Alexander the Great Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Roly Greece NSCoaching My Athlete Energy Photos Trinews.gr Kasimis Training
Άρθρα
Saucony
Metron Group
Volos Run
Kallithea Run
Marathon HalfMarathon
Nafplio Marathon
Life Run
X-treme Stores

10 Απρ 20 ← πίσω

Συμβουλές προπόνησης από τον υπερμαραθωνοδρόμο Γιάννη Κουρκουρίκη

Υπάρχει μια σημαντική οδηγία «που βοηθά να ξεκολλήσουμε από την καθιστική ζωή που μας επιβάλλει ο εγκλεισμός» και αυτή είναι ο προγραμματισμός, τονίζει ο ο Θεσσαλονικιός υπερμαραθωνοδρομός, βετεράνος του «Σπάρταθλου» των 246χλμ και παγκόσμιος πρωταθλητής στην κωπηλασία, Γιάννης Κουρκουρίκης.


Να βάλουμε πάνω απ’ όλα την υγεία μας και μετά τη βελτίωση της φυσικής μας κατάστασης καθώς «θα έχουμε αρκετό χρόνο μπροστά μας μέχρι να βελτιωθούμε και να ξαναφτάσουμε στο προσδοκώμενο επίπεδο άθλησης», τονίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Θεσσαλονικιός υπερμαραθωνοδρομός, βετεράνος του «Σπάρταθλου» των 246χλμ και παγκόσμιος πρωταθλητής στην κωπηλασία, Γιάννης Κουρκουρίκης.

«Δεν πρέπει να υπάρχει πανικός, βάζουμε πρώτα την υγεία μας, μένουμε σπίτι, μένουμε ασφαλείς, για να έχουμε όλες τις συνθήκες μετά να κάνουμε αυτά που μας αρέσουν», αναφέρει και προσθέτει: «Η άσκηση αυτόν τον καιρό είναι σωτήρια περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος, βοηθάει στον έλεγχο της πίεσης, στον έλεγχο του βάρους, μπορεί να μας φτιάξει τη διάθεση με τη ρύθμιση των ενδορφινών μας, γενικά είναι αυτό που θα μας κρατήσει ακμαίους».

Όπως εξηγεί, υπάρχει μια σημαντική οδηγία «που βοηθά να ξεκολλήσουμε από την καθιστική ζωή που μας επιβάλλει ο εγκλεισμός» και αυτή είναι ο προγραμματισμός. «Λειτουργούμε με σύστημα στις πρωινές μας δράσεις, στο δεκατιανό, στο πόση τηλεόραση θα δούμε, στο πόσο θα «σερφάρουμε» στο διαδίκτυο, στο ποια ώρα θα φάμε μεσημεριανό, στο ποια ώρα και μέρα θα κάνουμε κάποια δραστηριότητα και γενικά επιλέγουμε ποιότητα σε όλα», λέει, επισημαίνοντας πως πέρα από τη διατροφή και την άσκηση «και η διασκέδαση είναι σημαντικό να επιλέγεται με ποιοτικά κριτήρια».

Άσκηση τρεις φορές την εβδομάδα

«Κλειδί» σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό είναι η σταθερότητα, σύμφωνα με τον Έλληνα υπερμαραθωνοδρόμο. «Το λιγότερο τρεις φορές την εβδομάδα θα πρέπει να κινηθούμε τουλάχιστον για 30 λεπτά ανεβάζοντας τους σφυγμούς μας τουλάχιστον 40 με 50 σφίξεις πάνω από τους σφυγμούς της ηρεμίας. Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε, από ένα πρόγραμμα αεροβικής που θα βρούμε στο ίντερνετ, όπου υπάρχουν άπειρα αυτή τη στιγμή, μέχρι κάποιο όργανο αεροβικής που μπορεί να διαθέτουμε στο σπίτι, όπως διάδρομος, ελλειπτικό, στατικό ποδήλατο ή ακόμη σκαλοπάτια της οικοδομής. Με προσοχή πάντα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις μεγάλες ηλικίες που μπορεί να έχουν προβλήματα με γόνατα και ισχία. Ακόμα και ένας περίπατος στην ταράτσα της οικοδομής μας είναι ωφέλιμος», τονίζει.

Μπορεί οι τρεις φορές την εβδομάδα να ακούγονται λίγες, ωστόσο υπάρχουν άνθρωποι που μέχρι τώρα δεν ασκούνταν καθόλου, προσθέτει, λέγοντας πως άσκηση αποτελεί ακόμη και το να καθαριστεί το σπίτι μία φορά την εβδομάδα, αν αυτό γίνει σωστά, αφού μια τέτοια δραστηριότητα εμπεριέχει τη συμμετοχή πολλών μυϊκών ομάδων.

Αερόβια άσκηση εντός ή εκτός σπιτιού; 

«Ένα μηχάνημα αερόβιας άσκησης που μπορεί να υπάρχει στο σπίτι θα βοηθούσε πολύ αυτή τη στιγμή, όμως κανένας δεν μας περιορίζει να βγούμε από το σπίτι μας για 30 με 40 λεπτά και να περπατήσουμε με ασφάλεια και μακριά από συνωστισμούς», αναφέρει ο κ. Κουρκουρίκης, σημειώνοντας πως με βάση την εμπειρία του, «ένα πολύ καλό όργανο γυμναστικής για το σπίτι είναι το ελλειπτικό μηχάνημα, το οποίο προστατεύει από κραδασμούς και περιλαμβάνει την ταυτόχρονη χρήση χεριών και ποδιών», συνεπώς πρόκειται για «τη φυσιολογική κίνηση που είναι κοντά σε αυτήν του περπατήματος», ενώ και ένα απλό στατικό ποδήλατο θα βοηθούσε στην κινητοποίηση «σχεδόν όλων των ηλικιών και με μεγάλη ασφάλεια».

Σύμφωνα με τον κ. Κουρκουρίκη, ακόμη και χωρίς όργανα μπορούν να εκτελεστούν ασκήσεις με το βάρος του σώματος, ενώ σε ό,τι αφορά τις δράσεις που πρέπει να αποφύγει κανείς, ρόλο παίζει το επίπεδο ικανότητας και το ιστορικό των τραυματισμών. «Η ανάβαση και η κατάβαση σε σκάλες ή το τρέξιμο σε διάδρομο δεν είναι για όλες τις ηλικίες», ενώ «ό,τι έχει να κάνει με κάμψεις, το γόνατο και το ισχίο μας, θέλει μεγάλη προσοχή, όταν υπάρχει βεβαρυμένο ιστορικό» και «θα πρέπει να έχουμε σωστή καθοδήγηση», υπογραμμίζει.

«Μία λύση είναι να ακολουθήσει κανείς στο διαδίκτυο έγκυρες σελίδες που προσφέρουν προγράμματα άσκησης διαφόρων επιπέδων με γνώμονα την ασφάλεια των ασκουμένων», εξηγεί ο κ. Κουρκουρίκης και προσθέτει: «Έξοδος μία φορά, ίσως δύο την εβδομάδα είναι αρκετές ώστε να συμπληρώσει κανείς την άσκηση που κάνει μέσα στο σπίτι με ένα πρόγραμμα άθλησης που θα επιλέξει από το διαδίκτυο».


πηγή: https://www.in.gr
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
2/8/1913 : Η κατάκτηση του Ολύμπου – Επιχείρηση «Μύτικας» 1984 : Τα πρώτα smartshoes με activity tracking!

Runster
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Όταν μετά από ένα κουραστικό long run διαπιστώνεις ότι έχει πέσει το garmin connect... Άστα. Απροπόνητος είμαι. Ίσα για τη συμμετοχή ήρθα...
Προπόνηση Στις Διακοπές; Ή Μήπως Όχι; Ολυμπιακοί Αγώνες 1896: Tο τηλεγράφημα του ανταποκριτή των LA Times για τη νίκη του Λούη!
FitnessPulse

Garmin FR family
Fitness Awards

Half Marathon EXPO

FitnessPulse.gr
Runster
Πρέπει να διαβάσετε
30 Ιουλ 20
«Το θέλω είναι πάνω από το μπορώ»: Ένα βιβλίο για την καλοκαιρινή προετοιμασία του Μαραθωνίου
Αιμιλία Πλατή
Η Αιμιλία Πλατή γράφει πως έτρεξε τον πρώτο της Μαραθώνιο και μας εμπνέει στην προετοιμασία μας για τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας
29 Ιουλ 20
Τρέξτε στο 6ο Santorini Experience με θέα που κόβει την ανάσα
Η Σαντορίνη επιστρέφει δυναμικά στην αθλητική δράση για την 6η κατά σειρά έκδοση του Santorini Experience που θα προσελκύσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον επαγγελματιών και ερασιτεχνών αθλητών του τρεξίματος και της κολύμβησης open water, στις 2-4 Οκτωβρίου 2020.
25 Ιουν 20
Η Camelbak μειώνει τα πλαστικά μιας χρήσης
Επιμέλεια: Άγγελος Μαυρογιάννης
Η Camelbak έχει μια αποστολή, να μειώσει τη χρήση του πλαστικού μιας χρήσης. Αυτό ξεκινάει αρχικά με την απόρριψη των μπουκαλιών μιας χρήσης. Αποφάσισε να ξαναχρησιμοποιείς.

©2005-2020 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse