Advertisement
Thessaloniki Protergia Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Parmakis Training NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Saucony

Outrun
Military Marathon
Pedion Areos
X-treme Stores

11 Απρ 17 ← πίσω

Σύνδρομο αθλητικής μαγκιάς

Χάρης Πέππας

Τα συναισθήματα αποφασιστικότητας και βολονταρισμού ειναι γενικά χρήσιμα στον αθλητισμό. Όπως και  το πνεύμα της ομαδικότητας και αλληλεγγύης. Αυτό  ειναι κατανοητό. Μέσα από τον αθλητισμό αναδεικνύονται ηθικές νόρμες που εξισορροπούν την ατομική νεύρωση για διάκριση με την περισσότερο "παθητική" στάση της προσφοράς  και αλληλεγγύης. Τοξικότητα στη συμπεριφορά μπορεί να υπάρξει όταν έχουμε μετατοπίσεις προς τα άκρα και των δύο πλευρών.

Στη πρώτη περίπτωση, τα παραδείγματα που αναδεικνύουν αντιαθλητικές συμπεριφορές είναι πολλά. Πολλές φορές, και εμείς οι ίδιοι  μπορεί να έχουμε παραβιάσει το fair play προς όφελος μας ή να έχουμε αδικήσει συναθλητές μας για τον ίδιο λόγο. Ωστόσο η "αθλητική μαγκιά" μπορεί να στραφεί και προς τον ίδιο μας τον εαυτό. Υπερβολικές εντάσεις σε προπονήσεις, απουσία προθέρμανσης /διατάσεων γιατί... "το σώμα μου δεν έχει ανάγκη από αυτά τα βαρετά πράματα", κακή ημερήσια ενυδάτωση, κατανάλωση δύσπεπτων τροφών πριν τη προπόνηση κ.τ.λ. Γενικότερα η συστηματική παραβίαση του προπονητικού πρωτοκόλλου γιατί... "το δικό μου σώμα το μπορεί". Τα παραδείγματα τραυματισμών και όχι μόνο, ειναι πάρα πολλά. Εκτός από μυϊκές κακώσεις, γαστρεντερικά προβλήματα ή ηλεκτρολυτικές διαταραχές από ελλιπή ενυδάτωση, ενδεικτικά μπορεί να αναφερθεί ότι μία απρόσεκτη επανάληψη σε ένα σετ Squat, εκτός από βλάβες στην οσφυϊκή μοίρα, μπορεί να προκαλέσει αποκόλληση αμφιβληστροειδούς. Η "αθλητική μαγκιά" πληρώνεται πολλές φορές πολύ ακριβά.

Στη δεύτερη περίπτωση, θα πρέπει να τονισθεί ότι τα ελατήρια της  "αθλητικής μαγκιά"' δεν είναι μόνο ατομιστικά. Μπορεί να προέρχονται από υπερβολική αίσθηση αλτρουισμού. Όταν δηλαδή, η αίσθηση της προσφοράς και της αλληλεγγύης  δεν είναι ισορροπημένη και αλλοιώνει την κρίση μας. Την αίσθηση δηλαδή του "κοινού νου". Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι εκείνο της αθλήτριας που μερικές δεκάδες μέτρα πριν τον τερματισμό ενός ημιμαραθώνιου, κατέρρευσε και δύο συναθλητές της την πήγαν μέχρι τον τερματισμό. Το βίντεο έγινε viral στα social media δυστυχώς για τον λάθος λόγο. "Μπράβο στους συναθλητές της που την βοήθησαν να τερματίσει"  ή  "Αυτό θα πει αλληλεγγύη"  ήταν μερικά από τα μότο που γράφτηκαν. Η αθλήτρια βέβαια, είχε ανάγκη άμεσης ιατρικής παρακολούθησης , καθώς λόγο κυρίως της αφυδάτωσης, πολύ πιθανό να παρουσίασε ηλεκτρολυτικές διαταραχές με αποτέλεσμα να καταρρεύσει. Υπάρχει ένα όριο, πέρα από το οποίο μπορούν να προκληθούν από μικρά έως μοιραία εγκεφαλικά επεισόδια εξ' αιτίας αυτών των διαταραχών. Οι στιγμές εκείνες σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να περιμένουν τον τερματισμό της αθλήτριας, αρχικά σερνόμενης και στη συνεχεία κυριολεκτικά σηκωτής. Η κακή επιλογή των συναθλητών της ευτυχώς δεν ήταν μοιραία. (Τέτοια παραδείγματα έχουμε και σε ολυμπιακούς αγώνες και παγκόσμια πρωταθλήματα που θα  περίμενε κανείς αυξημένα μέτρα ασφαλείας.) Αυτή όμως η πράξη, μέσα σε ένα συνονθύλευμα  αθλητικού ηρωισμού και  fair play, κρίθηκε ως η πλέον αλτρουιστική χειρονομία. Η αίσθηση όμως του "κοινού νου" , το τί δηλαδή θα κάναμε αν βλέπαμε έναν άνθρωπο να πέφτει λιπόθυμος μπροστά μας, αλλοιώνεται ή και χάνεται δίνοντας τη θέση της σε μία κάπως περίεργης και κακώς εννοούμενης αθλητικής αλληλεγγύης.

Η ηρωοποίηση παράλογων ενεργειών βρίσκει γόνιμο έδαφος σε περισσότερο μαζικοποιημένες δραστηριότητες. Αυτό γιατί μια μαζικοποιημένη δραστηριότητα έχει μεγαλύτερη ανάγκη, για την επιβίωση της, να "καταναλώνει ήρωες" και έτσι να συσπειρώνει το πλήθος  γύρω από τις πρότυπες ενέργειες τους. Η αλήθεια είναι ότι και στα δρομικά αθλήματα  η είσοδος των μαζών τα τελευταία κυρίως χρόνια  έχει αυξήσει την αυθαιρεσία και το "κακό γούστο" σε ηθικό επίπεδο. Το τι ήρωες καταναλώνει κανείς έχει να κάνει με την  καλλιέργεια και ηθική εκλέπτυνση  του καθενός.

Χάρης Πέππας.
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Πόσο συχνά πρέπει να αντικαθιστώ τον τριαθλητικό εξοπλισμό μου; Peter Norman: o Αυστραλός συμμέτοχος στο χαιρετισμό των Black Power

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Τρέχοντας πιο γρήγορα από την κατάθλιψη Δημιουργικός Οραματισμός : Η εσωτερική προβολή του επιθυμητού εαυτού μας
Τι είναι η ντοπαμίνη και πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τα επίπεδά της στον εγκέφαλό μας Τρίαθλο/aquathlon: 3 πράγματα που οι νέοι κολυμβητές πρέπει να ξέρουν
Nutrition News

Nafplio Energy Triathlon
Garmin FR family
Salomon
Runster
FitnessPulse.gr

Πρέπει να διαβάσετε
12 Ιουν 18
Τρεις γρήγορες προπονήσεις με τo νέο Reebok Floatride Run
Επιμέλεια: Γιώργος Σπύρος

Το σώμα μας είναι μια εκπληκτική μηχανή, που έχει την δυνατότητα να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στα ερεθίσματα που του δίνουμε, ώστε την επόμενη φορά να αποδώσει καλύτερα στην δοκιμασία που το υποβάλλουμε.

09 Ιουν 18
Energy Run 5k - o Γύρος της Λίμνης Δόξα την 1η Ιουλίου - Δήλωσε συμμετοχή!
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, ο Δήμος Συκιωνιών και ο Α.Ο.Θησέας συνδιοργανώνουν το 30 Ιουνίου με 1 Ιουλίου 2018 Τρίαθλο και αγώνες Multisports στη Λίμνη Δόξα της Ορεινής Κορινθίας με την επωνυμία Lake Doxa Tr1athlon Multisport Festival 2018. Οι αγώνες διεξάγονται υπό την αιγίδα της Μεσογειακής Ομοσπονδίας Τριάθλου.
24 Μαϊ 18
Το Ναύπλιο θα είναι και το 2018 το επίκεντρο του τριάθλου με ακόμα περισσότερη δράση - Δήλωσε συμμετοχή τώρα!
Ο Δήμος Ναυπλιέων – Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ  και η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου με χαρά ανακοινώνουν και επίσημα την διοργάνωση των αγώνων Τριάθλου – Multisports «NAFPLIO Energy Triathlon» την Κυριακή 17 Ιουνίου 2018 οι οποίοι θα λάβουν χώρα μέσα στην παλιά ιστορική πόλη του Ναυπλίου και θα είναι ανοιχτοί προς όλους τους αθλητές και αθλούμενους. Συνδιοργανωτές των αγώνων είναι οι αθλητικοί σύλλογοι Ν.Ο.Ναυπλίου & Κ.Ο.Ναυπλίου «Εύρος»
11 Μαϊ 18
Φτάσε τις επιδόσεις σου στο μέγιστο!
Επιμέλεια: Χαρά Σκουλαρίκη
Είναι γνωστό πως οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στην  διατροφή του δρομέα είναι η ενυδάτωση,  οι υδατάνθρακες για ενέργεια και οι υψηλής βιοδιαθεσιμότητας πρωτεΐνες για άμεση αποκατάσταση.


©2005-2018 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse