Advertisement
New Balance
Thessaloniki Protergia Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Trinews.gr NSCoaching My Athlete Promo Plus Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Run together


MSF Athens Marathon
Aktios Hal Marathon
Military Marathon
Nea Smirni
Skyros Half Marathon
Cardio Run
Andros Trail Race
X-treme Stores
Edipsos Multisport Festival
10 Σεπ 18 ← πίσω

Κολοκύθα : 5 λόγοι για να την εντάξουμε στη διατροφή μας

Ποια είναι τα οφέλη από την κατανάλωση κολοκύθας και με ποιους τρόπους μπορούμε να την εντάξουμε στη διατροφή μας;


Η κολοκύθα είναι ένα από τα δώρα της φύσης το φθινόπωρο. Εκτός όμως από ένα όμορφο διακοσμητικό στοιχείο που σηματοδοτεί την έλευση του φθινοπώρου αποτελεί και μια σουπερ τροφή με μεγάλη θρεπτική αξία. Συγκεκριμένα:

Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Το πορτοκαλί της χρώμα προδίδει την υψηλή περιεκτικότητα σε β-καροτένιο το οποίο έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Επίσης περιέχει διάφορες πολυφαινόλες όπως κρυπτοξανθίνη, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη. Τα αντιοξειδωτικά αυτά προστατεύουν από διάφορες χρόνιες παθήσεις, από πρόωρη γήρανση και από διάφορες μορφές καρκίνου.

Περιέχει μέταλλα

Η κολοκύθα είναι πλούσια σε κάλιο, το οποίο είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης αλλά και για τη μυϊκή λειτουργία. Επίσης περιέχει και ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο και φώσφορο. Όλα αυτά τα μέταλλα είναι απαραίτητα για το ανοσοποιητικό, το μυοσκελετικό και το νευρικό μας σύστημα.

Είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών

Ένα φλιτζάνι πουρέ κολοκύθας μας δίνει περίπου 7γρ φυτικών ινών δηλαδή καλύπτει περίπου το ένα τρίτο της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε φυτικές ίνες, η οποία είναι 25γρ. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου μας, ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ενώ προστατεύουν από κακοήθεια του γαστρεντερικού μας συστήματος.

Είναι πλούσια σε βιταμίνες

Συγκριμένα περιέχει πολύ υψηλές ποσότητες βιταμίνης Α. Η βιταμίνη αυτή είναι σημαντική για την υγεία των ματιών, του δέρματος, των οστών και των δοντιών μας. Επίσης η κολοκύθα περιέχει και άλλες βιταμίνες, όπως βιταμίνη Ε, βιταμίνη C, βιταμίνη Β6, φυλλικό οξύ και βιταμίνη Β2.

Είναι χαμηλή σε θερμίδες

Τα 100γρ μαγειρεμένης κολοκύθας μάς δίνουν μόλις 20 θερμίδες, ενώ δεν περιέχει καθόλου κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη. Έτσι μπορεί να αποτελέσει μέρος της καθημερινής μας διατροφής χωρίς να ανησυχούμε για τη σιλουέτα μας. Επίσης αποτελεί ιδανική επιλογή για διατροφή, απώλεια βάρους, καθώς λόγο της υψηλής περιεκτικότητας της σε φυτικές ίνες αυξάνει πιο γρήγορα το επίπεδο κορεσμού με αποτέλεσμα να νιώθουμε χορτασμένοι πιο γρήγορα.

Έτσι μπορούμε να εντάξουμε την κολοκύθα στη διατροφή μας με διάφορους τρόπους. Είτε σαν γλυκό είτε σαν φαγητό. Συγκεκριμένα μπορούμε να φτιάξουμε αλμυρή ή γλυκιά κολοκυθόπιτα, κέικ, κρέμες, κουλουράκια, να την κάνουμε πουρέ και να προσθέσουμε μέλι, κανέλα και δημητριακά ή να φτιάξουμε σούπα βελουτέ, να τη μαγειρέψουμε στη γάστρα με κρέας ή με λαχανικά στο φούρνο. Φυσικά δεν ξεχνάμε και τους κολοκυθόσπορους που επίσης αποτελούν πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών.


Γράφει: Σαρικά Γ. Μαρία
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
https://www.iatronet.gr/diatrofi/trofima-...
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Ντενίζ Δημάκη: Ο δρόμος προς τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου ...10 χρόνια μετά! Απολογισμός 12ετίας Ημιμαραθωνίου Βόλου και Δρόμου Υγείας: αύξηση συμμετοχών μέχρι και κατά 1904%, θεαματική άνοδος στη γενικότερη απήχηση του αγώνα

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Πόσο καλοί είναι οι χρόνοι σας σε απόλυτους αριθμούς? Δείτε πόσο απέχετε από τις παγκόσμιες επιδόσεις σύμφωνα με το scoring tables της IAAF Οι καλύτερες Ελληνίδες Μαραθωνοδρόμοι για το 2018
Συνέντευξη με τον Ελληνοαμερικανό υπερμαραθωνοδρόμο και πρεσβευτή του Navarino Challenge, Κωνσταντίνο Καρνάζη στο Runningnews.gr Επίδοση κάτω από 3 ώρες σε Μαραθώνιο. Αξίζει τον κόπο?
Nutrition News

Garmin FR family
Hoka
Runster
FitnessPulse.gr

Πρέπει να διαβάσετε
12 Σεπ 18
ERGO Marathon Expo - Πέμπτη 8 έως Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2018, Κλειστό Γήπεδο Φαλήρου
Μη χάσετε την Έκθεση του Αυθεντικού Μαραθωνίου! Γίνετε μέρος της παγκόσμιας γιορτής του αθλητισμού και γνωρίστε πρώτοι όλες τις νέες τάσεις στο χώρο του αθλητισμού, του fitness και του wellness
08 Σεπ 18
Triathlon και Aquathlon στη Σαλαμίνα 7 Οκτωβρίου. Δήλωσε συμμετοχή τώρα!
Άνοιξαν οι εγραφές για 1ο Multisport TR1ATHLON Salamina 2018 - Το Νομικό Πρόσωπο Άθλησης-Κοινωνικής Πολιτικής & Παιδείας του Δήμου Σαλαμίνας σε συνεργασία με την Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου , διοργανώνουν το 1ο Multisport Tr1athlon Salamina 2018 την Κυριακή 7 Οκτωβρίου. Σημαντικός υποστηρικτής της διοργάνωσης θα είναι ο Εμπορικός Σύλλογος Σαλαμίνας.
05 Σεπ 18
Άνοιξαν οι εγγραφές για το Edipsos Multisport Festival 29-30/9 με triathlon, aquathlon και αγώνες δρόμου 5 και 10χλμ!
Ο Δήμος Ιστιαίας – Αιδηψού (δια μέσου του Ν.Π.Δ.Δ του Δήμου Ιστιαίας- Αιδηψού) και η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου συνδιοργανώνουν το Σαββατοκύριακο 29-30 Σεπτεμβρίου 2018 το Edipsos Multisports Festival στην όμορφη πόλη της Αιδηψού, με τα μοναδικά ιαματικά νερά.
05 Σεπ 18
Multisport Festival Loutraki 22-23/9/2018 με Cross Triathlon, Energy Swim & Aquathlon! Οι εγγραφές άνοιξαν!
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου και ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγ. Θεοδώρων συνδιοργανώνουν την αθλητική εκδήλωση “Multisport Festival Loutraki” το Σαββατοκύριακο 22 και 23 Σεπτεμβρίου στην περιοχή Λίμνης Ηραίου (Βουλιαγμένη) Λουτρακίου.


©2005-2018 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse