Alexander the Great Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Roly Greece NSCoaching My Athlete Energy Photos Trinews.gr Kasimis Training
Άρθρα
Saucony
Metron Group
Volos Run
Kallithea Run
Nafplio Marathon
Stis geitonies tis Athinas
Methana Volcano Challenge
X-treme Stores

05 Μαϊ 20 ← πίσω

Τραυματισμοί που κληρονομήσαμε στην άσφαλτο

Αναστάσιος Ψαρογιάννης

ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ


 

Φυσικά και οι περισσότεροι δρομείς έχουμε αρκετά τρεξίματα στην άσφαλτο εβδομαδιαία και πριν την πανδημία και το κλείσιμο σταδίων και των πάρκων. Καθώς οι περισσότεροι δρομείς που αγαπάμε το τρέξιμο, προσπαθούμε να το χωρέσουμε στην καθημερινότητα μας κάτω από έντονη χρονική πίεση. Η ουσιαστική διαφορά με πριν όμως κρύβεται στις διαλειμματικές και έντονες προπονήσεις οι οποίες όταν γίνονται στην άσφαλτο πολλαπλασιάζουν την πιθανότητα ενός μυοσκλετικού τραυματισμού.

Η άσφαλτος είναι το πιο σκληρό έδαφος για προπόνηση, καθώς οι δυνάμεις που ασκούμε στην προσγείωση του πέλματος δεν αποσβένονται ομαλά όπως σε άλλα εδάφη( χόρτο, χώμα και ταρτάν). Αποτέλεσμα αυτού τα μαλακά μόρια και τα οστά να επιβαρύνονται περισσότερο και δημιουργούνται φλεγμονές.

Το σώμα μας πολλές φορές μας ειδοποιεί έγκαιρα, παράγοντας πόνο στο σημείο που υπάρχουν φλεγμονές στο αρχικό στάδιο. Μερικές φορές όμως μπορεί το σώμα να αργήσει να μας ειδοποιήσει και ο τραυματισμός να είναι περισσότερο σοβαρός.

Αρχικά τα μαλακά μόρια είναι αυτά που επηρεάζονται περισσότερο και σε μεγαλύτερη συχνότητα. Τα μαλακά μόρια είναι οι μύες, οι τένοντες και οι σύνδεσμοι. Είναι απαραίτητα για την κίνηση καθώς την παράγουν και την προστατεύουν. Συνοψίζοντας, γενικοί τραυματισμοί όπως μυϊκή θλάση, τενοντίτιδα και διάστρεμμα παραμονεύουν να εμφανιστούν.  Φυσικά και στον πρώτο πόνο καταλαβαίνουμε ότι κάτι δεν πάει καλά και κάποιος τραυματισμός μας έχει χτυπήσει την πόρτα. Το θέμα όμως είναι να προλάβουμε πριν αυτό γίνει.

Όπως έχω αναφέρει και σε παλαιότερα άρθρα μου, υπάρχουν διάφοροί τρόποι πρόληψης όπως αθλητικό μασάζ, κρυοθεραπεία, πελματογράφημα, καλή προθέρμανση, διατάσεις κ.α. Αυτές τις μέρες κρίνω σημαντικό να αναφέρω σε όλους τους δρομείς να προσέχουν και την ένταση της προπόνησης ώστε να μην κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Σημαντικό είναι όταν θα επιστρέψουμε στα γήπεδα και τα πάρκα να είμαστε υγιείς.

Ας μιλήσουμε όμως και για πιο σημαντικούς τραυματισμούς που δημιουργούν φλεγμονή στο οστό. Το κάταγμα κόπωσης και το οστικό οίδημα είναι δύο αρκετά σοβαροί τραυματισμοί που μπορούν να μας αφήσουν έξω για αρκετό διάστημα. Το οστικό οίδημα είναι ένα σημείο του οστού που έχει τραυματιστεί. Ουσιαστικά η βλάβη αφορά τη σπογγώδη ουσία και συγκεκριμένα τη ρήξη μερικών μόνο οστικών δοκίδων από τις πολλές που συνθέτουν το κόκαλο. Αν ο τραυματισμός είναι σοβαρότερος και η ρήξη αφορά το σύνολο των δοκίδων τότε έχουμε κάταγμα. Θα μπορούσαμε λοιπόν να χαρακτηρίσουμε το οστικό οίδημα ως προστάδιο ενός κατάγματος το οποίο μπορεί να μείνει εκεί και να μην εξελιχθεί σε κάταγμα με την κατάλληλη φροντίδα.

Όπως οι τραυματισμοί στα μαλακά μόρια έτσι και το οστικό οίδημα και το κάταγμα κόπωσης έχουν περισσότερες πιθανότητες να προκληθούν με το τρέξιμο σε σκληρό έδαφος. Ειδικά όταν το τρέξιμο δεν γίνεται και με τον κατάλληλο τύπο παπουτσιού. Είναι γεγονός ότι το τρέξιμο στην άσφαλτο είναι εύκολο( από χρονικής άποψης) και πιο διασκεδαστικό απ’ ότι σε ένα στάδιο, άλλα πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο στην ένταση και την συχνότητα για να είμαστε υγιείς.

 

Σύνταξη και επιμέλεια: Αναστάσιος Ψαρογιάννης, φυσικοθεραπευτής

www.Physiowellness.gr , 210 6230311


Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Κοροναϊός: Τι πρέπει να κάνετε με τα ρούχα και τα παπούτσια Άποψη: να ανοίξουν οι εξωτερικοί χώροι άθλησης για το κοινό

Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
«Μπήκε καραντίνα και βγήκαν όλοι στους δρόμους για άσκηση»: ΟΧΙ. Αυτή είναι η μισή αλήθεια Καταργούνται τα long run με τα νέα μέτρα που εξετάζονται για την άσκοπη μετακίνηση
Κώστας Ρέππος. Ο Έλληνας υπερμαραθωνοδρόμος που έγραψε ιστορία κερδίζοντας το Σπάρταθλο 1997 και 1998 Το 24ωρο ενός δρομέα σε δυο εικόνες!
FitnessPulse

MyElements Sports



Garmin FR family
Fitness Awards
FitnessPulse.gr
Runster
Πρέπει να διαβάσετε
15 Μάρ 20
Διαβάστε το νέο βιβλίο «Νενικήκαμεν» - Η ιστορία του πρώτου Μαραθωνοδρόμου (+Διαγωνισμός)
Αυτές τις μέρες, που εξαιτίας των δυσχερών καταστάσεων με τον κοροναϊο μένουμε περισσότερο στο σπίτι και είναι ευκαιρία να διαβάσουμε και κάποιο βιβλίο. Γι' αυτό σας έχουμε μια πολύ καλή πρόταση που έφτασε πρόσφατα τα χέρια μας.
05 Μάρ 20
Το ολοκαίνουριο adidas SL20 είναι εδώ και σε προκαλεί να γίνεις πιο γρήγορος από αυτά που σε κρατούν πίσω!
Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Η adidas λανσάρει το νέο πανάλαφρο παπούτσι για τρέξιμο adidas SL20 καινοτομώντας για άλλη μια φορά, όχι μόνο με τα υλικά του παπουτσιού, αλλά και με το τρόπο που αυτό θέλει να εμπνεύσει μέσα από την καμπάνια FASTER THAN.
04 Μάρ 20
Αυτό το Σάββατο 07.03, η Θεσσαλονίκη γίνεται FASTER THAN
Αλλάζουμε το νόημα του «Γρήγορου». «Γρήγορο» δεν είναι απλά ένας αριθμός, είναι αυτό που νιώθεις. Γιατί το τρέξιμο είναι θέμα προσωπικής αλλαγής και αυτοβελτίωσης.


©2005-2019 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse