RunningNews.gr - Καρύδι: ένα θρεπτικό λειτουργικό τρόφιμο πλούσιο σε πρωτεΐνες - Άρθρα Advertisement
Thessaloniki Protergia Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Parmakis Training NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Saucony

Outrun
MSF Athens Marathon
Military Marathon
Nea Smirni
Skyros Half Marathon
ETU Youth
06 Αυγ 18 ← πίσω

Καρύδι: ένα θρεπτικό λειτουργικό τρόφιμο πλούσιο σε πρωτεΐνες

Η καρυδιά είναι ένα αυτοφυές δέντρο της Ασίας και θα μπορούσαμε να το κατατάξουμε στα φαρμακευτικά φυτά. Υπάρχει η δυνατότητα να αξιοποιηθούν όλα τα μέρη της (ρίζα, κορμός, φύλλα και καρποί),τόσο για θεραπευτικούς όσο και διατροφικούς σκοπούς.

O καρπός, καρύδι, αποτελεί μια πολύ θρεπτική επιλογή στο καθημερινό μας πιάτο. Τα καρύδια περιέχουν 68,5 γρ. λίπους ανά 100 γρ. ψίχας καρυδιού. Περίπου το 70% της περιεκτικότητάς τους σε λίπους είναι πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα ω-3 λιπαρά οξέα γνωστά σε όλους μας για τις ευεργετικές τους επιδράσεις.

Επίσης περιέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνη Ε, B6, μαγνήσιο, ασβέστιο και άλλα σημαντικά συστατικά. Αν λάβουμε υπόψη ότι τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στα καρύδια αποτελούν λειτουργικά συστατικά, τότε αυτόματα και τα καρύδια μπορούν να χαρακτηριστούν λειτουργικά τρόφιμα και μάλιστα ‘φυσικά’ λειτουργικά τρόφιμα, αφού συμβάλλουν στη βελτίωση σημαντικών παραμέτρων υγείας.

Παχυσαρκία- Διαβήτης

Η υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος είναι κάτι που δεν θα πρέπει να μας τρομάζει, φοβούμενοι το ενδεχόμενο της αύξησης του σωματικού μας βάρους. Αντίθετα με τις προβλέψεις, επιδημιολογικές έρευνες δείχνουν ότι η συχνή κατανάλωση καρυδιών συσχετίζεται με μειωμένες πιθανότητες για εμφάνιση παχυσαρκίας, όπως επίσης και για διαβήτη.

Στην πραγματικότητα, τα καρύδια βοηθάνε να ελεγχθεί το σωματικό βάρος μειώνοντας την όρεξη και την απορρόφηση του λίπους. Όταν η κατανάλωσή τους γίνεται με μέτρο και είναι πάντα κατάλληλα συνδυασμένα με τα υπόλοιπα τρόφιμα, τότε τα αποτελέσματα είναι μόνο θετικά.

Καρδιαγγειακά νοσήματα

Έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση καρυδιών συμβάλλει στη ρύθμιση της χοληστερόλης του αίματος, καθώς επίσης και στη λειτουργικότητα των αρτηριών του κυκλοφορικού με τις δράσεις ουσιών που περιέχουν, όπως η αργινίνη και οι πολυφαινόλες.

Έτσι, σίγουρα συμβάλλουν σε ένα βαθμό στην πρόληψη της αθηρωμάτωσης, που οδηγεί σε καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια.

Καρκίνος

Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε σε επιστημονικό περιοδικό, φαίνεται ότι τα καρύδια λόγω των ω-3 λιπαρών που περιέχουν και συγκεκριμένα του α-λινολενικού οξέος (ALA) σε συνδυασμό με άλλα αντιοξειδωτικά, μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του μαστού στις γυναίκες.

Χολοκυστεκτομή

Μακροχρόνια έρευνα που έγινε σε γυναίκες έδειξε ότι εκείνες που κατανάλωναν συστηματικά καρύδια (περισσότερο από 143γρ την εβδομάδα) είχαν σημαντικά χαμηλότερη πιθανότητα χολοκυστεκτομής σε σχέση με γυναίκες που δεν κατανάλωναν καθόλου καρύδια ή κατανάλωναν λιγότερο από 30γρ το μήνα.

Ασφάλεια τροφίμου

Η εποχή συγκομιδής των καρυδιών είναι τον Αύγουστο και ως καταναλωτές θα πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή σε κάποια χαρακτηριστικά τους :

Π.χ. Η ψίχα του καρυδιού θα πρέπει να είναι καθαρή λευκού χρώματος. Όταν το χρώμα είναι μαύρο, τα καρύδια είναι χαμηλής ποιότητας, ενώ όταν είναι πράσινα έχουν αλλοιωθεί.

Σε ότι αφορά την αποθήκευση, αυτά θα πρέπει να φυλάσσονται σε μέρος ξηρό και δροσερό. Υπερβολική υγρασία στο χώρο είναι πιθανόν να προκαλέσει μούχλα, ενώ η έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες προκαλεί τάγκιση. Όταν φυλάσσονται αεροστεγώς σε κλειστό βαζάκι διατηρούν για περισσότερο το άρωμα και τη φρεσκάδα τους.

Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι το καβούρντισμα και η προσθήκη αλατιού, μειώνουν την ευεργετική τους δράση.

Απολαύστε τα λοιπόν μέσα από την ένταξή τους στο καθημερινό σας πρόγραμμα διατροφής!



Γράφει: Πατερουλάκης Γεώργιος
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος & Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
http://www.iatronet.gr...


Καρύδια: πλούσια σε πρωτεΐνες


Τα καρύδια αποτελούν μία από τις καλύτερες φυτικές πηγές πρωτεΐνης. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο και αντιοξειδωτικά συστατικά.


Τα καρύδια αποτελούν μία από τις καλύτερες φυτικές πηγές πρωτεΐνης. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο και αντιοξειδωτικά συστατικά. Επιπλέον τα καρύδια, όπως και οι περισσότεροι ξηροί καρποί, περιέχουν σημαντικές ποσότητες φυτικών στερολών καθώς και μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων.

Ιδιαίτερα τα καρύδια φέρουν πολύ υψηλότερη συγκέντρωση ω-3 λιπαρών οξέων σε σχέση με τους υπόλοιπους ξηρούς καρπούς, ενώ η περιεκτικότητα τους σε κορεσμένα λιπαρά οξέα είναι πολύ χαμηλή. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι τα ω-3 λιπαρά οξέα μείωνουν την 'κακή' LDL-χοληστερόλη, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής.

Οι ουσίες που περιέχονται στα καρύδια μέσα από πολύχρονες επιστημονικές μελέτες φαίνεται ότι προστατεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

Σχετικά λοιπόν με την κατανάλωση καρυδιών, η θέση της Αμερικανικής Εταιρίας Δίαιτας-Διατροφής είναι η εξής:
Επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι κατανάλωση 40-50 γρ. καρυδιών την ημέρα, στα πλαίσια μιας διατροφής χαμηλής σε κορεσμένα λιπαρά οξέα και χοληστερόλη, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου, αρκεί η πρόσληψη καρυδιών να μην έχει σαν αποτέλεσμα την υπέρβαση της ιδανικής πρόσληψης θερμίδων σε ημερήσια βάση.

Επειδή οι ξηροί καρποί σε γενικές γραμμές είναι ομάδα τροφίμων υψηλής θερμιδικής πυκνότητας, η ισορροπία και το μέτρο στην κατανάλωση έχουν σημασία. Η πιο σωστή προσέγγιση είναι το να αποκομίζουμε τα πλεονεκτήματα της κατανάλωσης καρυδιών, χωρίς να προσθέτουμε υπερβολικές θερμίδες στην καθημερινή μας δίαιτα.

Συνεπώς, αντί να προσθέσουμε τα καρύδια στη διατροφή μας, αντικαθιστούμε κάποια θερμιδοβόρα, υψηλά σε λιπαρά οξέα ενδιάμεσα (πατατάκια, γλυκίσματα, τυριά) με 20 κομμάτια καρύδια (8-10 ολόκληρα καρύδια).

Επιπλέον, τα καρύδια μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σαλάτες, αντί για κρέας ή τυρί, στο γάλα με τα δημητριακά στο πρωινό αντί για κάποιο επιπλέον μπισκότο ή κρουασάν, ή να χρησιμοποιηθούν σαν απογεματινή γλυκιά επιλογή μαζί με λίγο μέλι.


Δημητρούλης Εμμανουήλ MScΓράφει: Δημητρούλης Εμμανουήλ MSc
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
http://www.iatronet.gr/diatrof..

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Ντενίζ Δημάκη: Ο δρόμος προς τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου ...10 χρόνια μετά! Απολογισμός 12ετίας Ημιμαραθωνίου Βόλου και Δρόμου Υγείας: αύξηση συμμετοχών μέχρι και κατά 1904%, θεαματική άνοδος στη γενικότερη απήχηση του αγώνα

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Εγχειρίδιο επιτυχίας και γνώσης για τον Αυθεντικό Μαραθώνιο Αθηνών. - Σχόλια για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Μαραθωνίου στο Βερολίνο Ασκήσεις δύναμης για δρομείς με λάστιχα, Vol 5: ασκήσεις κορμού
Αυτό που έκανε ο Μάικλ Τζάκσον να γέρνει μπροστά χωρίς να πέφτει... Και κάπως έτσι, χάρη στην Ελληνίδα μάνα, ανακαλύφθηκε το άλμα τριπλούν!...
Nutrition News

Tr1athlon Loutraki

Garmin FR family
Salomon
Runster
FitnessPulse.gr

Πρέπει να διαβάσετε
30 Ιουλ 18
Τρέξε στον Half-marathon του Navarino Challenge στην θρυλική Βοϊδοκοιλιά!
Οι εγγραφές έχουν ξεκινήσει και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν πλέον να λάβουν μέρος, συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα που είναι διαθέσιμη στο ακόλουθο link: http://activemedia.com.gr/product/navarino-challenge-2018/
24 Ιουλ 18
Κώστας Γκελαούζος: με «στυλ» πρωταθλητή στο SPORT LOFT
Ο Κώστας Γκελαούζος είναι μόλις 27 ετών και έχει κάνει αισθητή την δρομική του παρουσία, μετρώντας ήδη στο ενεργητικό του μια πρώτη και μια δεύτερη θέση στη διαδρομή του Κλασσικού Μαραθωνίου, όπως και την πρώτη θέση στο φετινό Ημιμαραθώνιο
07 Ιουλ 18
Κάνε την εγγραφή σου στο Santorini Experience! Γραφικές και πανέμορφες διαδρομές με θέα την Καλντέρα …
Το 4ο "Santorini Experience", το οποίο έχει μπει για τα καλά στο καλεντάρι τον απανταχού δρομέων εντός και εκτός Ελλάδας, θα διεξαχθεί φέτος το διάστημα μεταξύ 5-7 Οκτωβρίου 2018, στο μαγευτικό νησί των Κυκλάδων.
22 Ιουν 18
Κυκλοφόρησε το βιβλίο «Φέρνοντας κοντά τις μεγάλες αποστάσεις»
Το βιβλίο «Φέρνοντας κοντά τις μεγάλες αποστάσεις» του Δημήτρη Τζεφαλή αποτελεί έναν ολοκληρωμένο οδηγό τόσο για τους νεοεισερχόμενους δρομείς στον μαγικό κόσμο των μεγάλων αποστάσεων

©2005-2018 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse