Advertisement
Thessaloniki Protergia Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Parmakis Training NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Saucony


Military Marathon
Pedion Areos
X-treme Stores

12 Ιαν 17 ← πίσω

Τα 5 χειρότερα πράγματα που κάνεις μετά το τρέξιμο

RunnersWolrd, μετάφρραση: Γιώργος Σπύρος
Αναρωτιέται κανείς… οκ δεν κάνω πάντα όλα αυτά που λένε μετά από ένα τρέξιμο, όπως αποθεραπεία, διατάσεις κτλ. Όταν σταματήσω το τρέξιμο βιάζομαι να φύγω, γιατί δεν έχω χρόνο. Εκτός από αυτό, τι άλλο μπορεί να κάνω λάθος μετά το τρέξιμο; Και τι από αυτά είναι ΕΝΤΕΛΩΣ λάθος;


Έτσι λοιπόν μπορεί να προσαρμοστείς σταδιακά και αν κάνεις σωστά το τρέξιμό σου, αλλά υπάρχουν ακόμα τρόποι να το χαλάσεις στο τέλος, ακόμα και αφού τελειώσεις την προπόνηση. Εδώ θα δούμε τα 5 χειρότερα πράγματα που μπορείς να κάνεις μετά το τρέξιμό σου.

 

1)    Μένεις στα δρομικά σου ρούχα…

Βγάλε τα ιδρωμένα ρούχα αμέσως! Ακόμα και αν δεν ιδρώνεις πολύ, τα ρούχα που έχουν φορεθεί και έχουν ιδρώσει έστω και λίγο είναι μια πηγή όπου τα βακτήρια κάνουν πάρτυ. Επίσης μπορεί να σε κάνουν να κρυώσεις -ακόμα και τις ζεστές μέρες- κάτι που θα σε κρατήσει πίσω φυσικά από την προπόνησή σου.
 
Ακόμα και αν δεν μπορείς να κάνεις ντους αμέσως μετά το τρέξιμο, και πάλι άλλαξε τα ρούχα σου, τις κάλτσες σου και τα παπούτσια σου αμέσως μετά ώστε να παραμείνουν οι μύες σου ζεστοί και χαλαροί. Έτσι θα πετύχεις καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, που θα σε βοηθήσεις στην αποκατάσταση. Η καλή κυκλοφορία του αίματος είναι απαραίτητη για να φτάσει αρκετό οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στα σημεία που έχουν ταλαιπωρηθεί, και να απομακρυνθούν όλα τα απορρίμματα που δημιουργήθηκαν σαν αποτέλεσμα της προπόνησης.
 
Είναι λογικό να ανακουφίζεσαι όταν βγάζεις τα παπούτσια σου μετά το τρέξιμο, αλλά μην μείνεις ξυπόλητος. Φόρεσε ένα ζευγάρι υποστηρικτικά παπούτσια, ή έστω σανδάλια, γιατί τα πόδια σου θα είναι κουρασμένα και θα τους χρειαστεί λίγη υποστήριξη.  
 
 
2)      Λιώνεις όλη μέρα στον καναπέ σου…
 
Δεν είναι και δύσκολο να πιστέψεις ότι έκανες το καθήκον σου μετά από ένα καλό τρέξιμο και πλέον σου αξίζει να αράξεις όλη μέρα στον καναπέ σου βλέποντας σειρές και ταινίες. Μην μπεις στον πειρασμό! Ο καλύτερος τρόπος για μια καλή αποκατάσταση είναι ελαφριά δραστηριότητα, θα κάνει το αίμα σου να κυκλοφορεί καλύτερα και θα βοηθήσει στο να επανέλθεις και να ξαναγεμίσεις τις μπαταρίες σου.
Βάλε στο πρόγραμμά σου λίγη δραστηριότητα, ακόμα και αν αυτό είναι να πας στην δουλειά. Σήκω, περπάτα, κάνει μερικές χαλαρές διατάσεις, πάρε βαθιές ανάσες. Αν πραγματικά πρόκειται να είσαι όλη την μέρα αραχτός και στάσιμος, τότε σκέψου το ενδεχόμενο να φορέσεις κάποιες κάλτσες συμπίεσης για να εμποδίσουν κάπως το αίμα να μένει στάσιμα συσσωρευμένο χαμηλά στα πόδια σου.
 


3)      Δεν κάνεις σωστή τροφοδοσία μετά…
 
Βάλε στόχο να πίνεις και να τρως κάτι μετά το τρέξιμό σου, κατά προτίμηση εντός 20 με 30 λεπτών αφού τελειώσεις. Αν μετά πρόκειται να φύγεις για δουλειά ή σε άλλες υποχρεώσεις, φτιάξε ένα κολατσιό για να πάρεις μαζί σου, ακόμα και αν θα το φας καθώς πηγαίνεις στις δουλειές σου.

 Το κολατσιό αυτό καλό θα είναι να έχει πρωτεΐνη, λίγα λιπαρά, και μερικούς υδατάνθρακες για να σε ξαναγεμίσουν με ενέργεια. Μερικές καλές ιδέες είναι σοκολατούχο γάλα με χαμηλά λιπαρά, ένα σάντουιτς με γαλοπούλα σε ψωμί ολικής άλεσης, αμύγδαλα, κάποιο φρούτο ή γιαουρτάκι. Επίσης πρόσεξε και την σωστή ενυδάτωση, καθ’ όλη την διάρκεια της μέρας. Όμως πρόσεχε μην φτάσεις στο άλλο άκρο. Μην θεωρήσεις ότι επειδή έτρεξες λίγο παραπάνω, μπορείς να φας τα πάντα. Είναι πολύ εύκολο να ξαναπάρεις όλες τις θερμίδες που έκαψες σε ένα τρέξιμο, οπότε πρόσεξε μην πάει χαμένη όλη η σκληρή δουλειά που έκανες επειδή έπεσες με τα μούτρα στο φαγητό…
 
 
4)    Κάνεις βαριές δουλειές
 
Ακούγεται κάπως βολικό. Είσαι που είσαι ιδρωμένος, γιατί να μην κάνεις και εκείνες τις δουλίτσες που έχεις αφήσει στην αυλή, και να μπεις μετά μια και καλή για μπάνιο; Λίγο το γρασίδι, ή κάποια κουβαλήματα ή κάτι παρόμοιο… Αλλά αυτό όταν γίνεται ενώ είσαι ήδη κάπως αφυδατωμένος και εξαντλημένος μπορεί να είναι πολύ κακό για τους μύες σου.
 
Πράγματα όπως το να σκύβεις, να ανεβαίνεις σκαλιά, να κουβαλάς βαριά πράγματα κτλ. όταν είσαι ήδη κουρασμένος είναι συνταγή τραυματισμού. Αν μπορείς κάνε τα μια άλλη μέρα ή αν δεν μπορείς άσε τουλάχιστον να περάσουν μερικές ώρες πριν τα κάνεις. Μπορεί να μοιάζουν με δικαιολογίες για να τεμπελιάσεις, αλλά δεν είναι: είναι πολύ καλύτερα να τα κάνεις όταν πλέον το σώμα σου δεν είναι κουρασμένο.
 
 
5)    Χαλάς στο τέλος την μέρα αποκατάστασης…
Όποιος και αν είναι ο ρυθμός ή η απόσταση που τρέχεις, μην χαραμίσεις την προσπάθεια σου επειδή θεώρησες ότι δεν σου χρειάζεται ξεκούραση. Ίσως νομίζεις ότι το τρέξιμό σου ήταν πολύ αργό ή πολύ μικρό και δεν χρειάζεσαι αποκατάσταση, αλλά αυτό είναι λάθος.
 
Η ταχύτητα και η απόσταση είναι κάτι σχετικό για τον κάθε δρομέα, και παίζουν τον ρόλο τους στο πως θα νιώθεις στο επόμενη τρέξιμο. Να σέβεσαι το σώμα σου, όπως κάνουν και οι elite αθλητές. Μην παρασυρθείς λοιπόν και κάνε την μέρα της αποκατάστασης (ρεπό) σωστά, είτε είναι πλήρη αποχή είτε με πολύ χαλαρό τρέξιμο ανάλογα το πρόγραμμά σου, και έτσι θα αποκομίσεις το μέγιστο από την προπόνησή σου, ενώ παράλληλα το σώμα σου θα αποκατασταθεί σωστά, κάτι που θα το εκτιμήσεις ιδιαίτερα.
 

Επιμέλεια: Γιώργος Σπύρος
Πηγή : RunnersWorld
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Γρηγόρης Σκουλαρίκης: «Καταρχήν είμαι αθλητής» Ασκήσεις δύναμης με λάστιχα γυμναστικής: ασκήσεις κορμού και άνω μέρος του σώματος Vol 2

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Κουρκουμάς: Τα νέα δεδομένα και η χρησιμότητα του στον ανθρώπινο οργανισμό Εστραγκόν. Το βότανο με την ιδιαίτερη γεύση και το ξεχωριστό άρωμα
Oι αθλητικές κακώσεις και η αντιμετώπισή τους 10 πράγματα που δεν γνωρίζετε για την άσκηση
FitnessPulse

Nafplio Energy Triathlon
Garmin FR family
Hoka
Runster
FitnessPulse.gr

Πρέπει να διαβάσετε
12 Ιουν 18
Τρεις γρήγορες προπονήσεις με τo νέο Reebok Floatride Run
Επιμέλεια: Γιώργος Σπύρος

Το σώμα μας είναι μια εκπληκτική μηχανή, που έχει την δυνατότητα να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στα ερεθίσματα που του δίνουμε, ώστε την επόμενη φορά να αποδώσει καλύτερα στην δοκιμασία που το υποβάλλουμε.

09 Ιουν 18
Energy Run 5k - o Γύρος της Λίμνης Δόξα την 1η Ιουλίου - Δήλωσε συμμετοχή!
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, ο Δήμος Συκιωνιών και ο Α.Ο.Θησέας συνδιοργανώνουν το 30 Ιουνίου με 1 Ιουλίου 2018 Τρίαθλο και αγώνες Multisports στη Λίμνη Δόξα της Ορεινής Κορινθίας με την επωνυμία Lake Doxa Tr1athlon Multisport Festival 2018. Οι αγώνες διεξάγονται υπό την αιγίδα της Μεσογειακής Ομοσπονδίας Τριάθλου.
24 Μαϊ 18
Το Ναύπλιο θα είναι και το 2018 το επίκεντρο του τριάθλου με ακόμα περισσότερη δράση - Δήλωσε συμμετοχή τώρα!
Ο Δήμος Ναυπλιέων – Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ  και η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου με χαρά ανακοινώνουν και επίσημα την διοργάνωση των αγώνων Τριάθλου – Multisports «NAFPLIO Energy Triathlon» την Κυριακή 17 Ιουνίου 2018 οι οποίοι θα λάβουν χώρα μέσα στην παλιά ιστορική πόλη του Ναυπλίου και θα είναι ανοιχτοί προς όλους τους αθλητές και αθλούμενους. Συνδιοργανωτές των αγώνων είναι οι αθλητικοί σύλλογοι Ν.Ο.Ναυπλίου & Κ.Ο.Ναυπλίου «Εύρος»
11 Μαϊ 18
Φτάσε τις επιδόσεις σου στο μέγιστο!
Επιμέλεια: Χαρά Σκουλαρίκη
Είναι γνωστό πως οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στην  διατροφή του δρομέα είναι η ενυδάτωση,  οι υδατάνθρακες για ενέργεια και οι υψηλής βιοδιαθεσιμότητας πρωτεΐνες για άμεση αποκατάσταση.


©2005-2018 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse