Thessaloniki Night Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
blank blank My Athlete Energy Photos RUNAWAY Kasimis Training
Άρθρα
Runner Store



Half Marathon Thiva Epaminondas

X-treme Stores
Cognifuel
12 Σεπ 23 ← πίσω

Με ποιους τρόπους μπορούμε να βελτιώσουμε την αντοχή μας στο τρέξιμο

Από την ποδηλασία, το τρέξιμο, το ποδόσφαιρο, την κολύμβηση και οποιουδήποτε τύπου αεροβική άσκηση, χρειάζεσαι αυξημένη αντοχή για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις της άσκησης χωρίς να χάσεις στην επίδοση. 


Αλλά η απόκτηση καλής αντοχής δεν είναι εύκολη υπόθεση. 


Διάβασε παρακάτω κάποιους παραδοσιακούς τρόπους οι οποίοι εκτοξεύουν την αντοχή σου μαζί με κάποιες έξυπνες συμβουλές για να μπορέσεις να τρέχεις πιο δυνατά και πιο μακριά.


Τι πρέπει να ξέρεις


Η αντοχή σου επιτρέπει να προπονείσαι σε μια συγκεκριμένη ένταση για ένα παρατεταμένο χρονικό διάστημα. 


Υπάρχει ένα μεγάλο πλήθος παραγόντων που συνδυάζονται για να δημιουργήσεις ένα “προφίλ αντοχής” και 2 από τους πιο σημαντικούς είναι η VO2max και το αναερόβιο κατώφλι του γαλακτικού οξέος.


Η VO2max, ή ο μέγιστος ρυθμός που καταναλώνεις οξυγόνο κατά την διάρκεια της άσκησης, είναι το πιο δημοφιλές μέτρο αεροβικής ικανότητας (αν και δεν έχει ξεκαθαριστεί αν είναι το πιο ακριβές). 


Αν και η ικανότητα της αντοχής είναι κυρίως θέμα γενετικής, η μέγιστη κατανάλωση οξυγόνου μπορεί να βελτιωθεί με στοχευμένη προπόνηση. 


Η διαλειμματική προπόνηση (HIIT) έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να αυξήσει την VO2max.


Ένα άλλο κομμάτι του puzzle που ονομάζεται αντοχή, είναι το κατώφλι του γαλακτικού οξέος, ή το επίπεδο στο οποίο το γαλακτικό οξύ συσσωρεύεται στους μύες σου. 


Ευτυχώς μπορείς να βελτιώσεις και τα δύο αυτά μέτρα. 


Για να βελτιώσεις το κατώφλι του γαλακτικού οξέος, άρα και την ικανότητά σου να προπονείσαι σκληρότερα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, οι προπονήσεις ρυθμού (tempo runs) μπορούν να λειτουργήσουν για αυτό το σκοπό. 


Οι αθλητές αντοχής έχουν συχνά, υψηλότερη αναλογία σε αργής σύσπασης μυϊκές ομάδες, οι οποίες μπορούν να υποστηρίξουν σταθερής κατάστασης δραστηριότητες όπως το τρέξιμο, χρησιμοποιώντας το οξυγόνο αποτελεσματικά για την παραγωγή περισσότερης ενέργειας. 

Το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων μπορεί να αναγκάσει τις μυϊκές ομάδες αργής σύσπασης να υποστηρίζουν τέτοιες προπονήσεις πιο αποτελεσματικά.


Μια συνεχής προπόνηση τρεξίματος μεγάλων αποστάσεων μπορεί επίσης να μετατρέψει τις γρήγορης σύσπασης μυϊκές ομάδες σε αργής σύσπασης, οι οποίες θα ενισχύσουν την αντοχή.


Δοκίμασε τις παρακάτω συμβουλές ώστε να αυξήσεις την αντοχή σου. 


Με έξυπνη προπόνηση και σωστή διατροφή, πραγματικά θα φτάσεις τα επίπεδα του Ironman.


Ξεκουράσου


Για να πας μακριά και δυνατά, χρειάζεσαι φρέσκες μυϊκές ομάδες. 


Πήγαινε σκληρά στις δυνατές μέρες και χαλαρά στις εύκολες μέρες. 


Και ποτέ μην βάζεις στην σειρά δύο δύσκολες μέρες χωρίς την απαραίτητη ξεκούραση ανάμεσα. 


Αν νιώθεις φρέσκος, μπορείς να νικήσεις την απόσταση.

Φάε σωστά


Όταν πρόκειται για την διατροφή της άσκησης, οι υδατάνθρακες είναι το κλειδί, από την στιγμή που το σώμα σου χρησιμοποιεί το γλυκογόνο ως καύσιμο όταν η άσκηση δυσκολεύει. 


Όταν τελειώσει το γλυκογόνο, το σώμα σου βρίσκει άλλες πηγές ενέργειες, ξεκινώντας από το λίπος.


Για παρατεταμένες αεροβικές προπονήσεις, κατανάλωσε 30-60gr υδατανθράκων κάθε μια ώρα, ποσότητα που πάντα εξαρτάται από το σωματικό σου βάρος.


Έρευνες απέδειξαν πως ένα μείγμα από υδατάνθρακες και πρωτεΐνες μπορούν να ενισχύσουν την απόδοσή σου και να μειώσουν τις μυϊκές βλάβες.


Να έχεις υπόψη σου πως το καλύτερο μείγμα υδατανθράκων, λιπαρών και πρωτεϊνών διαφέρει από αθλητή σε αθλητή.


Κάνε συνέχεια δοκιμές για να μπορέσεις να βρεις τις αναλογίες που είναι οι καλύτερες για εσένα.


Κάνε διαλειμματική άσκηση


Μπορεί να ακούγεται τρελό αλλά συχνά το λίγο είναι περισσότερο. 


Η υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση, ή αλλιώς μικρές εκρήξεις έντονης άσκησης, μπορεί να σε βοηθήσει να βελτιώσεις την αντοχή σου, σε συνεργασία με την κλασσική προπόνηση. 


Αν θέλεις κάποιες ιδέες για το πώς να κάνεις διαλειμματική προπόνηση, μπορείς να δοκιμάσεις να τρέξεις σκαλοπάτια ή μια προπόνηση ταχύτητας στον στίβο. 


Να θυμάσαι να ξεκουράζεσαι αρκετά μετά από αυτού του είδους την προπόνηση, είναι πολύ έντονη.

Πρόσθεσε ασκήσεις με βάρη


Όταν πρόκειται για προπόνηση αντοχής, η ποικιλία είναι πολύ σημαντική. 


Η προπόνηση με αντιστάσεις μπορεί να δυναμώσει τα οστά, τους συνδέσμους, τους τένοντες και φυσικά τις μυϊκές ομάδες, βοηθώντας να βελτιώσεις την συνολική φυσική κατάσταση σου και το sprint σου στον τερματισμό.


Ενσωμάτωσε στην αεροβική σου άσκηση τα kettle bells, dumbbells και ασκήσεις με το βάρος του σώματος ώστε να μπορέσεις να βελτιώσεις την αντοχή σου.


Άκου μουσική


Η μουσική όταν περπατάς, έχει αποδειχθεί πως αυξάνει την αντοχή σου και την απόδοση σου, άρα δεν πειράζει να προπονείσαι με λίγη μουσική.


Η σύνδεση μεταξύ μυαλού και σώματος είναι αυξημένη, ειδικά στους αθλητές αντοχής και οποιοσδήποτε τρόπος να “ανέβεις” ψυχολογικά είναι πολύ σημαντικός.


Δυνάμωσε τα αδύνατα σημεία σου


Συνήθως βρίσκεις μια, συγκεκριμένου τύπου και φιλοσοφίας, αερόβια άσκηση και “κολλάς” με αυτή. 


Πρέπει όμως να αναμειγνύουμε τις προπονήσεις ώστε να χτίσουμε αντοχή. 

Αν τρέχεις μαραθωνίους πρέπει να δουλέψεις και να προπονηθείς στην ταχύτητά σου ενώ αν τρέχεις ευθείες διαδρομές, πρέπει να προπονηθείς σε ανηφόρες και βουνίσιες διαδρομές.


Πιες χυμό παντζαριού


Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο. 


Μια έρευνα δείχνει πως τα πλούσια σε νιτρικά άλατα παντζάρια μπορούν να σε βοηθήσουν να αναπτύξεις την αντοχή σου έως και 16%, μειώνοντας την κατανάλωση οξυγόνου στους αθλητές (παραμένει ασαφές αν άλλες τροφές πλούσιες σε νιτρικά άλατα παράγουν παρόμοια αποτελέσματα). 


Θυμήσου λοιπόν να πιείς ένα ποτήρι χυμό παντζαριού μαζί με ένα πιάτο ζυμαρικά ολικής άλεσης πριν από τον αγώνα. 


Να προσέχεις όμως γιατί ο χυμός παντζαριού μπορεί να είναι υψηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα οπότε πρέπει να κινηθείς σε μέτριες ποσότητες.


Προπονήσου έξυπνα


Η αρχή της κλιμακωτής προσαρμογής, δηλαδή αργά και σταθερά να αυξάνεις τον χιλιομετρικό όγκο και την ταχύτητα των προπονήσεών σου, είναι ένας θαυμάσιος τρόπος για να χτίσεις την επιθυμητή αντοχή.


Υπάρχουν τρόποι για να το κάνεις με ασφάλεια και να αποφύγεις τους τραυματισμούς, από το να τρέξεις σε απαλές επιφάνειες μέχρι την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας υγρών και την ικανοποιητική διάρκεια ύπνου.


Πρόσθεσε στην διατροφή σου, ένα φυσικό ενεργειακό ρόφημα που περιέχει βιταμίνες, μέταλλα, ενεργά συστατικά και τα κατάλληλα φυτικά εκχυλίσματα.


Το Neubria Cognifuel της Douni Health Products είναι ένα καινοτόμο, φυσικό ενεργειακό ρόφημα με βιταμίνες, μέταλλα, δραστικά μικροθρεπτικά συστατικά και στοχευμένα βοτανικά εκχυλίσματα που ενισχύουν τα επίπεδα της ενέργειας, ενυδατώνουν, συμβάλλουν στη μείωση της κόπωσης και υποστηρίζουν τη σωματική και πνευματική εγρήγορση.

Το Neubria Cognifuel είναι ειδικά σχεδιασμένο για όσους αναζητούν μια σταδιακή και παρατεταμένη απελευθέρωση ενέργειας, θέλουν μια άμεση ώθηση στο μυαλό και το σώμα τους, άτομα με έντονη καθημερινότητα που θέλουν να αποδίδουν τα μέγιστα, σωματικά και πνευματικά, αθλητές, άτομα που προπονούνται σκληρά, γυμνάζονται συστηματικά ή μόλις έχουν ξεκινήσει την ενασχόλησή τους με τη γυμναστική.

Το Neubria Cognifuel προσφέρει


ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Βιταμίνες Β3, Β6, Β12, φολικό οξύ και καφεΐνη.


ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ: Μπακόπα μονιέρι, Ασβαγκάντα.


ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΡΕΣ: Σισάνδρα, Ασβαγκάντα.


ΑΝΟΣΙΑ: Βιταμίνες Α, D, C, ψευδάργυρος, χαλκός και σελήνιο.


ΕΝΥΔΑΤΩΣΗ: Μαγνήσιο, κάλιο και νάτριο.


Το Neubria Cognifuel περιέχει


22 βιταμίνες και μέταλλα


Βοηθούν στην ευεξία του οργανισμού, στην παραγωγή ενέργειας, στην εγρήγορση, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και στη συνολική υποστήριξη μυαλού και σώματος.


Καφεΐνη & αμινοξέα


Το Neubria Cognifuel περιέχει σε κάθε δόση 130mg καφεΐνης (λίγο περισσότερο από έναν διπλό εσπρέσο) για να προσφέρει άμεση ώθηση και να ενισχύσει την εγρήγορση, μαζί με L-τυροσίνη και L-θεανίνη για να βοηθήσει στην παροχή ενέργειας χωρίς να προκαλείται τρέμουλο ή νευρικότητα.


Focus & Mood Botanical Matrix


Πρόκειται για ένα ισχυρό μείγμα βοτάνων που υποστηρίζουν τη συγκέντρωση και τη διάθεση. 


Περιλαμβάνει μαύρο φραγκοστάφυλο, πράσινο τσάι, σιβηριανό και ασιατικό τζίνσενγκ, Μπακόπα Μονιέρι, Σισάνδρα και Ασβαγκάντα.


Brain Boost Matrix


Το συγκεκριμένο μείγμα είναι ένας μοναδικός συνδυασμός διτρυγικής χολίνης και κιτικολίνης για την ενίσχυση της νοητικής απόδοσης. 

Έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθά στην ενίσχυση της συγκέντρωσης από νωρίς μέσα στην ημέρα.


Το Neubria Cognifuel είναι ένα καινοτόμο συμπλήρωμα διατροφής από την Neubria, σε μορφή σκόνης, για την παρασκευή ροφήματος με υπέροχη γεύση. Διατίθεται σε 2 υπέροχες γεύσεις: πορτοκάλι – ανανάς και ρόδι – μύρτιλο.


Για να το ετοιμάσετε, απλώς προσθέστε μια μεζούρα (8g) Cognifuel σε 250 - 400ml κρύο νερό, ανακινήστε και απολαύστε.


Το Neubria Cognifuel συνδυάζει τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα αμινοξέα με νοοτροπικά συστατικά με αποδεδειγμένη δράση και δραστικά φυτικά συστατικά προερχόμενα από ασφαλείς πηγές και συνδυασμένα έτσι ώστε να αξιοποιείται η πραγματική δύναμη της φύσης. 


Η Neubria δεν χρησιμοποιεί χημικά ή συνθετικά πρόσθετα. Χρησιμοποιεί τα καλύτερα νοοτροπικά συστατικά που υποστηρίζονται από την επιστήμη για να δημιουργήσει ασφαλή και αποτελεσματικά συμπληρώματα διατροφής.


Το Neubria Cognifuel είναι κατάλληλο για χορτοφάγους και vegans.


Είναι συμπλήρωμα διατροφής και δεν υποκαθιστά μια ισορροπημένη διατροφή. Αρ. Γνωστ. ΕΟΦ: 135861/5-12-2022.


Θα βρείτε το Neubria Cognifuel στα Φαρμακεία σε όλη την Ελλάδα, καθώς και στα Ηλεκτρονικά Φαρμακεία.


https://neubria.gr/products/cognifuel


https://www.facebook.com/neubriagreece


https://www.instagram.com/neubria_gr/

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!


...διάβασε επίσης
Cardio Προπόνηση – Ποια είναι τα Είδη Cardio, τα 6 Σημαντικά Οφέλη και οι 7 Καλύτερες Ασκήσεις Το mindset κάνει την διαφορά (Μindset makes the difference)

Runster
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Γιάννης Δημόπουλος, Ανάργυρος Βερδηλος, μιλάνε στο RunningNews.gr για το 4ο Vamvakou Mountain Run! Η Ψυχολογία του Μυϊκού Πόνου στον Αθλητισμό και το Τρέξιμο
Το χριστουγεννιάτικο τραγούδι της World Athletics χωρίς Τεντόγλου και χωρίς βάδην! 25 Χρόνια Μαραθώνιος
Nutrition News

Salomon

Πρέπει να διαβάσετε
15 Ιουν 24
Θες να ξεκινήσεις τρέξιμο ή να προετοιμαστείς για τον επόμενο σου αγώνα? Το RUNAWAY είναι για σένα
Το RUNAWAY Gate στην Κηφισιά (Γεωργίου Λύρα 53), ένας ανακαινισμένος πολυχώρος άθλησης, φτιαγμένος από δρομείς για δρομείς, άνοιξε την πύλη του και σoυ προσφέρει «διέξοδο» προς... τον καλύτερο εαυτό σου!
30 Μαϊ 24
Styx Trail Race 2024: Ο πιο μουσικός αγώνας ορεινού τρεξίματος
Η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. "ΔΙΑΒΑ", σε συνεργασία με το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων, διοργανώνει το Styx Trail Race 2024, powered by The NorthFace, ως μέρος του Helmos Mountain Festival. Το Σάββατο 22 και την Κυριακή 23 Ιουνίου 2024
23 Μαϊ 24
16 Ιουνίου «Τρέχουμε για τα Παιδιά με αναπηρία» Στηρίζουμε τον ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟ στο Π.Α.Α.ΠΑ. Βούλας, αγκαλιάζουμε τον θεσμό της ΑΝΑΔΟΧΗΣ
Το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειακής Αττικής (Κ.Κ.Π.Π.Α) και ο Σύλλογος Ιωνάς ΑμεΑ διοργανώνουν για 2η συνεχή χρονιά την Κυριακή 16 Ιουνίου 2024 το απόγευμα, στον χώρο που στεγάζεται το Παράρτημα Αποθεραπείας & Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία Βούλας (Π.Α.Α.ΠΑ. Βούλας, πρώην ΠΙΚΠΑ Βούλας),

©2005-2023 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse