Thessaloniki Night Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Trinews.gr NSCoaching My Athlete Energy Duathlon Karpenissi Energy Races Kasimis Training
Εξοπλισμός
Saucony
Metron Group
Corfu Half Marathon
Kallithea Half Marathon
Energy Duathlon Karpenissi
X-treme Stores
ERGO Marathon EXPO
09 Ιουν 19 ← πίσω

Δοκιμάζουμε τα ASICS Metaride

Επιμέλεια: Γιώργος Σπύρος
Εδώ και περίπου 10 μέρες έχουμε στα χέρια μας, στα πόδια μας σωστότερα, τα νέα Asics Metaride με τα οποία έχουμε γράψει περίπου 50 χλμ σε 6 προπονήσεις.

 Συχνά στα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν ακούμε για κοσμογονικές καινοτομίες, για ένα εντελώς διαφορετικό παπούτσι που θα αλλάξει εντελώς το τρέξιμο μας κτλ.
 Επί της ουσίας όμως, τις περισσότερες φορές οι βασικές αρχές είναι ίδιες και βελτιώνονται τα διάφορα επιμέρους, όπως σόλα, πιο απορροφητική για παράδειγμα, ύφασμα και υλικό ραφών, «επιθετικό» στυλ αν απευθύνεται σε πιο αγωνιστικούς ρυθμούς ή πιο ήπιο αν είναι ένα πιο καθημερινό «training» υπόδημα.

 


 Με τα Asics Metaride όμως πράγματι έχουμε ένα εντελώς διαφορετικό παπούτσι από αυτά που έχεις συνηθίσει. Και όντως αλλάζει ο τρόπος που τρέχεις και εξηγούμαι.

 Τα νέα Asics Metaride για αρχή είναι zero-drop. Εν συντομία zero-drop σημαίνει ότι το πίσω με το μπροστά τμήμα του παπουτσιού δεν έχει διαφορά στο ύψος. Τα περισσότερα παπούτσια έχουν ένα drop περίπου 1ος πόντου (8mm-12mm).

 Η τάση του zero-drop έχει συνδεθεί κυρίως με minimal παπούτσια, τα οποία γενικότερα έχουν την φιλοσοφία του πιο «φυσικού» τρόπου τρεξίματος.

 Οπότε ως εδώ όλα καλά, δεν ακούμε και τίποτα συνταρακτικό. Εξάλλου υπάρχουν αρκετά παπούτσια zero-drop.

 Το ασυνήθιστο εδώ είναι πως αντί για  minimal πρόκειται για ένα maximal  και ταυτόχρονα zero-drop υπόδημα!

 Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή, με την αίσθηση που σου δίνει να εντελώς διαφορετική. Το κάτω μέρος μάλιστα ίσως έχει μια ελαφριά κυρτότητα, οπότε η έννοια του drop όπως την ξέραμε αρχίζει και χάνει το νόημά της. Το μεσαίο τμήμα μοιάζει να είναι πιο ψηλό, ενώ οι μύτες είναι φανερά σηκωμένες, όπως φαίνεται στις αντίστοιχες φωτογραφίες.

 

Δεύτερον το παπούτσι είναι ψηλό! Όταν το φόρεσα ένιωσα ότι ψήλωσα 2 πόντους.


 

Από θέμα βάρους, το νούμερο 42.5 που φόρεσα, ήταν ακριβώς 303γραμμάρια. Δεν είναι και τα πιο ελαφριά παπούτσια, αλλά για όλα αυτά που έχουν και το μέγεθός τους το βάρος τους είναι παραπάνω από ικανοποιητικό.


 

Για να μην σας κουράζω με περισσότερες θεωρίες… πάμε στην ουσία, στο τρέξιμό τους.

 

 

«Τρέχοντας»

 

Η πρώτη αίσθηση ήταν… περίεργη. Ήταν ασυνήθιστο.




 Οι ισχυρισμοί της Asics ότι δρομικά είναι πιο οικονομικό επειδή «ταλαιπωρεί» λιγότερο τους αστράγαλους μάλλον ισχύουν. Η όλη κίνηση του ποδιού πλέον δίνει μια αίσθηση σαν αυτή που έχεις όταν είσαι πάνω σε ένα ελλειπτικό? Δεν ξέρω πως θα μπορούσα να το πω, πάντως μοιάζει πιο ομαλή και κυκλική αν μπορώ να το πω κίνηση.

Όταν κάτι είναι καινούργιο βέβαια, θες λίγο χρόνο να το συνηθίσεις.

Ξεκινώντας το πρώτο τρέξιμο, για να είμαι ειλικρινής, τα πρώτα 10λεπτά ήταν λίγο άβολα, το πάτημα εντελώς διαφορετικό από το πως τρέχω εδώ και μια ζωή. Ίσως είχα το μυαλό μου έντονα στο βήμα μου και το παρασκεφτόμουν εκείνη την ώρα, δεν ξέρω, στην συνέχεια κάπου λίγο συνήθισα, λίγο ξεχάστηκα και άρχισα να ρολλάρω πιο άνετα και φυσικά. Όπως θα έπρεπε δηλαδή.  

 Στα επόμενα τρεξίματα, σταδιακά άρχισα να συνηθίζω όλο και πιο εύκολα.

Οι ρυθμοί μου για τους σκοπούς της δοκιμής ήταν γενικά αργοί, κάπου στο 6’00’’ με 5’40’’, αν και εννοείται πως έκανα και μερικά ανοίγματα έτσι για να δω την αίσθησή του.  

Η αίσθηση που άφηναν στο τέλος της προπόνησης ήταν όντως ιδιαίτερα ξεκούραστη και γλυκιά.  

 

 «Φτέρνα»

 Υπάρχει μια ατάκα που λέει, αν δεν μπορείς να το αποφύγεις, απόλαυσέ το.

 Ξέρω ότι αρκετοί από εμάς φαντασιωνόμαστε ένα ανάλαφρο τρέξιμο στις μύτες, όπως ο Γκεμπρεσελασιέ, αλλά η πραγματικότητα είναι πως η συντριπτική πλειοψηφία προσγειώνεται χτυπώντας φτέρνα.

 Επιπλέον, το τρέξιμο ειδικά όσων δεν είναι ιδιαίτερα γρήγοροι, συνήθως δεν τους φέρνει και με τα 2 πόδια στον αέρα, με το ένα πόδι πάντοτε να είναι σε επαφή με το έδαφος.


 Με βάση αυτό, θα έλεγα ότι τα νέα Asics Metaride προσανατολίζονται ακριβώς σε αυτό το στυλ, και όχι μόνο αποδίδουν άριστα, αλλά στην ουσία σε προτρέπει να προσγειωθείς με την φτέρνα σου, για να πάρεις τα μέγιστα οφέλη.

 Κάνοντας μερικά ανοίγματα και πάλι ανταποκρίθηκαν σωστά, με αρκετή ανάδραση αν μπορώ να το πω έτσι.

 Αν και η Asics λέει πως είναι για Neutral πάτημα, θα τολμούσα να πω πως έχει κάποιου είδους στήριξη οπότε και όσοι υπερπρηνίζουν δεν νομίζω ότι θα έχουν πρόβλημα.   

 


Συνοψίζοντας.

Τα Asics Metaride είναι κάτι πολύ διαφορετικό από τα συνηθισμένα.

Σε ποιους θα έλεγα ότι απευθύνεται;

 Σε όσους ο ρυθμός τους δεν πέφτει κάτω 5’ το χιλιόμετρο. Ναι η Asics λέει πως κάνει για όλους τους δρομείς που έχουν έναν ρυθμό από 7’00’’ ως 3’45’’ (δείτε εδώ το δελτίο τύπου της Asics http://www.runningnews.gr/mitem.php?id=40416 ) αλλά πιστεύω ότι για όσους το ρολόι αρχίζει και γράφει ρυθμούς 4’40’’ – 4’30’’ και κάτω… κάτι θα τους ξενίζει. Προφανώς και μπορείς να τρέξεις και πιο γρήγορα αν θες, απλά δεν νιώθεις ότι αυτό είναι το ιδανικό του τέμπο.

 

 Όσοι τώρα τρέχουν σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς, και μπορούν να αντέξουν την τσουχτερή τιμή του, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση. Αν θέλετε κυρίως τα μεγαλύτερα τρεξίματα να βγαίνουν με την μικρότερη δυνατή χρέωση ή ακόμα και αν θέλετε ένα ζευγάρι επιπλέον να εναλλάσσετε τις προπονήσεις σας από άλλα παπούτσια – ακολουθώντας την λογική που λέει ότι χρησιμοποιώ παράλληλα πολλά ζευγάρια για να μοιράζονται οι επιβαρύνσεις – τότε είναι ιδανικό, αφού πραγματικά το πόδι εδώ πατάει αρκετά διαφορετικά από τα κλασσικά παπούτσια.  

 Δεν μπορώ να ξέρω αν γλιτώνεις 20% ενέργεια με το παπούτσι αυτό (νούμερο το οποίο … ακούγεται πολύ μεγάλο) αλλά ότι το πέλμα-αστράγαλος επιβαρύνονται λιγότερο είναι γεγονός. Εξάλλου, τουλάχιστον σε εμένα, ο μεγαλύτερος εχθρός στο τρέξιμο δεν είναι αυστηρά το ενεργειακό αλλά το πόσο χρεώνεσαι γενικότερα σε τένοντες, συνδέσμους κόκκαλα και αρθρώσεις. Αυτό είναι κυρίως αυτό που σε εμποδίζει να βγεις και για 2η – 3η συνεχόμενη προπόνηση.

 

 Θα χρειαστούν 1-2 προπονήσεις για να τα νιώσετε εντελώς άνετα και να αρχίσετε να καρπώνεστε τα μέγιστα οφέλη, αλλά από εκεί και πέρα τα υπόλοιπα χιλιόμετρα θα σας εκπλήξουν ευχάριστα και πιο ξεκούραστα!

 

 

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Άλλοι κάνουν εργομέτρηση, εγώ κάνω αργομέτρηση... Πάω γυμναστήριο, ανεβαίνω στον διάδρομο, και τι να δω...

Runster
Σχετικές φωτογραφίες
Photo Photo Photo Photo Photo
 
Photo
 
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Η ποιότητα των θερμίδων είναι πολύ σημαντικότερη από την ποσότητα Εξάρθρημα ώμου: ο τραυματισμός του καλοκαιριού
Γιατί να μην κάνεις «cheat meals» Πόσες ώρες ύπνου χρειαζόμαστε;
FitnessPulse



Garmin FR family
Hoka
Energy Duathlon Karpenissi
Runster
FitnessPulse.gr
Πρέπει να διαβάσετε
15 Ιουλ 19
Δοκιμάσαμε το νέο PULSEBOOST HD της adidas
Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Οι adidas Runners Athens, το μεγαλύτερο running community της πόλης, και η INTERSPORT, η μεγαλύτερη αλυσίδα αθλητικών, σου προσφέρουν κάθε εβδομάδα μοναδικές running προπονήσεις στα βόρεια και νότια προάστια.
11 Ιουλ 19
28 Ιουλίου τρέξε στο Καρπενήσι και απόλαυσε μια αυθεντική εμπειρία
Την Κυριακή 28 Ιουλίου o Δήμος Καρπενησίου, η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος- Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας συνδιοργανώνουν το “Energy Duathlon Karpenissi 2019”, την πιο κλασική διοργάνωση με τρέξιμο και ποδηλασία στην Ελλάδα. Παράλληλα θα διοργανωθεί και το “Energy Run Karpenissi 2019”.
09 Ιουλ 19
Τρέξε στον κορυφαίο ημιμαραθώνιο του Navarino Challenge στην θρυλική Βοϊδοκοιλιά!
Οι εγγραφές για την πολυβραβευμένη διοργάνωση αθλητικού τουρισμού συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λάβουν μέρος, συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα
07 Ιουλ 19
Τρέξε στο 5ο Santorini Experience! Πανέμορφες διαδρομές με θέα την Καλντέρα
Η Σαντορίνη επιστρέφει δυναμικά στην αθλητική δράση για την 5η κατά σειρά έκδοση του "Santorini Experience" που θα προσελκύσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον επαγγελματιών και ερασιτεχνών αθλητών του τρεξίματος και της κολύμβησης open water, στις 4-6 Οκτωβρίου 2019.


©2005-2019 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse