Advertisement
Alexander the Great Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Αθλητικός Εξοπλισμός NSCoaching My Athlete Triathlon News High5 Greece Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Saucony
Ethic Sport

Outrun
Psyhiko Run
Nafplio Castle Run
Run the Lake
Drama Road Race
X-treme Stores
Pharmacy295

19 Απρ 17 ← πίσω

Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν σταματάμε την άθληση

Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι ο αθλητισμός επιδρά ιδιαίτερα θετικά στη ζωή ενός ανθρώπου, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη, τα οποία όμως δεν είναι μόνιμα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, κάποια από τα οφέλη αυτά αρχίζουν σιγά-σιγά να εξαφανίζονται από τις δύο πρώτες εβδομάδες αποχής από την αθλητική δραστηριότητα.

Μέσα σε 10 μέρες: Αλλαγές στον εγκέφαλο

Είναι ήδη γνωστό ότι ο αθλητισμός κάνει καλό στον ανθρώπινο εγκέφαλο, καθώς συνδέεται με την απώλεια μνήμης [1]. Μία νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο journal Frontiers in Aging Neuroscience [2] έδειξε ότι ακόμα και μία μικρή παύση της αθλητικής δραστηριότητας μπορεί να επιφέρει αλλαγές στον εγκέφαλο. Στη συγκεκριμένη έρευνα, όταν μία ομάδα δρομέων αντοχής έκανε μία 10ήμερη αποχή, καταγράφηκε μείωση της ροής του αίματος στον ιππόκαμπο, δηλαδή στο μέρος του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μνήμη και τα συναισθήματα. 

Μέσα σε δύο εβδομάδες: Μείωση αντοχής

Παύση αθλητικής δραστηριότητας προκαλεί πτώση στη μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου (VO2 max): δηλαδή στη μέγιστη ποσότητα του οξυγόνου που μπορεί να χρησιμοποιήσει το σώμα μας. Σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις, έπειτα από δύο εβδομάδες η VO2 max μπορεί να σημειώσει πτώση και να πέσει περαιτέρω στο επόμενο διάστημα: περίπου 15% κάτω, έπειτα από έναν μήνα αποχής - 20% έπειτα από τρεις μήνες. 

Αντίθετα, εάν κάποιος μείνει αθλητικά δραστήριος έστω και με ελαφριά άσκηση, η πτώση θα είναι μικρότερη [3]

Ακόμα κι εάν κάποιος δεν παρατηρήσει μία μικρή αλλαγή στη δύναμή ή την ταχύτητά του, θα αισθανθεί μία αύξηση στην πίεση και τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος - ένα γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για άτομα που έχουν διαβήτη ή υψηλή πίεση [4, 5]

Μέσα σε ένα μήνα: Μείωση δύναμης

Τα οφέλη από την προπόνηση δύναμης εξασθενούν με βραδύτερο ρυθμό σε σχέση με αυτόν της αντοχής. Ωστόσο κι αυτό φαίνεται να διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο: Ορισμένοι καταλαβαίνουν πτώση της δύναμής τους μέσα σε δύο εβδομάδες, άλλοι σε έναν μήνα. Μελέτη του 2011 κατέγραψε ότι ορισμένοι διατηρούσαν κάποια από τα οφέλη της προπόνησης δύναμης που είχαν, έπειτα από ένα εξάμηνο [6].

Η πτώση της δύναμης σε περίπτωση αθλητικής αποχής, φαίνεται να εξαρτάται και από την ένταση και τη διάρκεια της προπόνησης που προηγήθηκε, με ορισμένους ειδικούς να ορίζουν πως η σχετική αναλογία είναι 1/3 (δηλαδή η δύναμη μειώνεται κατά 3 φορές βραδύτερα σε σύγκριση με τον ρυθμό που είχε αποκτηθεί).

Μέσα σε δύο μήνες: Αύξηση σωματικού λίπους

Έπειτα από έξι εβδομάδες αποχής, ορισμένοι αθλητές μπορεί να παρατηρήσουν αλλαγές στη σύσταση του σώματός τους - κι αυτό δεν αποκλείει τους πρωταθλητές. Έρευνα του 2011 [7] κατέγραψε ότι η διάρκειας 5 εβδομάδων παύση προπόνησης σε κολυμβητές, επέφερε αύξηση του σωματικού τους λίπους κατά 12% (κατά μέσο όρο) και ταυτόχρονα καταγράφηκε αύξηση του σωματικού βάρους και της περιφέρειας της μέσης τους. Ανάλογα αποτελέσματα και σε φετινή μελέτη (του 2016) [8] που αφορούσε σε πρωταθλητές του τάε κβο ντο που απείχαν για δύο μήνες από τις προπονήσεις: καταγράφηκε αύξηση σωματικού λίπους και μείωση μυικού ιστού. 


Συμπέρασμα: Ο αθλητισμός επιφέρει πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό, όμως θα πρέπει να αποτελέσει τρόπο ζωής, προκειμένου αυτά τα οφέλη να διατηρηθούν καθ' όλη τη διάρκεια του ανθρώπινου βίου.


1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3786463/

2. http://journal.frontiersin.org/article/10.3389/fnagi.2016.00184/full

3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3761531/

4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26293124

5. http://jap.physiology.org/content/118/12/1474.full

6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21747300

7. https://www.researchgate.net/publication/51745858_Detraining_increases_b...

8. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4963096/

.
Με πληροφορίες από health.com

Συντάκτης: Αριστείδης Αποστόλου
http://www.efsyn.gr

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Κάνε βάρη για ταχύτητα Πλεονεκτήματα ευλυγισίας και ευκινησίας

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Ζωζώ Χριστοδούλου. Η πρωτοπόρος μαραθωνοδρόμος της ισότητας, που έτρεξε το 1974 την Αυθεντική διαδρομή Τζέσε Όουενς. Το τετραπλό ράπισμα στον Χίτλερ μέσα στο Βερολίνο
Σχόλια, προβλέψεις, τακτική για τον 35ο ΑΜΑ Πόσα αυγά επιτρέπεται να τρώτε την ημέρα
FitnessPulse

Νew Balance Sonic

Garmin
Hoka
FitnessPulse.gr
Runster

Πρέπει να διαβάσετε
20 Νοέ 17
Το Φυσικό Μεταλλικό Νερό AΥΡΑ δρόσισε τους δρομείς στον 35ο Αυθεντικό Μαραθώνιο Αθήνας
Το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΑΥΡΑ, Επίσημος Χορηγός του Μαραθωνίου της Αθήνας, στήριξε και φέτος τη διοργάνωση που έσπασε κάθε ρεκόρ συμμετοχών, με πάνω από 51.000 δρομείς να μετέχουν στα αγωνίσματα.
13 Νοέ 17
adidas Runners από όλο τον κόσμο στήριξαν και φέτος τον 35o Αυθεντικό Μαραθώνιο Αθηνών
Περισσότεροι από 400 adidas Runners Athens αλλά και adidas Runners από όλη την Ευρώπη έτρεξαν την αυθεντική διαδρομή του Μαραθωνίου αλλά και τις διαδρομές των 10Κ και 5Κ,
03 Νοέ 17
ERGO Marathon Expo 9-11/11/2017, Κλειστό Γήπεδο Tae Kwon Do Φαλήρου
Η ERGO Marathon Expo 2017, η έκθεση - θεσμός για τον ευρύτερο αθλητισμό, τη διατροφή, την υγεία και την ευεξία, και αναπόσπαστο κομμάτι του Μαραθωνίου Αθήνας, συμπληρώνει φέτος 10 χρόνια διαρκούς παρουσίας στα εγχώρια εκθεσιακά αθλητικά δρώμενα και επιστρέφει για να παρουσιάσει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στον αθλητισμό,

©2005-2017 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse