New Balance
Thessaloniki Protergia Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Trinews.gr NSCoaching My Athlete Promo Plus Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Saucony Kinvara
Palamideios Athlos
X-treme Stores
05 Μαϊ 18 ← πίσω

Θα μπορούσες να κάνεις διαλείμματα με περπάτημα στον αγώνα σου;

Mackenzie Lobby Havey, Μετάφραση- επιμέλεια: Άγγελος Μαυρογιάννης, trinews.gr
Για κάποιους τριαθλητές είναι αδιανόητο να περπατήσουν κατά το σκέλος του τρεξίματος σε έναν αγώνα τριάθλου. Θα προτιμούσες να ξοδέψεις και το παραμικρό απόθεμα ενέργειας από το σώμα σου και να καταρρεύσεις μετά την γραμμή του τερματισμού, από το να περπατήσεις, σωστά; Νέα έρευνα προτείνει ότι ίσως να είναι καλύτερο να κάνεις ένα διάλειμμα, δείχνοντας ότι σε μεγαλύτερους (όπως Half ή Full Ironman), τα διαλείμματα με περπάτημα ίσως να είναι καλή ιδέα.

 

Για την έρευνα, Γερμανοί ερευνητές έψαξαν για τις διαφορές μεταξύ των δρομέων που χρησιμοποιούν τη στρατηγική τρέξιμο/περπάτημα σε έναν μαραθώνιο (τρέξιμο για 1’30’’ και μετά περπάτημα για 1’) και αυτών που απλά τρέχουν ολόκληρη την απόσταση. Ενδιαφέρονταν όχι μόνο για το ποιοι ήταν πιο γρήγοροι, αλλά και ποιοι ένιωθαν καλύτερα αφού διέσχισαν την γραμμή τερματισμού.

 

 

Μιλώντας με αριθμούς, δεν υπήρχε αξιοσημείωτη διαφορά μεταξύ των χρόνων, αλλά, το γκρουπ που έτρεχε/ περπατούσε ήταν κατά μερικά λεπτά πιο αργό από αυτό που μόνο έτρεχε. Ωστόσο, το γκρουπ που έτρεχε/ περπατούσε ανέφεραν μικρότερη μυϊκή καταπόνηση αλλά και λιγότερη κούραση μετά τον αγώνα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς οι δρομείς που πονάνε λιγότερο συνήθως απολαμβάνουν περισσότερο την εμπειρία και αναρρώνουν γρηγορότερα.

 

 

Ο John Ridgley, ένας Αμερικάνος προπονητής τριάθλου που εδράζεται στην Ατλάντα, βρήκε αυτή τη μέθοδο χρήσιμη για την προπόνησή του. Μετά από όταν έχασε από ένα γκρουπ που έτρεχε/ περπατούσε στον Μαραθώνιο των Πεζοναυτών στα τέλη της δεκαετίας του ’90, δοκίμασε αυτήν την τεχνική τον επόμενο χρόνο και τερμάτισε σε χρόνο κάτω από 4 ώρες. Από τότε χρησιμοποιεί αυτή τη μέθοδο και συμβουλεύει και τους αθλητές του να τη χρησιμοποιούν.

 

 

Όταν αποφασίζεις να εφαρμόσεις αυτήν την τεχνική, είναι σημαντικό να εξασκηθείς σε αυτήν στην προπόνησή σου, έτσι ώστε την ημέρα του αγώνα να είσαι εξοικειωμένος. «Οι περισσότεροι τρέχουν 4 λεπτά και περπατάνε για 1 λεπτό. Ούτως ώστε να μην χρειάζονται ρολόι με lap. Η λογική είναι απλή: περπατάς όταν βλέπεις 4 και 9 στο ρολόι σου.», εξηγεί ο John.

 

 

Στους αγώνες, ο Ridgley δίνει έμφαση στο να απλοποιούμε τα πράγματα, έτσι ώστε το μυαλό να μένει καθαρό και να μη χρειάζεται να επεξεργάζεται πολλά δεδομένα και αριθμούς. Στους σκέτους μαραθωνίους προτείνει να τρέχεις για ένα χιλιόμετρο (ή μίλι, ανάλογα το πώς είναι σηματοδοτημένη η διαδρομή) και να περπατάς για ένα λεπτό. Για τους αγώνες Ironman προτείνει απλά να περπατάς στους σταθμούς υδροδοσίας.

 

 

Εάν σχεδιάζεις να εφαρμόσεις αυτή τη στρατηγική, είναι σημαντικό να την ξεκινήσεις από την αρχή του τρεξίματος σε έναν αγώνα. «Εάν φτάσεις στο σημείο να αναγκάζεσαι να περπατάς επειδή είσαι κουρασμένος, είναι πολύ αργά (να εφαρμόσεις την τεχνική) και μάλλον δε θα ξαναξεκινήσεις να τρέχεις μετά το πρώτο περπάτημα.», λέει ο John. «Εάν από την άλλη, πλησιάζεις τη γραμμή τερματισμού και αισθάνεσαι καλά, μπορείς πάντα να σταματήσεις τα διαλείμματα με περπάτημα και να τρέξεις μέχρι το τέλος.»

 

 

Μπορεί οι εναλλαγές μεταξύ τρεξίματος και περπατήματος να μην είναι η καλύτερη προσέγγιση για τους γρηγορότερους αθλητές, αλλά η έρευνα δείχνει ότι θα ωφελούσε τους περισσότερους αθλούμενους. Εάν δεν θέλεις να καταπονήσεις πολύ το σώμα σου ή εάν δεν είσαι σίγουρος ότι θα τερματίσεις τον αγώνα σου, αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να ενισχύσεις την αυτοπεποίθησή σου και να σιγουρευτείς ότι θα φτάσεις στη γραμμή τερματισμού ολόκληρος.

Πηγή: www.triathlete.com

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Κορτιζόλη, ένας αόρατος εχθρός Σεροτονίνη και κόπωση

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Keep Running - 19.10.2018 - Web Exclusive - Η πρεμιέρα! Έτρεξαν σε διάδρομο σε ρυθμό Κιπτσόγκε, και...έφαγαν τούμπες
Συνέντευξη με τον Ελληνοαμερικανό υπερμαραθωνοδρόμο και πρεσβευτή του Navarino Challenge, Κωνσταντίνο Καρνάζη στο Runningnews.gr Επίδοση κάτω από 3 ώρες σε Μαραθώνιο. Αξίζει τον κόπο?
FitnessPulse

Garmin FR family
Hoka
Runster
FitnessPulse.gr

Πρέπει να διαβάσετε
17 Οκτ 18
Γνωρίστε το Garmin® Instinct®: ένα ρολόι με GPS κατασκευασμένο να αντέχει στην ύπαιθρο
Σας παρουσιάζουμε το Instinct, ένα ανθεκτικό ρολόι για την ύπαιθρο με την υποστήριξη δορυφόρων GPS, GLONASS και GALILEO, ενσωματωμένη πυξίδα τριών αξόνων, βαρομετρικό αλτίμετρο
28 Σεπ 18
adidas x Training Squad. Η πιο συναρπαστική training εμπειρία ξεκίνησε αυτή την Τρίτη 02.10 και κάθε Τρίτη. Μην το χάσεις
Λατρεύεις τη γυμναστική και σε ενθουσιάζει το outdoor training στα πιο hot μέρη της Αθήνας; Το adidas x Training Squad έρχεται για να σου προσφέρει την πρόκληση που αναζητούσες μαζί με αμέτρητες outdoor training εμπειρίες!
25 Σεπ 18
ERGO Marathon Expo - Πέμπτη 8 έως Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2018, Κλειστό Γήπεδο Φαλήρου
Μη χάσετε την Έκθεση του Αυθεντικού Μαραθωνίου! Γίνετε μέρος της παγκόσμιας γιορτής του αθλητισμού και γνωρίστε πρώτοι όλες τις νέες τάσεις στο χώρο του αθλητισμού, του fitness και του wellness
24 Σεπ 18
Δοκιμάσαμε το νέο Reebok Floatride Run Flexweave!
Γιώργος Σπύρος - Μαρία Μεντζέλου
Η Reebok με την σειρά Floatride Run εδώ και 2-3 χρόνια έχει μπει πολύ δυναμικά στο running, διεκδικώντας μια θέση ανάμεσα στα κορυφαία δρομικά παπούτσια. Αισίως λοιπόν φτάνουμε στην 3η υλοποίηση της σειράς, στο Reebok Floatride Run Flexweave.


©2005-2018 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse