Alexander the Great Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Acerbis Sportitalia blank My Athlete Energy Photos RUNAWAY Kasimis Training
Άρθρα
Saucony

Heday Road

Taygetos Challenge

Evchidios Athlos

Poseidon Half Marathon

X-treme Stores
Cognifuel
29 Σεπ 23 ← πίσω

Πρωτεϊνη και Θετική Ψυχολογία

Ματίνα Νούλα

GOOD FOOD FOR GOOD MOOD


Γράφει για το
nutrinews.gr η Ματίνα Νούλα, Κλινική Ψυχολόγος MSc, ειδίκευση στην Αθλητική Ψυχολογία

Η πρωτεΐνη, πέραν της ενίσχυσης, θωράκισης και αποκατάστασης του οργανισμού, βοηθάει στη μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης μέσω της βελτίωσης της ψυχολογίας του αθλητή (θετική ψυχολογία), καθώς η λήψη της αυξάνει τις ορμόνες της σεροτονίνης (ηρεμία, ευχαρίστηση) και της ντοπαμίνης (συγκέντρωση, εγρήγορση). Η παραγωγή της σεροτονίνης βασίζεται σ’ ένα αμινοξύ, την τρυπτοφάνη, που λαμβάνεται από μια διατροφή επαρκή σε πρωτεΐνη, μιας και ο οργανισμός δεν τη συνθέτει από μόνος του. Η ανεπάρκεια σεροτονίνης είναι ο βασικός παράγοντας της πεσμένης, καταθλιπτικής διάθεσης και της αύξησης του άγχους.

Η ντοπαμίνη από την άλλη, παίζει ρόλο στην ευχαρίστηση, τη θετική διάθεση και την προσοχή και τα αυξημένα της επίπεδα αυξάνουν την αθλητική απόδοση ενώ τα χαμηλά συνδέονται με απάθεια, μειωμένη συγκέντρωση και ενέργεια και έλλειψη στόχου.

Ταυτόχρονα, η πρωτεΐνη βοηθάει στη διατήρηση χαμηλών επιπέδων σακχάρων στο αίμα, γεγονός το οποίο έχει αφενός θετικό αντίκτυπο στη φυσιολογία και αφετέρου στην ψυχολογία, μίας και αυτή η διατήρηση έχει συσχετιστεί με θετική διάθεση, κριτική ικανότητα και λιγότερες αυξομειώσεις στην ικανότητα επίδοσης. Συνεπώς, μία διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνη προδίδει θετική ψυχολογία και αποτελεί άμυνα κατά του άγχους και της κατάθλιψης.

 ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΟΜΩΣ Η ΘΕΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ;

Ο αθλητισμός υψηλού επιπέδου είναι μία απαιτητική διαδικασία που χρειάζεται συνεχή προσπάθεια και κόπο, καθώς και θετική στάση απέναντι στις δυσκολίες, απομάκρυνση των αρνητικών σκέψεων και του άγχους, προκειμένου να οικοδομηθεί ψυχική ανθεκτικότητα και αντοχή.

Η διανοητική συνιστώσα είναι τόσο σημαντική για τη συνολική απόδοση όσο και η φυσική και διατροφική προετοιμασία. Επομένως, η θετική ψυχολογία είναι απαραίτητη. Τα συναισθήματα επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό τη σκέψη και κατά συνέπεια τη συμπεριφορά και αθλητική απόδοση. Συνεπώς, πρέπει τα θετικά συναισθήματα πρέπει να τροφοδοτούνται και οι ορμόνες που σχετίζονται με αυτά να είναι σε επαρκή ποσότητα.

Δεν είναι η κατάσταση καθαυτή το πρόβλημα, αλλά οι σκέψεις και τα συναισθήματα σχετικά μ’ αυτήν. Δεν υπάρχουν αγχώδεις και τρομακτικές καταστάσεις, μόνο τρομακτικές σκέψεις. Συνεπώς, πρέπει να εξοπλίζουμε το μυαλό μας με θετικές σκέψεις.

Ακριβώς όπως ένα σώμα χρειάζεται τα σωστά θρεπτικά συστατικά για να επιτύχει τη μέγιστη απόδοση, έτσι χρειάζεται και το μυαλό.

Η επαρκής πρόσληψη πρωτεΐνης τροφοδοτεί το σώμα με τα απαραίτητα συστατικά και το μυαλό με ενέργεια και σκέψεις επιτυχίας!

Γράφει για το nutrinews.gr η Ματίνα Νούλα, Κλινική Ψυχολόγος MSc, ειδίκευση στην Αθλητική Ψυχολογία


πηγή : https://www.nutrinews.gr/
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Επτά λεπτά ψυχής | Seven Minutes of Soul - Full Documentary by Panos Vlahos Στη μνήμη του Kelvin Kiptum Cheruiyot - Οι 10 μήνες που άλλαξαν τον μαραθώνιο

Poseidon Half Marathon
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Το χριστουγεννιάτικο τραγούδι της World Athletics χωρίς Τεντόγλου και χωρίς βάδην! 25 Χρόνια Μαραθώνιος
Ξεπέρασε τα όριά σου - με αυτά τα 12 Running Tips! Τι πρέπει να προσέχουμε πριν πάμε για τρέξιμο - τα 10 συνηθέστερα λάθη
Nutrition News

Arafineios Dromos

Marousi Run

Crete Marathon

Volos Half Marathon

algotreat freeze massage gel

Πρέπει να διαβάσετε
16 Φεβ 24
Τα νέα FuelCell SC Elite v4 και FuelCell Rebel v4 της New Balance
Η New Balance εξελίσσει το ρόστερ της πιο εκρηκτικής σειράς της με την ανακοίνωση του νέου FuelCell Rebel v4 και του νέου FuelCell SuperComp Elite v4 στην Ελληνική αγορά.
03 Ιαν 24
Τρέξιμο: Η προπονητική προετοιμασία για τη νέα χρονιά ξεκινάει στο RUNAWAY
Το RUNAWAY Gate στην Κηφισιά (Γεωργίου Λύρα 53), ένας ανακαινισμένος πολυχώρος άθλησης, φτιαγμένος από δρομείς για δρομείς, άνοιξε την πύλη του και σoυ προσφέρει «διέξοδο» προς... τον καλύτερο εαυτό σου!
20 Δεκ 23
Στις 31 Μαρτίου τρέχουμε στον Αραφήνειο Δρόμο με την ομάδα του RunningNews.gr
Ο Αραφήνειος Δρόμος είναι πλέον ο δρομικός ανοιξιάτικος θεσμός της Ανατολικής Αττικής με αφετηρία και τερματισμό το Πάρκο Αναψυχής - Κολυμβητήριο Ραφήνας. Οι Δρόμοι σε Δημόσια Οδό περιλαμβάνουν τις αποστάσεις των 10 χλμ. και 5χλμ. για δρομείς ηλικίας από 12 ετών και άνω.


©2005-2023 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse