Street Relays
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Αθλητικός Εξοπλισμός NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Intersport
Saucony
Ethic Sport

Outrun

Menelaios Dromos
Dromos Agias Paraskevis
Wine Trail
Syros Run
Eirinodromia
Agonas Limenon
Epidavrios Dromos
Run4Aliveri
Run the Theatre
X-treme Stores
Street Relays

10 Ιαν 17 ← πίσω

Οι αθλητές του... Σαββατοκύριακου έχουν και αυτοί όφελος στην υγεία τους

Αν κανείς δεν ασκηθεί καθόλου τις καθημερινές και κάνει μαζεμένη όλη την άσκησή του μέσα στο Σαββατοκύριακο, θα έχει πάλι όφελος για την υγεία του, μειώνοντας τον κίνδυνο να πεθάνει πρόωρα από καρδιοπάθεια ή καρκίνο.


Αυτό αποτελεί καλοδεχούμενο νέο για όσους έχουν βεβαρημένο εργασιακό πρόγραμμα τις καθημερινές και γνωρίζουν πλέον ότι δεν θα χάσουν κάτι σημαντικό αν συμπιέσουν όλη την άσκησή τους μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο.



Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα, στην οποία επικεφαλής ήταν ο ελληνικής καταγωγής, αναπληρωτής καθηγητής, Εμμανουήλ Σταματάκης, των Σχολών Δημόσιας Υγείας και Επιστημών Υγείας του πανεπιστημίου του Σίδνεϊ.

Οι επιστήμονες που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Internal Medicine» μελέτησαν στοιχεία για περίπου 63.600 άτομα, με μέση ηλικία 59 ετών.

Οι ειδικοί του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας συνιστούν στους ανθρώπους να κάνουν κάθε εβδομάδα τουλάχιστον 150 λεπτά άσκηση μέτριας έντασης ή 75 λεπτά μεγάλης έντασης. Η μελέτη δείχνει ότι όσοι δεν μοιράζουν αυτή την άσκηση στις καθημερινές (πχ από 30 λεπτά τη μέρα), αλλά την κάνουν μαζεμένη το Σαββατοκύριακο, έχουν σχεδόν τα ίδια οφέλη υγείας με όσους ασκούνται μέσα στην εβδομάδα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, είναι περίπου 30% μικρότερος για τους «μαχητές» του Σαββατοκύριακου, έναντι μείωσης 35% για όσους ασκούνται καθ’ όλη την εβδομάδα.

Ειδικότερα, ο κίνδυνος θανάτου καρδιαγγειακής αιτιολογίας είναι 41% μικρότερος (όσο και σε όσους ασκούνται καθ’ όλη την εβδομάδα), ενώ από καρκίνο είναι 18% χαμηλότερος (έναντι μείωσης κινδύνου 21% για όσους ασκούνται και τις καθημερινές).

Η μείωση του κινδύνου είναι περίπου ίδια, είτε κανείς ασκηθεί και τα 150 λεπτά (ή τα 75 λεπτά, αν πρόκειται για άσκηση μεγάλης έντασης) μέσα στην ίδια μέρα, το Σάββατο ή την Κυριακή, είτε τα μοιράσει μέσα στο διήμερο.

«Αποτελεί πολύ ενθαρρυντική είδηση, ότι η σωματική άσκηση σε μία μόνο μέρα ή σε δύο μέσα στην εβδομάδα, σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου, ακόμη και για όσους δεν φθάνουν πλήρως στα συνιστώμενα επίπεδα άσκησης. Όμως, για να υπάρξουν τα καλύτερα δυνατά οφέλη για την υγεία από την άσκηση, ισχύει πάντα ότι πρέπει κανείς να ικανοποιεί ή και να υπερβαίνει τα συνιστώμενα χρονικά όρια», δήλωσε ο Σταματάκης.



Μεταξύ άλλων, η μελέτη βρήκε ότι οι «μαχητές» του Σαββατοκύριακου, κατά μέσο όρο ασκούνται 300 λεπτά, οι περισσότεροι (94%) σε κάποιο σπορ. Οι άνδρες υπερτερούν ελαφρά (56%) έναντι των γυναικών.



Οι ερευνητές δεν παρέλειψαν να επισημάνουν ότι, εκτός από τα ατομικά ή ομαδικά αθλήματα, μπορεί κανείς να ασκηθεί απλώς με το γρήγορο περπάτημα, ενώ καλό είναι να μην χάνει ευκαιρία να κινείται όσο μπορεί, π.χ. ανεβαίνοντας με τα πόδια τις σκάλες του μετρό ή των κτιρίων.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, http://news.in.gr

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Οι καλύτεροι άνδρες Έλληνες Μαραθωνοδρόμοι για το 2017 Οι καλύτερες Ελληνίδες Μαραθωνοδρόμοι για το 2017

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Όταν οι δυνάμεις κατοχής υποκλίθηκαν σε έναν Ιάπωνα στον Μαραθώνιο της Βοστώνης. Η άγνωστη 3η θέση του Θανάση Ραγάζου στον ίδιο αγώνα Γιατί λύνονται τα κορδόνια των παπουτσιών όταν τρέχουμε
7 παγίδες της άσκησης Διάταση για λαγονοψοϊτη και τετρακέφαλο
Nutrition News

MIZUNO Wave RIDER
Garmin
Salomon
PUMA
Runster
Πρέπει να διαβάσετε
29 Απρ 17
Στις 11 Ιουνίου το Ναύπλιο θα είναι στο επίκεντρο της τριάθλητικής δράσης με το Nafplio Energy Triathlon
Το Nafplio Energy Triathlon είναι ανοιχτό προς όλους τους αθλητές και αθλούμενους και περιλαμβάνει διαδρομές στην Κολύμβηση - Ποδηλασία και Τρέξιμο χωρίς διακοπή. Οι αποστάσεις των αγώνων θα είναι η καθιερωμένη Sprint (0,75–20-5χλμ) αλλά και η Standard/Olympic (1,5-40-10χλμ) που από αυτή τη χρονιά μπαίνει στο πρόγραμμα για να καλύψει και τις απαιτήσεις των πιο έμπειρων αθλητών.
28 Απρ 17
Ξεχωριστή δρομική εμπειρία με το νέο Nike Air VaporMax Flyknit
Νίκη Μπιτσώρη
Με την πρώτη ματιά το ελκυστικό design του νέου Nike Air VaporMax Flyknit σε κάνει να θες να το δοκιμάσεις όσο πιο γρήγορα γίνεται και να ξεκινήσεις τα χιλιόμετρα!
03 Απρ 17
Kalamos Multisports Festival 2017: Μια διοργάνωση για όλους με Energy Triathlon, Aquathlon, Relay και Fitness events!
Ε.Ο.ΤΡΙ.
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου και ο Δήμος Ωρωπού διοργανώνουν την Κυριακή 23 Απριλίου 2017 την αθλητική εκδήλωση "Energy Triathlon Attiki – Kalamos Multisports Festival 2017"

©2005-2017 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse