New Balance
Thessaloniki Protergia Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Trinews.gr NSCoaching My Athlete Promo Plus Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Saucony Kinvara

Outrun
Military Marathon
Nea Smirni
Cardio Run
Palamideios Athlos
X-treme Stores
08 Αυγ 18 ← πίσω

Τα οφέλη του καρότου στην υγεία

Τα καρότα περιέχουν βιταμίνη C και φυλλικό οξύ, ένα συνδυασμό που τα καθιστά ισχυρή διατροφική ασπίδα κατά των λοιμώξεων του αναπνευστικού, από το κοινό κρυολόγημα έως το άσθμα.


Στον αμφβληστροειδή χιτώνα, τον ειδικό ιστό που βρίσκεται στο πίσω μέρος του ματιού, βρίσκονται χημικές ουσίες ευαίσθητες στο φως, που μεταβιβάζουν ό,τι βλέπουμε στον εγκέφαλο. Αυτές οι χημικές ενώσες περιέχουν ρετινόλη ή βιταμίνη Α.

Ενώ όμως μπορούμε να προσλάβουμε και από το κρέας, η περισσότερη ποσότητα βιταμίνης Α που μπορεί να προσληφθεί από τη διατροφή μας βρίσκεται στα φρούτα και λαχανικά υπό μορφή του β-καροτενίου. Αυτό απαντάται ιδιαίτερα σε καρότα και άλλα τρόφιμα κυρίως πορτοκαλί χρώματος όπως π.χ στις γλυκοπατάτες, στα βερύκοκα, τα πεπόνια και στις ντομάτες.

Έλλειψη βιταμίνης Α μας κάνει πιο επιρρεπείς σε προβλήματα μακρινής και κοντινής όρασης, σε γλαύκωμα, σε μολύνσεις των ματιών, σε νυκτοτύφλωση και σε υδάτωση ή σε μάτια με κνησμό.

Άμυνα κατά των λοιμώξεων του αναπνευστικού

Τα καρότα περιέχουν βιταμίνη C και φυλλικό οξύ, ένα συνδυασμό που τα καθιστά ισχυρή διατροφική ασπίδα κατά των λοιμώνξεων του αναπνευστικού, από το κοινό κρυολόγημα έως το άσθμα- τακτική θεραπεία με χυμό καρότου κάνει την αναπνοή ευκολότερη για τους ασθματικούς, δικαιώνοντας την αρχαία πρακτική των Ελλήνων να δίνουν καρότα στα άλογα για να βελτιώνουν την αναπνευστική τους ικανότητα.

Ο συνδυασμός αυτός καταπολεμά, επίσης την περιοδοντίτιδα (κατά την οποία υπάρχει τυπικά ανεπάρκεια αυτών των δύο βιταμινών) και ακόμα τις γενετικές ανωμαλίες, που πυροδοτούνται από ανεπάρκεια φυλλικού οξέος. Ο φώσφορος στα φύλλα του καρότου (τα οποία μπορούν στη μαγειρική να αντικαταστήσουν τον μαϊντανό) αποτελεί καλή πηγή ενέργειας για το νευρικό σύστημα.

Τα καρότα αποτελούν πλούσια πηγή σιδήρου (η βιταμίνη C και ο σίδηρος στα καρότα συνεργάζονται, καθιστώντας το ένα το άλλο). Ο χυμός καρότων είναι, επίσης πολύ πλούσια πηγή εύκολα απορροφούμενου καλίου και σημαντικών πεπτικών ενζύμων.

Φάρμακο κατά της αρθρίτιδας

Είναι γεγονός ότι τα καρότα μπορούν ακόμη και να απελευθερώσουν τη λίμπιντό σας, αφού περιέχουν μια ουσία που μοιάζει με οιστρογόνο, η οποία διεγείρει την ερωτική διάθεση. Οι αρχαίοι Έλληνες δεν τα θεωρούσαν τυχαία αφροδισιακά.

Ο χυμός και η σούπα καρότου είναι επίσης τα καλύτερα φάρμακα σε περίπτωση διάρροιας, γιατί αντίθετα με τα αναψυκτικά ή τα ενεργειακά αθλητικά ροφήματα ή το νερό, παρέχουν στον οργανισμό σας ισορροπημένες ποσότητες νατρίου και καλίου, δύο σημαντικών μεταβολικών ηλεκτρολυτών.

Αυτός είναι ένας λόγος που ο χυμός καρότου, σε συνδυασμό με το χυμό αντιδιού, θεωρείται αποτελεσματικό φάρμακο για τη θεραπεία της αρθρήτιδας, μιας διαταραχής κατά την οποία τα μέταλλα αυτά υπάρχουν σε πολύ μικές ποσότητες.

Οι ίνες των καρότων και η δράση τους

Μελέτες δείχνουν ότι η πηκτάση, που περιέχεται στα καρότα, καταπολεμά τα υψηλά ποσοστά λίπους στο αίμα, υγιείς εθελοντές που κατανάλωναν δύο μέτρια μείωση της χοληστερόλης του αίματος κατά 11%. Η πηκτάση στα καρότα συνδέεται με τα χολικά οξέα, εμποδίζοντας το σχηματισμό χοληστερόλης στο ήπαρ, αλλά επίσης δρα και ως διογκωτικός παράγοντας, καταπολεμώντας τη δυσκοιλιότητα και τις αιμορροίδες.

Οι ίνες του καρότου, οι οποίες απορροφούν 30 φορές το βάρος τους σε νερό, λειτουργούν ως ένα ασφαλές κατασταλτικό της όρεξης, ικανοποιώντας την πείνα με λίγες θερμίδες (ένα καρότο περιέχει περίπου 42 θερμίδες). Υπάρχουν ακόμα μελέτες που αποδεικνύουν ότι ο θόρυβος που κάνουμε όταν μασάμε τραγανά καρότα μειώνει το στρες.

Τα καρότα δεν περιέχουν τα κορεσμένα λίπη που υπάρχουν σε άλλες τορφές, πλούσιες σε βιταμίνη Α, όπως το συκώτι, ο κρόκος του αβγού και το βούτυρο. Τέλος η κατανάλωση καρότων πριν από την ηλιοθεραπεία λέγεται ότι προλαμβάνει τα ηλιακά εγκαύματα.



Γράφει: Βαρδάκα Καλλιόπη
Διαιτολόγος Διατροφολόγος
http://www.iatronet.gr/...


Ποια είναι τα οφέλη του καρότου στην υγεία μας;


Πώς ωφελεί άραγε το καρότο τον οργανισμό μας; Αναλύουμε το πορτοκαλί λαχανικό με την τεράστια διατροφική αξία.


Από τότε που ήμασταν μικρά παιδιά, οι γονείς μας έλεγαν να τρώμε καρότα, επειδή “Είναι καλά για εμάς”. Και, σίγουρα, αυτή η αιτιολόγηση είναι πολύ απλουστευμένη, αλλά δεν είναι λάθος. Πώς ακριβώς τα καρότα απέκτησαν αυτή την καλή φήμη; Και με ποιον τρόπο είναι τόσο καλά για την υγεία μας; 

Υπάρχουν αρκετές μελέτες που στηρίζουν ότι η αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου αλλά και καρδιαγγειακών νοσημάτων—και ένα από αυτά τα λαχανικά είναι το καρότο, καθώς περιέχει τα αντιοξειδωτικά συστατικά καροτενοειδή, τα οποία ελαττώνουν την ανάπτυξη ελεύθερων ριζών στο σώμα. Μία άλλη μελέτη έδειξε πως οι καπνιστές που δεν καταναλώνουν καρότα αντιμετώπιζαν τριπλάσιο κίνδυνο για καρκίνο των πνευμόνων σε σχέση με τους καπνιστές που έτρωγαν καρότα περισσότερο από μία φορά την εβδομάδα. Ακόμα καλύτερα, μέσα από μια ιαπωνική έρευνα έχει αποδειχθεί ότι το β-καροτένιο σχετίζεται με την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Το απόσταγμα του χυμού του καρότου φαίνεται πως μπορεί να σκοτώσει τα κύτταρα της λευχαιμίας, και να δράσει ανασταλτικά στην ανάπτυξή τους, σύμφωνα με μία μελέτη του 2011. Στους νεαρότερους άνδρες, φαίνεται πως το β-καροτένιο μπορεί επίσης να δράσει προστατευτικά εναντίον της ανάπτυξης καρκίνου του προστάτη, σύμφωνα με μια μελέτη του Χάρβαρντ.

Τα οφέλη του καρότου βέβαια, εκτείνονται και πέρα από τις αντικαρκινικές του ιδιότητες. Συγκεκριμένα, στα άτομα που πάσχουν από έλλειψη βιταμίνης Α, η κατανάλωση τροφών που την περιέχουν – όπως το καρότο – μπορεί να βοηθήσει με τα προβλήματα όρασης που η έλλειψη αυτή δημιουργεί. Βέβαια, μέσα από πολλές έρευνες έχει επιβεβαιωθεί ότι τα οφέλη για την όραση μπορούν να γίνουν… ορατά μόνο από άτομα που πάσχουν ήδη από την έλλειψη αυτής της σημαντικής βιταμίνης, και δεν πρόκειται να βελτιώσει περισσότερο την όραση κάποιου άλλου ατόμου.

Τέλος, τα αντιοξειδωτικά και τα φυτοχημικά στα καρότα μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση του σακχάρου, να καθυστερήσουν τα συμπτώματα της γήρανσης, αλλά να ενισχύσουν και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Ποια είναι η διατροφική αξία του καρότου;

Μία μερίδα καρότου θεωρείται είτε μισή κούπα, είτε ένα μεσαίου μεγέθους καρότο, και περιέχει μόλις 25 θερμίδες, 6 γραμμάρια υδατανθράκων, 3 γραμμάρια σακχάρων και 1 γραμμάριο πρωτεΐνης. Τα καρότα αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, παρέχοντάς μας το υπερδιπλάσιο της ημερήσιας δόσης μας (210%). Επιπλέον μας προσφέρουν το 6% της ημερήσιας δόσης μας σε βιταμίνη C, το 2% της δόσης μας σε ασβέστιο αλλά και σίδηρο.

Το αντιοξειδωτικό β-καροτένιο είναι αυτό που δίνει στα καρότα το πορτοκαλί τους χρώμα. Το β-καροτένιο απορροφάται από τα έντερα και μετατρέπεται σε βιταμίνη Α κατά τη διαδικασία της πέψης. Επιπλέον, τα καρότα περιέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνη Κ, κάλιο, φυλλικό οξύ, μαγγάνιο, φώσφορο, μαγνήσιο, βιταμίνη Ε και ψευδάργυρο. Μπορείτε σε ορισμένες αγορές να βρείτε καρότα με διαφορετικά χρώματα—τα οποία προέρχονται από διαφορετικά αντιοξειδωτικά. Για παράδειγμα, ανθοκυανίνες στα μωβ καρότα και λυκοπένιο στα κόκκινα.

Πώς μπορούμε να συμπεριλάβουμε το καρότο στη διατροφή μας;

Μπορούμε να καταναλώσουμε τα καρότα ωμά, στον ατμό, βραστά, ψητά, αλλά και σαν συστατικά σε σούπες. Τα καρότα μπορούν επίσης να δώσουν ιδιαίτερη γεύση (και πολλές βιταμίνες!) σε έναν χυμό ή σε ένα smoothie. Αν τα αγοράσετε με τα φύλλα τους, αφαιρέστε τα πριν τα τοποθετήσετε στο ψυγείο, ώστε τα φύλλα να μην τραβήξουν υγρασία και θρεπτικά συστατικά από την ρίζα. Και να θυμάστε ότι πρέπει να τα ξεφλουδίζετε και να τα πλένετε. Τα μίνι καρότα είναι επίσης εκπληκτική ιδέα για ένα υγιεινό απογευματινό σνακ. Τέλος, να θυμάστε ότι για να πάρετε όσο περισσότερα θρεπτικά συστατικά γίνεται, καταναλώστε τα ωμά ή στον ατμό.


πηγή: http://www.iatronet.gr/diatrofi...
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Τροφές κατά των φλεγμονών Ο βασιλικός και οι θεραπευτικές του ιδιότητες

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Αχ και να υπήρχε ένα σουβλατζίδικο που να λεγόταν γυμναστήριο... Πας γυμναστήριο και σου λένε καλή σεζόν. Λες και...
Παχαίνει πράγματι το φαγητό αργά τη νύχτα; Χρειαζόμαστε τα συμπληρώματα των βιταμινών E και C;
Nutrition News

Garmin FR family
Hoka
Runster
FitnessPulse.gr

Πρέπει να διαβάσετε
08 Οκτ 18
Energy Triathlon Tolo για μικρά και μεγάλα παιδιά 14 Οκτωβρίου στο Τολό του Δήμου Ναυπλιέων
Ο Δήμος Ναυπλιέων – Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ και η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου με συνδιοργανωτές τους αθλητικούς συλλόγους Ν.Ο.Ναυπλίου & Κ.Ο. Ναυπλίου «Εύρος» διοργανώνουν events Τριάθλου – Multisports με την επωνυμία «Energy Triathon Tolo» την Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2018, τα οποία θα λάβουν χώρα με κέντρο διεξαγωγής το Τολό Αργολίδας και διαδρομές εντός του Δήμου Ναυπλιέων
28 Σεπ 18
adidas x Training Squad. Η πιο συναρπαστική training εμπειρία ξεκίνησε αυτή την Τρίτη 02.10 και κάθε Τρίτη. Μην το χάσεις
Λατρεύεις τη γυμναστική και σε ενθουσιάζει το outdoor training στα πιο hot μέρη της Αθήνας; Το adidas x Training Squad έρχεται για να σου προσφέρει την πρόκληση που αναζητούσες μαζί με αμέτρητες outdoor training εμπειρίες!
24 Σεπ 18
Δοκιμάσαμε το νέο Reebok Floatride Run Flexweave!
Γιώργος Σπύρος - Μαρία Μεντζέλου
Η Reebok με την σειρά Floatride Run εδώ και 2-3 χρόνια έχει μπει πολύ δυναμικά στο running, διεκδικώντας μια θέση ανάμεσα στα κορυφαία δρομικά παπούτσια. Αισίως λοιπόν φτάνουμε στην 3η υλοποίηση της σειράς, στο Reebok Floatride Run Flexweave.
12 Σεπ 18
ERGO Marathon Expo - Πέμπτη 8 έως Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2018, Κλειστό Γήπεδο Φαλήρου
Μη χάσετε την Έκθεση του Αυθεντικού Μαραθωνίου! Γίνετε μέρος της παγκόσμιας γιορτής του αθλητισμού και γνωρίστε πρώτοι όλες τις νέες τάσεις στο χώρο του αθλητισμού, του fitness και του wellness


©2005-2018 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse