Advertisement
ENERGY AQUATHLON CHAMPIONSHIP
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Parmakis Training NSCoaching My Athlete Triathlon News Triathlon1 Mykonos Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Saucony


Dromos Zois
Limni Marathona
Military Marathon
Eirinodromia
Pedion Areos
Triathlon1 Mykonos
X-treme Stores
Tihio Race

19 Απρ 17 ← πίσω

Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν σταματάμε την άθληση

Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι ο αθλητισμός επιδρά ιδιαίτερα θετικά στη ζωή ενός ανθρώπου, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη, τα οποία όμως δεν είναι μόνιμα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, κάποια από τα οφέλη αυτά αρχίζουν σιγά-σιγά να εξαφανίζονται από τις δύο πρώτες εβδομάδες αποχής από την αθλητική δραστηριότητα.

Μέσα σε 10 μέρες: Αλλαγές στον εγκέφαλο

Είναι ήδη γνωστό ότι ο αθλητισμός κάνει καλό στον ανθρώπινο εγκέφαλο, καθώς συνδέεται με την απώλεια μνήμης [1]. Μία νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο journal Frontiers in Aging Neuroscience [2] έδειξε ότι ακόμα και μία μικρή παύση της αθλητικής δραστηριότητας μπορεί να επιφέρει αλλαγές στον εγκέφαλο. Στη συγκεκριμένη έρευνα, όταν μία ομάδα δρομέων αντοχής έκανε μία 10ήμερη αποχή, καταγράφηκε μείωση της ροής του αίματος στον ιππόκαμπο, δηλαδή στο μέρος του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μνήμη και τα συναισθήματα. 

Μέσα σε δύο εβδομάδες: Μείωση αντοχής

Παύση αθλητικής δραστηριότητας προκαλεί πτώση στη μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου (VO2 max): δηλαδή στη μέγιστη ποσότητα του οξυγόνου που μπορεί να χρησιμοποιήσει το σώμα μας. Σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις, έπειτα από δύο εβδομάδες η VO2 max μπορεί να σημειώσει πτώση και να πέσει περαιτέρω στο επόμενο διάστημα: περίπου 15% κάτω, έπειτα από έναν μήνα αποχής - 20% έπειτα από τρεις μήνες. 

Αντίθετα, εάν κάποιος μείνει αθλητικά δραστήριος έστω και με ελαφριά άσκηση, η πτώση θα είναι μικρότερη [3]

Ακόμα κι εάν κάποιος δεν παρατηρήσει μία μικρή αλλαγή στη δύναμή ή την ταχύτητά του, θα αισθανθεί μία αύξηση στην πίεση και τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος - ένα γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για άτομα που έχουν διαβήτη ή υψηλή πίεση [4, 5]

Μέσα σε ένα μήνα: Μείωση δύναμης

Τα οφέλη από την προπόνηση δύναμης εξασθενούν με βραδύτερο ρυθμό σε σχέση με αυτόν της αντοχής. Ωστόσο κι αυτό φαίνεται να διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο: Ορισμένοι καταλαβαίνουν πτώση της δύναμής τους μέσα σε δύο εβδομάδες, άλλοι σε έναν μήνα. Μελέτη του 2011 κατέγραψε ότι ορισμένοι διατηρούσαν κάποια από τα οφέλη της προπόνησης δύναμης που είχαν, έπειτα από ένα εξάμηνο [6].

Η πτώση της δύναμης σε περίπτωση αθλητικής αποχής, φαίνεται να εξαρτάται και από την ένταση και τη διάρκεια της προπόνησης που προηγήθηκε, με ορισμένους ειδικούς να ορίζουν πως η σχετική αναλογία είναι 1/3 (δηλαδή η δύναμη μειώνεται κατά 3 φορές βραδύτερα σε σύγκριση με τον ρυθμό που είχε αποκτηθεί).

Μέσα σε δύο μήνες: Αύξηση σωματικού λίπους

Έπειτα από έξι εβδομάδες αποχής, ορισμένοι αθλητές μπορεί να παρατηρήσουν αλλαγές στη σύσταση του σώματός τους - κι αυτό δεν αποκλείει τους πρωταθλητές. Έρευνα του 2011 [7] κατέγραψε ότι η διάρκειας 5 εβδομάδων παύση προπόνησης σε κολυμβητές, επέφερε αύξηση του σωματικού τους λίπους κατά 12% (κατά μέσο όρο) και ταυτόχρονα καταγράφηκε αύξηση του σωματικού βάρους και της περιφέρειας της μέσης τους. Ανάλογα αποτελέσματα και σε φετινή μελέτη (του 2016) [8] που αφορούσε σε πρωταθλητές του τάε κβο ντο που απείχαν για δύο μήνες από τις προπονήσεις: καταγράφηκε αύξηση σωματικού λίπους και μείωση μυικού ιστού. 


Συμπέρασμα: Ο αθλητισμός επιφέρει πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό, όμως θα πρέπει να αποτελέσει τρόπο ζωής, προκειμένου αυτά τα οφέλη να διατηρηθούν καθ' όλη τη διάρκεια του ανθρώπινου βίου.


1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3786463/

2. http://journal.frontiersin.org/article/10.3389/fnagi.2016.00184/full

3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3761531/

4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26293124

5. http://jap.physiology.org/content/118/12/1474.full

6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21747300

7. https://www.researchgate.net/publication/51745858_Detraining_increases_b...

8. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4963096/

.
Με πληροφορίες από health.com

Συντάκτης: Αριστείδης Αποστόλου
http://www.efsyn.gr

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Θα μπορούσες να κάνεις διαλείμματα με περπάτημα στον αγώνα σου; 16 συχνά λάθη που κάνουν οι τριαθλητές

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Πόσο συχνά πρέπει να αντικαθιστώ τον τριαθλητικό εξοπλισμό μου; «Στο τέλος του προγράμματος προπονήσεων, λίγο πριν τον αγώνα, το πίστεψα κι εγώ!»
Μια Ιδιότυπη Ενδοσκόπηση Τρέξιμο μετά μουσικής (ή μήπως όχι;)
FitnessPulse

Triathlon1 Mykonos
Garmin
Hoka
Runster
FitnessPulse.gr

Πρέπει να διαβάσετε
11 Μαϊ 18
Φτάσε τις επιδόσεις σου στο μέγιστο!
Επιμέλεια: Χαρά Σκουλαρίκη
Είναι γνωστό πως οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στην  διατροφή του δρομέα είναι η ενυδάτωση,  οι υδατάνθρακες για ενέργεια και οι υψηλής βιοδιαθεσιμότητας πρωτεΐνες για άμεση αποκατάσταση.
10 Μαϊ 18
Δοκιμάσαμε το νέο Reebok Floatride Run ULKT
Επιμέλεια: Γιώργος Σπύρος – Μαρία Μεντζέλου
Το Reebok Floatride Run ULKT είναι ένα «καθαρόαιμο» δρομικό παπούτσι. Τόσο για τον πιο αφοσιωμένο δρομέα που γράφει αρκετά χιλιόμετρα την εβδομάδα, όσο και για τον απλό αθλούμενο που, χαλαρά, χωρίς ρολόγια και χρονόμετρα, απολαμβάνει το τρέξιμό του.
04 Μαϊ 18
19-20 Μαϊου 2018 η Μύκονος σας προσκαλεί στο breaking event της χρονιάς!
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου και ο Δήμος Μυκόνου συνδιοργανώνουν το Σαββατοκύριακο 19-20 Μαΐου 2018 Τρίαθλο και αγώνες multisports στη Μύκονο με την επωνυμία Triathlon1 Mykonos – Multisport 2018. Οι αγώνες διεξάγονται υπό την αιγίδα της Μεσογειακής Ομοσπονδιας Τριάθλου και του Υπουργείου Τουρισμού.

©2005-2018 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse