Alexander the Great Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Roly Greece NSCoaching My Athlete Energy Photos Trinews.gr Kasimis Training
Άρθρα
Saucony
Metron Group
Volos Run
Kallithea Run
Nafplio Marathon
Stis geitonies tis Athinas
Methana Volcano Challenge
X-treme Stores

29 Απρ 20 ← πίσω

Η άθληση είναι φάρμακο ζωής

Αλεξάνδρα Γαβαλά

Η ΑΘΛΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟ ΖΩΗΣ

 

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ορίζει την υγεία ως «σωματική, ψυχική και κοινωνική ευημερία, όχι απλώς την απουσία ασθένειας και ανικανότητας διαχείρισης των φυσιολογικών οργανικών δυνατοτήτων».


Το γενικό  συμπέρασμα είναι ότι η άσκηση είναι τόσο αποτελεσματική που πρέπει να θεωρηθεί ως φάρμακο, ενώ πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στο είδος και μέθοδο εκγύμνασης μεταξύ των ανθρώπων που διαθέτουν διαφορετικούς στόχους υγείας ενώ σε άλλους που τη χρησιμοποιούν ως θεραπεία πρέπει επίσης να χρησιμοποιούνται διαφορετικές νόρμες.


Η προώθηση της υγείας είναι η επιστήμη  βοήθειας των ανθρώπων να αλλάξουν τον τρόπο ζωής τους για να κινηθούν προς μια κατάσταση βέλτιστης υγείας. Η τροποποίηση και υιοθέτηση θετικών για τη ζωή συνηθειών όπως  σωστό διατροφικό προφίλ, η άθληση , η αποφυγή καπνίσματος αλκοόλης και άγχους όπως και η εκγύμναση του πνέυματος θα βελτιώσει (σε διαφορετικό βαθμό κάθε άνθρωπος καθώς διαθέτει άλλο γενετικό υπόβαθρο ) το λεγόμενο ‘’HEALTHY AGING’’.


Οι ερευνητές έχουν δείξει ότι τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες που αναφέρουν αυξημένα επίπεδα σωματικής άσκησης και φυσικής κατάστασης έχουν μείωση του σχετικού κινδύνου θανάτου (κατά περίπου 20% –35%).

Οι σωματικά αδρανείς  γυναίκες  (που ασκούν λιγότερο από 1 ώρα άσκησης την εβδομάδα) παρουσιάζουν αύξηση 52% στη θνησιμότητα όλων των αιτιών, διπλασιασμός της θνησιμότητας που σχετίζεται με τα καρδιαγγειακά και κατά 29% αύξηση της θνησιμότητας που σχετίζεται με τον καρκίνο σε σύγκριση με τα σωματικά ενεργά . Έτσι, υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η τακτική σωματική δραστηριότητα παράγει σημαντικά αποτελέσματα στην υγεία και μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία και από καρδιαγγειακές παθήσεις, ιδίως μεταξύ ασυμπτωματικών ανδρών και γυναικών.

Τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας είναι εμφανή, όχι μόνο σε υγιή άτομα αλλά και σε ασθενείς. Παρατηρητικές και τυχαιοποιημένες δοκιμές έδειξαν ότι η τακτική σωματική δραστηριότητα συμβάλλει στη θεραπεία αρκετών χρόνιων παθήσεων. Υπάρχουν ενδείξεις για τη συνταγογράφηση άσκησης στην πρωτογενή και δευτερογενή πρόληψη πνευμονικών και καρδιαγγειακών παθήσεων (CHD, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, υπέρταση) ρευματοειδής αρθρίτιδα, ινομυαλγία, σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, οστεοπόρωση,Καρκίνος και κατάθλιψη.

Οι προσαρμογές που προκαλούνται από την άσκηση είναι ιδιαίτερα εμφανείς στα καρδιοαναπνευστικά και μυοσκελετικά συστήματα, καθώς και στη σύνθεση και τον μεταβολισμό του σώματος. Αλλά τα τεκμηριωμένα οφέλη για την υγεία από την άσκηση περιλαμβάνουν επίσης μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους.

Ο σκελετικός μυς είναι ο κύριος στόχος της άσκησης. Οι τροποποιήσεις στο σκελετικό μυ είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της αντοχής και της μεταβολικής αποτελεσματικότητας.

Τα ευεργετικά αποτελέσματα της άσκησης στη γνωστική λειτουργία είναι πολύ γνωστά . Ο μηχανισμός πίσω από αυτό δεν είναι πλήρως κατανοητός, αλλά φαίνεται να σχετίζεται με αυξημένη έκφραση νευροτροπικών παραγόντων σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου. Η αυξημένη έκφραση αυτών των παραγόντων σχετίζεται με καλύτερη μνήμη και βελτιωμένη γνωστική λειτουργία. Ο νευροτροπικός παράγοντας που προέρχεται από τον εγκέφαλο (BDNF) μπορεί να ενισχύσει την επιβίωση και τη διαφοροποίηση των νευρώνων και η  άσκηση έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί θετικά αυξάνει. Η ψυχολογική ευεξία είναι ιδιαίτερα σημαντική για την πρόληψη και τη διαχείριση των καρδιαγγειακών παθήσεων, αλλά έχει επίσης σημαντικές επιπτώσεις για τη διαχείρηση ψυχογενών νοσημάτων και εκείνων που οφείλονται στην εκφύλιση των νευρικών κυττάρων(πχ Alzhaimer).

H άθληση λογω της καταστροφής των μυοινιδίων που συμβαίνει κατά την άσκηση παράγει ελεύθερες ρίζες οξυγόνου(ROS)  Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι η συνεχιζόμενη παρουσία χαμηλών συγκεντρώσεων ελευθέρων ριζών είναι στην πραγματικότητα ικανή να προκαλέσει την έκφραση αντιοξειδωτικών παραγόντων και ενζύμων που προστατεύουν την κυτταρική δομή και είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει και να ‘’καθαρίσει’’ μεγαλύτερες συγκεντρώσεις αυτών όταν εκτεθεί στην καθημερινότητα.

Η καρδιά όσο και ο πνεύμονας επωφελούνται σημαντικά από τη σωματική δραστηριότητα, υπάρχουν κάποιες αντενδείξεις όταν η άσκηση πραγματοποιείται από ασθενείς που πάσχουν από καρδιακές και πνευμονικές παθήσεις.

Ταυτόχρονα εχουν αναφερθει με θετικές εκβάσεις πρωτόκολλα άσκησης που εφαρμόζονται σε χρόνια νοσήματα ήπατος χολυφόρων γαστρεντερικού συστήματος αυτοάνοσων για τους εξης λόγους: 1) η άθληση όπως δυναμώνει τους μυϊκούς ιστούς παρασύρει και ματαδίδει τη δυναμική αυτή και στα άλλα συστήματα καθώς είναι αλληλένδετα ενώ πρεπει να υπάρχει συστηματική ισορροπία.

2) η άθληση δημιουργεί μεταβολικές και ορμονικές προσαρμογές που σε άλλες περιπτώσεις χρησιμοποιούνταν φαρμακευτικές θεραπείες.Άρα μειώνοντας τη φαρμακευτική δόση συμπληρώνοντας τη θεραπευτική αγωγή με την άθληση μειώνονται οι παρενέργειες.

ΥΓ: Στερώντας  την άθληση στερείς τη ζωή και  μειώνεις την ποιότητα της . Χρειάζεσαι την κινητοποίηση αυτή. Μπορείς να το κάνεις.

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΑΒΑΛΑ

ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ/ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΝ-ΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΠΡΟΠΟΝΗΤΡΙΑ-ΑΘΛΗΤΡΙΑ

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Αυτή είναι η μυστική άσκηση καραντίνας για το σπίτι. Δοκιμάστε την! Διατάσεις vs Καραντίνα. Μυϊκές Διατάσεις που πρέπει να κάνετε

Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Νεαροί αθλητές: Γιατί δεν αρκεί μια απλή καρδιολογική εξέταση (έρευνα) Τραυματισμοί που κληρονομήσαμε στην άσφαλτο
Το 24ωρο ενός δρομέα σε δυο εικόνες! Παναγόπουλος: «Στόχος να γίνουν πανελλήνια πρωταθλήματα»
FitnessPulse

MyElements Sports



Garmin FR family
Fitness Awards
FitnessPulse.gr
Runster
Πρέπει να διαβάσετε
15 Μάρ 20
Διαβάστε το νέο βιβλίο «Νενικήκαμεν» - Η ιστορία του πρώτου Μαραθωνοδρόμου (+Διαγωνισμός)
Αυτές τις μέρες, που εξαιτίας των δυσχερών καταστάσεων με τον κοροναϊο μένουμε περισσότερο στο σπίτι και είναι ευκαιρία να διαβάσουμε και κάποιο βιβλίο. Γι' αυτό σας έχουμε μια πολύ καλή πρόταση που έφτασε πρόσφατα τα χέρια μας.
05 Μάρ 20
Το ολοκαίνουριο adidas SL20 είναι εδώ και σε προκαλεί να γίνεις πιο γρήγορος από αυτά που σε κρατούν πίσω!
Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Η adidas λανσάρει το νέο πανάλαφρο παπούτσι για τρέξιμο adidas SL20 καινοτομώντας για άλλη μια φορά, όχι μόνο με τα υλικά του παπουτσιού, αλλά και με το τρόπο που αυτό θέλει να εμπνεύσει μέσα από την καμπάνια FASTER THAN.
04 Μάρ 20
Αυτό το Σάββατο 07.03, η Θεσσαλονίκη γίνεται FASTER THAN
Αλλάζουμε το νόημα του «Γρήγορου». «Γρήγορο» δεν είναι απλά ένας αριθμός, είναι αυτό που νιώθεις. Γιατί το τρέξιμο είναι θέμα προσωπικής αλλαγής και αυτοβελτίωσης.

©2005-2019 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse