έχασες το ενδιαφέρον σου και εγκατέλειψες, είτε σιγά σιγά απέκτησες την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για να συνεχίσεις μόνος σου.

Σαν ενήλικες εκτιμούμε καλύτερα και καταλαβαίνουμε τον ρόλο που παίζει μια καλή προπονητική καθοδήγηση και συμβουλευτική στην ζωή μας. Πως αυτό επηρεάζει την ατομική μας πορεία σαν αθλητές, σπουδαστές, μουσικοί ή οτιδήποτε είδος ασχολίας αποφασίζουμε να ακολουθήσουμε. Δεν είναι ποτέ αργά να το ζήσουμε σαν δρομείς, είτε τώρα ξεκινάμε το άθλημα είτε προσπαθούμε να επανέλθουμε μετά από πολύ καιρό απραξίας.


Mario Fraioli, μετάφρραση: Γιώργος Σπύρος
Πηγη: competitor..com

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Runger – Η πείνα του δρομέα! 4 Διατροφικές Συνήθειες που μειώνουν τους τραυματισμούς

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
6+1 πολύ ασυνήθιστοι αγώνες τρεξίματος Τα πάντα για το Σπάρταθλο. Όλα όσα ξέρετε, και δεν ξέρετε για τον μεγαλύτερο αγώνα υπεραπόστασης!
Τι προκαλεί το τρέξιμο στην Καρδιά Δοκίμασε ένα Δίαθλο (τρέξιμο - ποδηλασία - τρέξιμο)
FitnessPulse

New Balance
MIZUNO Wave RIDER
Garmin
Suunto
Nafplio Marathon
Energy Races
Runster
Πρέπει να διαβάσετε
27 Φεβ 17
Πάρε μέρος στο Δίαθλο Αρχαίας Ολυμπίας στις 12 Μαρτίου με φόντο το ολυμπιακό ιδεώδες!
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας και ο Ναυτικός Όμιλος Κυπαρισσίας συνδιοργανώνουν την Κυριακή 12 Μαρτίου 2017 τον αγώνα "Δίαθλο Αρχαίας Ολυμπίας 2017" και παράλληλα το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Διάθλου Εφήβων – Νεανίδων , Παίδων – Κορασίδων, Παμπαίδων – Παγκορασίδων 2017.
07 Φεβ 17
Δηλωθείτε με την ομάδα του RunningNews.gr στον Μαραθώνιο Ναυπλίου και κερδίστε!
Οι εγγραφές για τη διοργάνωση του Μαραθωνίου Ναυπλίου έχουν ανοίξει και το RunningNews.gr σας δίνει τη δυνατότητα να εγγραφείτε ομαδικά κερδίζοντας άμεσα από την έκπτωση στο κόστος συμμετοχής,
20 Ιαν 17
Ήρθε το θρυλικό Wave Rider στη πολυαναμενόμενη 20η έκδοση του!
Το Wave Rider 20, μετά από δύο δεκαετίες συνεχούς βελτίωσης, έρχεται με εντελώς νέα τεχνολογία, μετατρέποντάς το, στο πιο άνετο και απορροφητικό παπούτσι της κατηγορίας του.


©2005-2017 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse